• ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου 2008

    Για το ζήτημα της βίας...

    .
    Για το ζήτημα της βίας εν γένει επιτρέψτε μου να σας αναπτύξω κάποιες σκέψεις που μπορεί να συνεισφέρουν - στην κατανόηση των γεγονότων.
    Είναι όντως αληθές, ότι τελευταία η βία κατά δικαίων και αδίκων είναι πιο συχνή. Παλαιότερα οποιοδήποτε κίνημα – και εν προκειμένω το αναρχικό - ήταν επικεντρωμένο σε δράσεις που δεν θα έστρεφαν την κοινωνία απέναντί τους.
    Πλέον η κατάσταση κάπου έχει αρχίσει να ξεφεύγει και αυτό δείχνει, την συσσωρευμένη δυσαρέσκεια· αλλά επιτρέψτε μου να πω και την πολιτικά ερμηνεύομενη ανάμειξη και της αστυνομίας στις καταστροφές - με σκοπό να αποπροσανατολίσει τον κόσμο.
    Εδώ βρίσκεται ένα καθ’ όλα εύστοχο άρθρο του Ν. Ξυδάκη δημοσιογράφου της Καθημερινής, για την εσωτερική διάρθρωση των ομάδων που γενικά τα ΜΜΕ αποκαλούν αναρχικούς
    (εδώ).
    Επίσης ένα άρθρο του Καθηγητή μου, Συνταγματολόγου Μανιτάκη, ενός αξιόλογου επιστήμονα
    (εδώ).
    Προσωπικά, όταν προσπαθώ να ερμηνεύσω τα γεγονότα αυτά μου έρχονται στο μυαλό λόγια άλλων. Ο κοινωνιολόγος Davies το 1962 ασκώντας κριτική στον Μαρξ και προσπαθώντας να ερμηνεύσει γιατί γίνονται εξεγέρσεις στις δυτικές ανεπτυγμένες κοινωνίες, υποστήριξε ότι υπήρχαν περίοδοι στην ιστορία κατά τις οποίες οι άνθρωποι ζούσαν στην έσχατη φτώχεια χωρίς να διαμαρτυρηθούν και να εξεγερθούν. Η συνεχής στέρηση και η φτώχεια δεν μετατρέπει του ανθρώπους σε επαναστάτες – όπως αντιθέτως πίστευε ο Μαρξ. Συνήθως υπομένουν τις καταστάσεις με μοιρολατρία και βουβή απελπισία.
    Ο Ντέηβις υποστήριξε ότι η κοινωνική διαμαρτυρία και εντέλει η επανάσταση, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανιστούν όταν υπάρχει βελτίωση των συνθηκών ζωής του πληθυσμού. Μόλις αρχίσουν να ανεβαίνουν τα επίπεδα ζωής, ανεβαίνουν και τα επίπεδα των προσδοκιών των ανθρώπων. Αν η καλυτέρευση των υφιστάμενων συνθηκών αρχίσει να μειώνεται, εμφανίζονται ροπές προς επανάσταση εξαιτίας των ανερχόμενων προσδοκιών που διαψεύδονται. Επομένως, στις δυτικές κοινωνίες, δεν είναι η απόλυτη στέρηση που οδηγεί προς την διαμαρτυρία αλλά η σχετική στέρηση – η διάσταση μεταξύ του τρόπου που ζουν οι άνθρωποι και του επιπέδου που πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να επιτύχουν.
    Ένας άλλος κοινωνιολόγος ο Tilly (1978) υποστήριξε ότι σε περιόδους πολυπληθών δράσεων (crowd action), που οδηγούνται σε ταραχές και που στρέφονται κατά δικαίων και αδίκων· η οχλοκρατική δράση, λοιπόν, μερικών που δρουν ως ενιαία μονάδα, εκφράζει κατά χαρακτηριστικό τρόπο την απογοήτευση των ανθρώπων που δεν έχουν πρόσβαση στους ορθόδοξους τρόπους έκφρασης των παραπόνων τους ή δεν μπορούν να πιέσουν για τις μεταρρυθμίσεις που θεωρούν αναγκαίες.
    Αυτά και πολλά άλλα ερμηνεύουν εν μέρει, τη σημερινή κατάσταση, αφού και οι προσδοκίες της γενιάς μας για καλύτερη ζωή διαψεύδονται, χωρίς όμως να βρισκόμαστε στο πρόθυρα της ανέχειας και οι ορθόδοξοι τρόποι έκφρασης είναι στην ουσία λόγια που απευθύνονται σε "ώτα μη ακουόντων".
    Τα ώτα αυτά είναι των πολιτικών, και ειδικά αυτά της σημερινής κυβέρνησης, τα οποία είναι χωρίς προηγούμενο, προκλητικά σφραγισμένα και ανοικτά μόνο για να εξυπηρετούν παπάδες και χρηματιστές.
    Δυστυχώς το φαινόμενο δεν είναι τωρινό. Ο Μακρυγιάννης στα απομνημονεύματα του εν έτει 1850 γραφεί για τους πολιτικούς κάτι πολύ επίκαιρο· ότι "…όσοι έχουν την τύχη σήμερον εις τα χέρια τους, όσοι μας κυβερνούν, μεγάλοι μικροί, και υπουργοί και βουλευταί, τόχουν σε δόξα, τόχουν σε τιμή, τόχουν σε ικανότη το να τους ειπής ότι έκλεψαν, ότι πρόδωσαν, ότι ήφεραν τόσα κακά εις την πατρίδα. Ότι δηλαδή είναι άξιοι άνθρωποι και τιμώνται και βραβεύονται. Όσοι είναι τίμιοι κατατρέχονται ως ανάξιοι της κοινωνίας και της πολιτείας. Αυτά δεν τα λέγω εγώ μοναχός, τα λέγει όλο το κοινό και οι 'φημερίδες. Κι' όσα σημειώνω τα σημειώνω γιατί δεν υποφέρνω να βλέπω το άδικον να πνίγη το δίκιον…".
    Ο πολιτικός σύμφωνα με τον Βέμπερ στο βιβλίο του "Ο επαγγελματίας πολιτικός" πρέπει να έχει τρία χαρακτηριστικά α) Πάθος για την πολιτική, β) αίσθηση του μέτρου και γ) το αίσθημα της ευθύνης της θέσης του. Το τρίο είναι και το σημαντικότερο διότι ο Λαός τον εξέλεξε για να διευθετεί και να ακούει τα προβλήματά του.
    Από την άλλη έχουμε τους δημοσιογράφους. Παρακολουθώντας τα γεγονότα από την τηλεόραση – σαν κάποιο γνωστό μου – αλλά συμμετέχοντας και στις διαδηλώσεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κατάλαβα ότι η πραγματικότητα απέχει παρασάγγας από την αποτύπωση της στο κουτί. Μου έρχεται στο μυαλό η φράση του Μποντριγιάρ ότι τα ΜΜΕ – ειδικά η τηλεόραση – δεν "αναπαριστά" απλώς τα γεγονότα που συμβαίνουν στον κόσμο, αλλά εν πολλοίς καθορίζουν ολοένα και πιο πολύ τι πραγματικά είναι ο κόσμος στον οποίο ζούμε. Για παράδειγμα τόσες μέρες έχουμε ειρηνικές διαμαρτυρίες και σποραδικά βίαιες αυτό όμως που προβάλουν κατά κόρον τα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης είναι μια άλλη πραγματικότητα· έτσι έχουμε μια νέα πραγματικότητα διαμορφωμένη από τις εικόνες της τηλεόρασης και των άλλων μέσων, αυτό που ο Μποντριγιάρ ονομάζει "υπερπραγματικότητα". Η υπερπραγματικότητα συντίθεται από τα πραγματικά γεγονότα και τα προβαλλόμενα από τα ΜΜΕ. Αν η διαμορφωθείσα υπερπραγματικότητα είναι αποτέλεσμα συνειδητής πράξης των δημοσιογράφων ή υποσυνείδητης, είναι άλλο ζήτημα. Η υπερπραγματικότητα των ΜΜΕ επηρεάζει τον τρόπο που κατανοούμε τον κόσμο, και εν τέλει την κοινωνική και πολιτική συμπεριφορά μας.
    Και για να το επεκτείνω, θα ήθελα να το συνδέσω με τα γεγονότα των τελευταίων ημερών - δυστυχώς πάλι με σκέψεις άλλων. Ο Philo (1991) σε άρθρο του με τίτλο "Άμα βλέπεις, πιστεύεις", επεσήμανε πόσο οι εικόνες των ΜΜΕ επηρεάζουν την σκέψη μας. Σε έρευνα που πραγματοποίησε ζήτησε από κάποιους ανθρώπους να γράψουν δημοσιογραφικές ιστορίες για τις απεργίες των ανθρακωρύχων το 1984 στην Βρετανία - δείχνοντας παράλληλα σε αυτούς φωτογραφίες της εποχής – και να χαρακτηρίσουν τις διαδηλώσεις της εποχής αν ήταν ειρηνικές ή όχι. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι ερωτηθέντες, έγραψαν ιστορίες με εκφράσεις παρόμοιες με αυτές των δελτίων ειδήσεων.
    Παράλληλα, οι μισοί από αυτούς, πίστευαν ότι η πικετοφορία που έγινε στην διάρκεια της απεργίας ήταν βίαιη (στην πραγματικότητα η βία ήταν σποραδική), και ο Φίλο συμπέρανε ότι είναι πολύ δύσκολο να κριτικάρει κανείς μια κυρίαρχη παρουσίαση των ΜΜΕ όταν δεν έχει πρόσβαση ή δεν επιδιώκει την πρόσβαση σε διαφορετικές πηγές ενημέρωσης. Έτσι, κάτω από αυτές της συνθήκες είναι γεγονός ότι εν πολλοίς τα ΜΜΕ διαμορφώνουν μια πραγματικότητα την οποία δεν πρέπει να υποτιμούμε.
    Κάπως έτσι είναι και σήμερα τα πράγματα, με την διαφορά όμως ότι ο κόσμος είναι πιο υποψιασμένος, και πιο οργανωμένος, πράξεις ανεξέλεγκτης βίας υπάρχουν, αλλά νομίζω ότι ο κόσμος αρχίζει να τις βλέπει στις πραγματικές της διαστάσεις και να ζητά να μάθει γιατί συμβαίνουν.
    Καλές γιορτές, με υγεία και αμέτρητες επιτυχίες.
    Σας ευχαριστώ για το χρόνο που σπαταλήσατε να φτάσετε ως αυτή τη γραμμή.
    Ατρέμιος, ΑΠΘ
    ---------------
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    12 σχολια:

    babispd είπε... 22 Δεκ 2008, 1:41:00 π.μ.

    Πολύ καλή ανάλυση. Θα έλεγε κανείς οτι ουσιαστικά βρισκόμαστε μπροστά σε ένα φαύλο κύκλο.Τα ΜΜΕ καταγράφουν σκηνές βίας γιατί αυτές πουλάνε, αυτές χτυπάνε στο μάτι περισσότερο απο μια ειρηνική διαδήλωση.Αυτές οι σκηνές βίας φτάνουν στα σπίτια μας και γεννάνε κυρίως 2 πράγματα: 1. νέες σκηνές βίας για παράδειγμα όταν δείχνει τα ΜΑΤ να χτυπούν ήδη συλληφθέντες νεαρούς.Αυτό γεννάει αίσθημα μίσους δικαιολογημένα και νέα επεισόδια κλείνοντας τον φαύλο κύκλο 2. Ξυπνάει τα συντηρητικά ένστικτα της πιο φιλήσυχης κοινωνίας που με τη σειρά της ζητά μεγαλύτερη αστυνόμευση->κάτι που εξαγριώνει τις προηγούμενες κοινωνικές ομάδες που μάχονται με τους αστυνομικούς - κακούς μπάτσους.

    Οπότε έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες οτι τη δυναμική των γεγονότων τη ρυθμίζουν τα ΜΜΕ και είναι άμεση η ανάγκη να στραφούμε σε νέες μορφές πληροφόρησης, πιο άμεσης.Δημοκρατικός πολίτης είναι ο σωστά πληροφορημένος πολίτης.Και άμεση δημοκρατία, δηλαδή χωρίς μεσάζοντες απαιτεί αντίστοιχα "άμεση" ενημέρωση δηλαδή χωρίς την παραμορφωτικό φακό των ΜΜΕ- δηλαδή τα μπλογκς!

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 2:04:00 π.μ.

    Πολύ καλή, εμπεριστατωμένη και με νόημα ανάλυση. Μπράβο για την ψύχραιμη φωνή.
    Καλά χριστούγεννα...ελπίζω ο νέος χρόνος να μας φέρει δραματικές αλλαγές

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 2:06:00 π.μ.

    OLA TA TELEYTAIA GEGONOTA STHN ELLADA YPODHKNEIOUN OTI EXEI KSESPASEI POLEMOS METAKSEI DYO AYTONOMON FOREON ENTOS THS ELLHNIKHS EPIKRATIAS.
    TO AYTONOMO KRATOS EKSARXEION ME TOUS ANTIEKSOUSIASTES TOU KYRHTEI TON POLEMO STO:
    AYTONOMO KRATOS THS RIGHLLHS KAI TOUS KOUKLOFOROUS TOU.
    EMEIS OLOI EIMASTAI APLOS PARATHRHTES
    KALA KSETELA!!!!!!!

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 6:46:00 π.μ.

    ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

    ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΓΑΤΖΩΜΕΝΟΣ

    ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΩΣ ΤΟΝ

    ΙΟΥΝΙΟ!!ΚΑΙ ΟΣΟ ΤΑ

    ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ ΤΟΥ ΤΑ

    ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ

    ΤΟΥ ΔΟΛ ΤΟΝ ΚΡΑΤΟΥΝ!!

    diaporo-bl.blogstop.com/

    www.diaporon-bl.Madionews!!

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 8:17:00 π.μ.

    ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ κύριοι Μπόμπολα, Κοντομηνά, Λαμπράκη, Αλαφούζο και Κουρή.

    Έχουμε τα blogs μας και την ελευθερία να σκεπτόμαστε μόνοι μας.

    Δεν θέλουμε ΤΟ MEGA σας, δεν θέλουμε τον ALPHA σας, δεν θέλουμε τον ΑNT-1 σας, δεν θέλουμε τον ΣKAI σας, δεν θέλουμε το Alter σας.

    Δεν θέλουμε το Έθνος σας, ούτε την Ελευθεροτυπία σας, δεν θέλουμε τα Νέα σας, δεν θέλουμε το Βήμα σας, δεν θέλουμε την Καθημερινή σας, δεν θέλουμε το Πρώτο Ψέμμα σας, ούτε την Αυριανή σας.

    ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΤΑ DVD ΣΑΣ ΟΥΤΕ ΤΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΕΣ ΣΑΣ.

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ.

    ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΛΑΚΕΔΕΣ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ.

    Η Ελλάδα είναι χώρα της Ευρώπης και κοιτάει τα δικά της συμφέροντα, εάν δεν σας αρέσει να πάρετε του υπαλλήλους σας και να φύγετε όλοι από εδώ.

    Ακούς Γιωργάκη, ακούς Ντορούλα;

    ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΤΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ, ΤΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΑΣ Η ΤΙ ΑΡΧΕΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ 5.000 ΧΡΟΝΩΝ.

    ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΑΣΤΑΡΔΕΜΕΝΟ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΤΑΝΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΣΤΟ ΣΒΕΡΚΟ, ΜΕ ΜΑΙΜΟΥ ΗΓΕΤΕΣ.

    ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩΦΘΑΛΜΑ ΗΛΙΘΙΟΙ.

    ΕΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΑΣ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    Εάν δεν ακούσατε ακόμα, κακό του κεφαλιού σας.

    Ανοχή τέλος.

    ΑΘΗΝΑΙΟΣ είπε... 22 Δεκ 2008, 9:47:00 π.μ.

    Θέμα: ΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Η (συντομη) Ιστορια ενος αναρχικου

    Ο Σταθης ητανε καλο παιδι, που λένε. Ακουγε τους γονεις του, ηταν καλος στο σχολειο και, πανω απο ολα, ειχε και ονειρα!
    Οχι σαν τα αλλα τα "κακα" παιδια που ηταν ολο φασαριες! Στο Γυμνασιο ηταν τοσο καλος που οι δασκαλοι ομοφωνα εκριναν πως
    αυτος ηταν αξιος να κραταει τη σημαια, να γινει Σημαιοφορος δηλαδη στις γιορτες και στα υπολοιπα.
    Τι χαρα πηραν οι γονεις του τοτε!
    Μετα το Γυμνασιο έδωσε καμια δυο φορες εξετασεις, αλλα δεν μπηκε στην σχολη που ηθελε και γι' αυτο αποφασισαν οι γονεις του
    να διαθεσουν το μικρο εφαπαξ που πηρε ο πατερας του προσφατα και να παει εξω να σπουδασει.
    Πραγματι ο Σταθης πηγε και εδωσε τον καλυτερο εαυτο του. Παραλιγο να παρει και υποτροφια! Οταν τελειωσε τις σπουδες του,
    συνεχισε με τη βοηθεια ενος θειου του και καταφερε να παρει και το Phd (διδακτορικο) !!
    Ποσο υπερηφανοι ηταν οι γονεις του γι' αυτο.!!
    Αλλα, εκανε το λαθος να γυρισει στην πατριδα να αξιοποιησει τις γνωσεις του!
    Δυστυχως ομως δουλεια πουθενα! Οι πορτες ολες κλειστες! Εδωσε και στο ΑΣΕΠ, αλλα τον εκοψαν στα προφορικα μαλλον, γιατι
    γραπτα πηρε αριστα. Ισως γιατι δεν ηταν σε κανενα κομμα, δεν ειχε προλαβει αλλωστε αφου σπουδαζε.
    Σε υπουργειο που του προτειναν θεση γραμματεα, δεν προλαβε γιατι πηγε η κορη παληας πολιτικου.
    Στο συλλογο Βιομηχανων ΝοτιοΑνατολικης Ελλαδος δε προλαβε, γιατι πηγε η κορη τωρινης υπουργου.
    Που να παει; Του έμενε βεβαια να απασχολειται σε delivery γνωστης αλυσιδας, αλλα με Phd να παει σε τετοια θεση;
    Τελικα ο Σταθης καταλαβε ότι στην Ελλαδα μονο οι ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ επιβιωνουν.
    Κριμα που ειχε πιστεψει αλλοιώς.
    Και βγηκε στους δρομους. Φορεσε κουκουλα (μην τον δει και η μανα του και παθει) και ενωθηκε με τις πιο ακραιες φωνες.
    Εσπαζε βιτρινες Τραπεζων πεταγε πετρες σε Δημοσια κτιρια και γενικα πετροβολουσε αυτους που ηταν υπευθυνοι, κατα τη γνωμη
    του, για το χαλι αυτο.
    Εως οτου ενα πρωϊ, στα Εξαρχεια, βλεποντας τον ενας αστυνομικος τον ζηλεψε που ο Σταθης εκανε ο,τι αυτος δεν μπορουσε να
    κανει και τον εβαλε σημαδι.
    Κατ' ευθειαν στο στηθος.
    Ο Σταθης επεσε. Τελειωσε η Ιστορια του εκει.
    Ο δολοφονος του ποτε δεν τιμωρηθηκε, ακουσα μαλιστα οτι πηρε προαγωγη.

    Υ.Γ.:
    Η παραπανω ιστορια ειναι φανταστικη και ουδεμια σχεση εχει με προσωπα η πραγματα.

    Chief Engineer είπε... 22 Δεκ 2008, 10:39:00 π.μ.

    8:17
    Εντάξει μην ταράζεσαι .Πες μας όμως ποιά εφημερίδα θέλεις να αγοράζουμε για να ευχαριστηθείς ;

    Γίνατε ΑντιΑμερικανοί οι Δεξιάρες του Κερατά ;;

    Ξεχάσατε ότι την εποχή που μας πηδούσαν οι Τούρκοι στην Πόλη και στην Σμύρνη εσείς μας λέγατε για τον από .... Βορρά κίνδυνο ;;

    Ρε πως γυρίζουν οι καιροί !!!
    Οι Δεξιάρες του Κερατά ....ΑντιΑμερικανοί και ΑντιΚαπιταλιστές !!!!

    Ξεστραβώσου και διάβασε Hellenic-Carriers.com
    Οικογενειακή Ναυτιλιακή Εταιρία των Καραμανλήδων με τα πλοία να κυματίζουν σημαίες Λιβερίας και Μάλτας !!!
    Οι Εθνικόφρονες , Εθνάρχες , Εθνοσωτήρες .
    Για να μάθεις ότι ο πλουσιότερος πρωθυπουργός στην Ιστορία της Ελλάδας
    είναι ο Κ.Καραμανλής .

    Chief Engineer

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 12:40:00 μ.μ.

    έμεινα άφωνος
    μπράβο πολύ καλη ανάλυση

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 12:42:00 μ.μ.

    Αφαπητέ κύριε Αρτέμιε ή Ατρέμιε,

    που και πότε έγραψε ο Μαρξ ότι "Η συνεχής στέρηση και η φτώχεια μετατρέπει τους ανθρώπους σε επαναστάτες"; Ο Μαρξ έγραψε ότι η αστική τάξη υπήρξε η πιο επαναστατική τάξη στην η ιστορία. Μήπως συγχέετε τον Μαρξ με τον Μάο; Ο πρώτος ήταν αρκετά ευφυής για να γράψει κάτι τέτοιο.

    Με εκτίμηση

    Αλέξανδρος Πιστοφίδης

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 4:53:00 μ.μ.

    Αν το "Ατρέμιος" δεν είναι αναγραμματισμός του "Αρτέμιος", το βρίσκω εξαιρετικά ευφυές ως ψευδώνυμο. Κατά τα λοιπά, σου απονέμω τα εύσημα για μια εξαιρετική ανάλυση, που θέτει τα πράγματα στη σωστή τους βάση. Μακάρι να υπήρχαν και άλλοι σώφρονες νόες σαν και εσένα.
    Και κάτι για τον Αλέξανδρο Πιστοφίδη: Πάψε επιτέλους να θεωρείς τον Μαρξ ως πεμπτουσία της ανθρώπινης διανοίας! Μπαρούφες έλεγε και αν μετά τόσα χρόνια ακόμα δεν το κατάλαβες, είσαι άξιος της δικής σου νοημοσύνης!

    Ανώνυμος είπε... 22 Δεκ 2008, 6:49:00 μ.μ.

    Διαβάστε τι είπε ο Τζόν Σουϊντον, πρώην αρχισυντάκτης των New York Times, στην αποχαιρετιστήρια δεξίωση που έγινε προς τιμήν του πριν βγει στη σύνταξη. Κάποιος από τους παρευρισκόμενους έκανε πρόποση για τον ανεξάρτητο Τύπο,.ο Σουϊντον είπε:

    «Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα, σε αυτή τη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας που να αποκαλείται ανεξάρτητος Τύπος. Το γνωρίζετε και το γνωρίζω.

    Ούτε ένας ανάμεσά σας θα τολμούσε να εκστομίσει μια έντιμη γνώμη. Και αν τολμούσατε να την εκφράσετε γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι ποτέ δεν θα εμφανιζόταν τυπωμένη στο χαρτί.

    Πληρωνόμαστε αρκετά ώστε να κρατάμε την τίμια άποψή μας, έξω από την εφημερίδα για την οποία γράφω. Εσείς επίσης παίρνετε ικανοποιητικούς μισθούς για παρόμοιες υπηρεσίες. Και αν κάποιος τολμούσε ή ήταν τόσο τρελός ώστε να γράψει την τίμια γνώμη του, θα βρισκόταν πολύ σύντομα στο δρόμο….

    Είναι δουλειά και καθήκον κάθε δημοσιογράφου να καταστρέφει την αλήθεια, να ψεύδεται, να διαστρεβλώνει, να εξυβρίζει, να κολακεύει γονυπετής το Μαμωνά και να πουλάει τη Πατρίδα του για τον άρτο τον επιούσιο….

    Είμαστε υποτελείς. Όργανα των πλουσίων που βρίσκονται στο παρασκήνιο. Είμαστε καραγκιόζηδες. Αυτοί οι άνθρωποι κινούν τα νήματα και εμείς χορεύουμε στο ρυθμό τους. Ο χρόνος, η ζωής μας, οι ικανότητές μας είναι ιδιοκτησία αυτών των ανθρώπων. ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΕΣ ΠΟΡΝΕΣ.

    Πηγή « Η ανείπωτη ιστορία της εργασίας», του Richard O. Bayer, εκδόσεις United Electrical, Radio & Machine Workers of America, NY 1979.

    Ανώνυμος είπε... 23 Δεκ 2008, 12:38:00 π.μ.

    Ολοι οι θεωρητικοι του 19ου αιωνα απλα μετεφεραν και προσαρμοσαν τις θεωρησεις των Αρχαιων,σε καινουργια εποχη,οπως τους βολευε,και οπως το ερμηνευσαν.Γενικα καμμια σχεση,μαλλον εκτρωματα εκαναν.Ο Πλατωνας,ο Αριστοτελης,ο Ζηνων,ο Πρωταγορας και αλλοι εδωσαν ολα αυτα που οι συγχρονοι αγραμματοι αγνοουν.Νομιζουν οτι ο αναρχισμος ειναι να πετας πετρες και να πηδας την μανα σου.Νομιζουν οτι ο κομμουνισμος ειναι να 'συνεισφερεις' στο συνολο και καποιες φορες να πηδας την μανα σου.Το επιτρεπει η κομ-μουνα.Νομιζουν γενικως.Και θελουν και να εχουν και αποψη και να οριζουν τα πραγματα.Τελικα στην Ελλαδα χρειαζεται βοιδοπουτσα.Οποιος κουνιεται να τον παλουκωνουν,προς οφελος ομως καποιων επισκεπτων της Τηλου.

    Item Reviewed: Για το ζήτημα της βίας... Rating: 5 Reviewed By: Press- gr