GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Γιατί κρύφτηκε η "ευγνωμονούσα Ελλάς"...

Του Αντώνη-Μάριου Παπαγιώτη Δύσκολα μπορεί κάποιος με βεβαιότητα να ισχυριστεί ( εκτός αν είναι ταξιτζής και έχει ένα υψηλό μέτρο σύγκρισης...

Του Αντώνη-Μάριου Παπαγιώτη
Δύσκολα μπορεί κάποιος με βεβαιότητα να ισχυριστεί (εκτός αν είναι ταξιτζής και έχει ένα υψηλό μέτρο σύγκρισης αβίαστων γνωμών) ότι ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε ή δεν τα κατάφερε τελικώς να μεταλαμπαδεύσει την αγωνία του για τα ποσοστά του κόμματός του στις επικείμενες εκλογές, στη πολυσχολιασμένη διακαναλική συνέντευξη. Το σίγουρο είναι ότι ως τέτοια -πολυσχολιασμένη- εκπλήρωσε τον σκοπό της κέντρισης του ενδιαφέροντος, έστω κι αν δεν συγκέντρωσε τα υψηλότερα ποσοστά τηλεθέασης. Σ' αυτό συνέβαλαν δύο παράγοντες: α) τα σημαντικά ειπώθηκαν εξαρχής και β) ανέκαθεν ο ΓΑΠ δεν είναι τηλεοπτικός στα live του. Υπάρχει, όμως, μία πτυχή της συνέντευξης που...
 την επαύριο αυτής, σχολιάστηκε έντονα από μία μερίδα των blogs. Από αυτά που μυρίζουν πολύ.. Ελλάδα. Δεν ειρωνεύομαι. Είναι μια πραγματeκότeτα ότι κάποια blogs έχουν ένα έντονο άρωμα πατριωτισμού και κονταροχτυπιούνται με δόρατα και σάρισες για το ποιό έχει περισσότερο ελληνικό χαρακτήρα και προφίλ. Αρνούμαι, όμως, να παραχωρήσω στους υπογράφοντές των το αποκλειστικό δικαίωμα να νιώθουν πιο έλληνες από πολλούς -ή τουλάχιστον από εμένα- και έτσι θα σχολιάσω με τη σειρά μου -και δίχως ασπίδα- τη σημαίνουσα απόκρυψη. Την επί τούτου κεκάλυψη ενός πίνακα με ιδιαίτερους συμβολισμούς.
Αίσθηση, λοιπόν, μου προκάλεσε η συνειδητοποίηση του εδώ και καιρού σκεπασμένου πίνακα του Θεόδωρου Π. Βρυζάκη, «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» ή «Υπέρ Πατρίδος το Παν».
τίτλου, κανείς μπορεί να εξάγει ενδεχομένως πρόσκαιρα ή προκατειλημμένα συμπεράσματα για το καταχώνιασμα του πρώτου πραγματικά ιστορικού -με αλληγορική διάσταση- έργου της νεοελληνικής ζωγραφικής, όπως σημειώνει η Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη, στο «Αφανείς και ήρωες στη νεοελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα». Ο Πρωθυπουργός, σκέπτομαι ότι ή δεν θέλει να φαίνεται η χώρα ότι "ευγνωμονεί" ή ότι ο ίδιος δεν πράττει "υπέρ πατρίδος το Παν". Κι όμως ο πολιτικός του λόγος βασίζεται σε δύο βασικά επιχειρήματα: 1) αν δεν ήταν η Τρόικα θα πτωχεύαμε γιατί δεν είχαμε από ποιον να πάρουμε τα απαραίτητα δανεικά (άρα τους οφείλουμε, άρα πρέπει να τους "ευγνωμονούμε" και έτσι παραχωρούμε την διακυβέρνηση της χώρας σ' αυτούς) και 2) ο ίδιος "πονά" και "στενοχωριέται" όπως με κάθε ευκαιρία δηλώνει, δεν τον νοιάζει η διατήρηση της καρέκλας και δεν τον ενδιαφέρει το προσωπικό πολιτικό κόστος οπότε εργάζεται "υπέρ πατρίδος το Παν". Συνεπώς, η αφαίρεση του πίνακα, εκ πρώτης σκέψεως μπερδεύει αφού κάποιος εύλογα θα υποστηρίξει ότι η διατήρηση του έργου βοηθά και επικοινωνιακά την προσπάθεια του Πρωθυπουργού για διάσωση της χώρας από τα λάθη του πατρός του, του ιδίου, των κ. καραμανλήδων, των κ. μητσοτακέων και του κ. Σημίτη (αμέσως αμέσως σου κατέγραψα και τους αποκλειστικούς ιθύνοντες της κατάστασης που βιώνει η χώρα και το έθνος).
Στην προσπάθεια μου να ανακαλύψω την αιτία της Επικάλυψης, συνεχίζω στην ανάλυση του έργου από την κ. Κασιμάτη.
"Η δραματουργία της πολυπρόσωπης σύνθεσης κατάγεται από τη μεταβυζαντινή ζωγραφική και ειδικά από την Παναγία του ισχυρού μανδύα. Η Παναγία έχει απλωμένο τον μανδύα της κάτω από τον οποίο βρίσκουν προστασία οι πιστοί.  Εδώ τη θέση της παίρνει η αλληγορία της Ελλάδας, μια αρχαιοπρεπώς ενδεδυμένη και στεφανωμένη νέα γυναίκα που μόλις έχει αποτινάξει τις αλυσίδες από τα πόδια της.". Σιγά σιγά, αρχίζω και καταλαβαίνω. Ο κ. Παπανδρέου δεν είναι και ο πιο φανατικός πιστός οπότε η βυζαντινή παραπομπή και η συσχέτιση με την Παναγία και τους πιστούς ενδεχόμενα του προκαλεί μια απέχθεια. Ενδεχόμενα όμως, όχι σίγουρα. Το βέβαιον είναι ότι η Ελλάς ως "στεφανωμένη νέα γυναίκα δεν έχει μόλις αποτινάξει τις αλυσίδες από τα πόδια της", αλλά αντίθετα επί πρωθυπουργίας του ΓΑΠ έχει προσδεθεί με νέα δέσμια ζυγού. Συνεπώς, ορθά ο κ. Παπανδρέου -αν σκέφτηκε τοιουτοτρόπως- απέκρυψε τον πίνακα. Είναι δεδομένο ότι όποιος γνωρίζει την ερμηνεία του έργου, εύκολα θα κάνει τον παραλληλισμό της απελευθερωμένης  Ελλάδας του Τότε με την ενέχυρη και υπόδουλη Ελλάδα του Σήμερα.
H ανάλυση όμως του έργου δεν τελειώνει εδώ από την ειδικό. "Η ιστορική υπόμνηση είναι σαφής. Τα ανοιχτά χέρια ορίζουν συμβολικά μαζί με τα βουνά τον πλατύ ορίζοντα. Ο κορμός μόλις αφήνει να διαφανεί τμήμα ενός δωρικού ναού.". Και πάλι εδώ θα είχε πρόβλημα ο πρόεδρος της κυβέρνησης αν άφηνε ελεύθερη τη θέαση του πίνακα, λαμβάνοντας υπόψιν την βάση του πολιτικού λόγου του. Πώς θα απέφευγε ειρωνικά σχόλια αρθρογράφων όταν τότε, στο νεοσύστατο κράτος ο ορίζοντας ήταν πλατύς, ενώ τώρα στο σαθρό και συφιλικό κράτος ο ορίζοντας είναι συνυφασμένος με το απόλυτο σκοτάδι; O ίδιος, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στην διακαναλική συνέντευξη ευχήθηκε να ήταν ανάλογα τα πράγματα με την βεβαιότητα ενός Ειδικού που μετέφερε δημοσιογράφος-συνεντευξιάζων για το ότι η χώρα δεν θα πτωχεύσει τελικώς.
"H αξία του έργου αυτού ως ιστορικού ντοκουμέντου θεμελιώνεται από τις πιστοποιήσιμες ταυτότητες των ατόμων που βρίσκονται συγκεντρωμένοι σαν πιστοί γύρω από τη νέα Ελλάδα. Η προσπάθεια ταύτισης δεν παρουσιάζει δυσκολίες γιατί υπάρχει ένα ερμηνευτικό κλειδί, και αυτό δεν είναι άλλο από τις ευρύτατα διαδεδομένες λιθογραφίες των αγωνιστών και φιλελλήνων που εξέδωσε σε τεύχη ο στρατιωτικός Karl Krazeisen στο Μόναχο -όπου κατοικούσε μόνιμα ο Βρυζάκης- μετά το 1828.  Ενδεικτικά αναφέρω τους Καραϊσκάκη και Μιαούλη. Η αυθεντικότητα των απεικονιζόμενων, στόχος αναμφισβήτητος του Βρυζάκη, κατατάσσει το έργο αυτό στις απαρχές της πρόθεσης για ανάδειξη του ατόμου-ήρωα μέσα από το σύνολο.". Τάδε γράφει η κ. Κασιμάτη και οι γραμμές της γεννούν περισσότερες σκέψεις για τους λόγους κατανόησης της πράξης του Κυβερνήτη. Δύσκολη εποχή για να μιλήσει κανείς για "αυθεντικότητα" στο πολιτικό σκηνικό, πολύ δε περισσότερο για ανάδειξη "ατόμου-ήρωα". Οι ήρωες φαγώθηκαν από το δράκο της μεταπολίτευσης. Συνεπώς, ορθώς και πάλι ο πίνακας αποκρύπτεται για να μην προκαλέσει περισσότερη οργή ο παραλληλισμός του σήμερα με τα συμβολικά τότε θέλω του δημιουργού του.
"Λιγότερο ιδεαλιστικά, περισσότερο διδακτικά τα μικρά αυτά πορτρέτα αναδίδουν ένα άρωμα σεμνότητας και βαθιάς ανθρώπινης πίστης στην πατρίδα. Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με υπεράνθρωπους ήρωες. Μόνη ηρωίδα η Ελλάδα." σημειώνει τέλος η ειδικός και αποκαλύπτει άθελά της ακόμη έναν λόγο που ο πίνακας δεν κοσμεί εμφανώς το Μέγαρο Μαξίμου. Το άρωμα σεμνότητας δεν αναβλύζει πια, τόσο από τον νεοέλληνα όσο και από τους πολιτικούς που τον εκφράζουν και τον εκπροσωπούν.
των παραπάνω, κατανοώ απολύτως την αποφυγή της συνέχισης της έκθεσης του έργου, ειδικά αν συνυπολογίσω το συνολικό έργο του Θεόδωρο Π. Βρυζάκη (Θήβα, 19 Οκτωβρίου 1814 - Μόναχο, 6 Δεκεμβρίου 1878), του πρώτου ζωγράφου της μεταοθωμανικής Ελλάδας και του θεμελιωτή της λεγόμενης "Σχολής του Μονάχου", όπως πληροφορούμαι από μια σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Ο πατέρας του, Πέτρος Βρυζάκης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους, τον Μάιο του 1821. Συνεπώς, όταν οι τούρκοι υψηλόβαθμοι επισκέπτονταν το πρωθυπουργικό μέγαρο (βλ.π. Ερντογάν που έχει και μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα έργα τέχνης), ο κ. Παπανδρέου θα έρχονταν σε δύσκολη θέση αν του ζητούσαν να τους μιλήσει τόσο για το συμβολισμό του έργου, όσο και για το έργο και τη ζωή του ανθρώπου που το εμπνεύστηκε. Σε μια περίοδο που καλούμαστε να χορέψουμε ξανά συρτάκι, ζεϊμπεκιές και τσιφτετέλι μαζί, δίνοντας γη και ύδωρ στους γείτονες για μια επένδυση και για να μην μας ενοχλούν τώρα που έχουμε οικονομικά προβλήματα, ένας πίνακας του Βρυζάκη (που απεικόνιζε σχεδόν αποκλειστικά θέματα από την Επανάσταση του 1821) θα προκαλούσε τον θυμό των τούρκων ομολόγων και θα ήταν ένα επιπρόσθετο "βάρος" στις... σκληρές διαπραγματεύσεις.
Μαθητής του γνωστού μεγαδιδασκάλου του ρομαντισμού Carl Wilhelm von Heideck (γνωστού ως Heidegger) ο Βρυζάκης, το 1955 συμμετείχε στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με το έργο του "Η Έξοδος του Μεσολογγίου", έργο εξαιρετικό που κι αυτό όμως εμπίπτει στην γκάμα που μπορεί να προκαλέσει "ατυχείς" και "αχρείαστους" παραλληλισμούς.
Με την διαθήκη του, άφησε κληρονομιά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όλα τα έργα τού ατελιέ του και 760 μάρκα για την επισκευή της οροφής της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος (Salvatorkirche) του Μουνάχου.
Τί άλλο θέλεις για να πιστείς ότι μέχρι και η ευεργετική για τον ελληνισμό διαθήκη του μεγάλου έλληνα ζωγράφου δεν συνάδει με την αντίληψη του προσωπικού πλουτισμού που επικρατεί στην σύγχρονη ελληνική πολιτική πραγματικότητα της οποίας οίκος "κατάληξης" είναι το Μέγαρο Μαξίμου.
Τέλος, αφού συγχαρώ τον κ. Πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του για την απόφαση να κουκουλώσουν με blue (ευτυχώς δεν το έκαναν με πράσινο!) και ευχόμενος να βρήκα/πέτυχα τουλάχιστον κάποιους από τους λόγους αυτής της ενέργειας, έχω να του κάνω μία πρόταση:
Να καταχωνιάσουμε ή να πουλήσουμε ή να δωρίσουμε (αν φτιάξουν τα οικονομικά μας) ή να ρίξουμε στην πυρά όλους τους πίνακες του Βρυζάκη! Δεν υπάρχει λόγος να μας θυμίζουν ιδεώδη, αρχές, αξίες και εποχές που έχουμε απολέσει οριστικά...

16 σχόλια

  1. Μουχεις σπάσει τα νεύρα χίλιες φορές!
    Αυτή τη φορά ομως, μπράβο!
    Θα σε "πάω" όπου μπορέσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΡΕ ΜΑΛΑΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΓΑΠ ΣΕΦΕΡΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΑΣ ΠΗΡΕ ΧΑΜΠΑΡΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΡΕ ΛΑΜΟΓΙΑ.

    ΑΝΕΒΑΖΕΤΕ ΤΑ SPREADS ΓΙΑ ΝΟ ΦΟΒΙΣΕΤΕ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΑΛΛΑ ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.

    ΡΕ ΜΑΛΑΚΕΣ ΠΟΙΟΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΥΛΑΝΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΜΟΛΟΓΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ SPREADS. ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟ ΚΑΤΙ ΡΕΤΑΛΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΣΑΣ ΡΕ ΛΑΜΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΤΕ ΤΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΦΟΒΙΣΕΤΕ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ.
    ΑΛΛΑ ΦΕΥ ΣΑ ΠΗΡΑΝΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ΛΑΜΟΓΙΑ ΒΟΡΕΟΚΟΡΕΑΤΙΚΑ.
    ΑΛΛΑ ΣΤΑ ΠΑΠΑΡΙΑ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΝΕΤΕ Σ΄ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΛΑΚΕΣ ΕΝΩ ΕΣΕΙΣ ΒΓΑΖΕΤΕ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΤΑ ΑΝΤΕΡΑ ΣΑΣ.
    ΑΛΛΑ ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΓΕΜΙΖΑΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ.
    ΟΥΣΤ ΣΑΠΙΟΚΟΙΛΑ ΑΧΟΡΤΑΓΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΞΕΡΕΙΣ , ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΚΟΡΟΙΔΕΥΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΙΓΟΥΡΑ.ΟΣΟΙ ΚΑΘΗΣΑΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΘΩΚΟ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΑΝ ΓΑΖΙ ΚΑΛΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΕΚΤΟΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ [ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ Γ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ.]ΑΥΤΟΣ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΝΕΙ ΣΥΝΕΙΡΜΟΥΣ ΑΣΧΗΜΟΥΣ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΕ ΔΟΥΛΕΨΕ, ΚΑΙ ΑΗΔΙΑΖΕΙΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΟΤΣΑΡΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΘΟΛΩΣΟΥΝ ΤΑ ΝΕΡΑ ΝΑ ΚΟΡΟΙΔΕΨΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑΧΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑλΗΣΤΕΨΗ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τεραστιο φιασκο η τραγική "συνεντευξη" τυπου τσαουσέσκου.

    θα φανε γερη πουτσα για να μαθουν μετα απο οσα μας εκαναν να τολμανε να μας εκβιαζουνε κιολας.

    η απαντηση του λαου σε 10 ημερες αθλιε πρασινε θιασε...

    ετοιμασου παγκαλε..
    ετοιμασου MEGA..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ο Α. Σαμαράς και οι συνεργάτες του δεν ανέμεναν αυτή την εξέλιξη. Γι’ αυτό και κατέφυγαν σε άτακτη υποχώρηση. Αρχισαν να διατείνονται ότι δεν θέλουν εκλογές και ότι η απάντηση του Γ. Παπανδρέου στην πρόκλησή τους αποτελεί «εκβιασμό» του εκλογικού σώματος, ότι στις εκλογές οι πολίτες στέλνουν μηνύματα και δεν παίρνουν, καθώς και άλλα συναφή, τα οποία ελάχιστη επαφή με τη σοβαρότητα έχουν.

    ΗΛΠΙΖΑΝ, προφανώς, στη Νέα Δημοκρατία ότι, υπό την ανοχή της κυβέρνησης, θα χρησιμοποιούσαν τις αυτοδιοικητικές εκλογές για ν’ αποκομίσουν κομματικά οφέλη, εκμεταλλευόμενοι τη λαϊκή δυσαρέσκεια για τις δύσκολες μέρες που διέρχεται ο τόπος. Εχασαν τον έλεγχο, όμως. Από τη στιγμή που έθεσαν ανοιχτά θέμα λαϊκής καταδίκης του μνημονίου και της πολιτικής που σ’ αυτό βασίζεται, έχουν δρομολογήσει ανατροπές και αμφισβητήσεις, οι οποίες υπερβαίνουν τα όρια μιας απλής ψήφου διαμαρτυρίας.

    ΤΩΡΑ το αντιλαμβάνονται, αλλά είναι αργά πια για ν’ απεμπλακούν. Θέλοντας να ξεφύγουν από τα εσωκομματικά τους αδιέξοδα, ενέπλεξαν τη χώρα και τον λαό σ’ ένα επικίνδυνο παιχνίδι ανέξοδης, όπως νόμιζαν, δημαγωγίας. Αλλά προβλήματα σαν αυτά που αντιμετωπίζει η σημερινή Ελλάδα απαιτούν καθαρές λύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΤΟ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΑΠΛΑ ΝΑ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΩΣ ΠΙΝΑΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ - ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΥΜΙΖΕΙ..ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ! ΕΔΩ ΑΛΛΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΜΟΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΤΟΥΣ ( ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑΞΑΝ ). ΚΑΙ ΣΤΗ ΤΕΛΙΚΗ ΗΡΘΕ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΝΙΖΑ ΜΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΘΕΡΑ ΣΑΣ? Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΝ ΒΟΛΕΥΕΙ.ΠΛΑΚΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δήλωση του Ούγκο Τσάβες (Ιούλιος 2010):

    Με ρωτάτε γιατί στείλαμε φυλακή όσα στελέχη μας κλέψανε;
    Γιατί κλέψανε! Και δεν τους τιμωρήσαμε εμείς αλλά οι θεσμοί.Μου λένε «γιατί άφησες να μπει φυλακή ο υπουργός άμυνας και δεν τον κάλυψες επειδή ήταν προσωπικός σου φίλος;».Μα... γιατί έκλεψε!

    Πρόδωσε την εμπιστοσύνη μας, την πίστη του λαού στη κυβέρνηση.Πρόδωσαν τον Λαό, τη Δημοκρατία, το Στρατό, την Πατρίδα, το Έθνος; Τιμωρούνται από τη Δικαιοσύνη! Αν τους αφήσεις θα διαφθείρουν κι άλλους. Γι' αυτό φυλακίστηκαν. Τιμωρώντας τη διαφθορά κρατάμε γεμάτα τα ταμεία και τη Παγκόσμια Τράπεζα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και τη μαφία των τραπεζών μακριά απ' τα πόδια μας.

    Δεν καταντάμε Ελλάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΖΩΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΕΤΟΙΜΑΣΤΗΤΕ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ.ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΕ ΖΩΑ????ΩΡΑΙΑ ΚΑΤΑΨΗΦΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΠΟΥΤΣΕΣ ΘΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΕΚΑ ΔΕΚΑ ΣΤΟΝ ΚΩΛΟΣΑΣ ΖΩΑ.Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΑ ΠΑΠΑΡΙΑΤΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΕΙ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΡΕΤΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΡΧΕΤΕ ΜΑΛΑΚΕΣ.ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΟΝ ΣΑΜΑΡΑ ΜΕΤΑ ΝΑ ΣΑΣ ΜΗΔΕΝΙΣΕΙ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΑ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΧΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ ΛΕΦΤΑ.
    Ε ΡΕ ΓΕΛΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΡΙΞΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΩ ΝΑ ΜΕ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ???- το βρηκα!!! ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (2010) -δεν επιασε-ΘΑ ΒΑΛΩ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΟ ΔΝΤ-δεν επιασε-ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΑ ΟΣΟ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ-παλι δεν επιασε, οι μαλακες οι Ελληνες με θελουν αλλα δεν τους θελω εγω, τους μισω-ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ-ε οχι ρε πουστη μου, ουτε αυτο τους βγαζει στον δρομο για να με διωξουν-ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΟ Φ.Π.Α ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ-τα νευρα μου, αυτοι με θελουν-ΘΑ ΤΟΥΣ ΓΑΜΗΣΩ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ- εχω αρχισει να κουραζομαι...-ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ, ΘΑ ΚΛΕΙΣΩ ΜΑΓΑΖΙΑ, ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΟΥΝ- καλα δεν το ζω αυτο, σε αλλη χωρα θα με ειχαν ηδη σουταρει.Μα τοσο μαλακες ειναι οι Ελληνες?-ΘΑ ΤΟΥΣ ΓΕΜΙΣΩ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ, ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ-ουτε αυτο τους συγκινησε- ΘΑ ΑΥΞΗΣΩ ΤΗΝ Δ.Ε.Η-αρχιδια, συνεχιζω ακομα να κυβερνω- ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΟΨΩ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ-κλαψ κλαψ τιποτα παλι- ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ ΚΥΒΕΡΝΩ ΜΙΑ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΧΩΡΑ- ρε ουτε καν... -ΤΕΛΙΚΑ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΗΝ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗ ΟΔΟ:"ΘΑ ΚΗΡΥΞΩ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΗ, ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΑΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΞΩ ΣΕ ΚΑΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΙΣ Η.Π.Α ΤΟ ΠΟΣΟ ΜΑΛΑΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΑΜΗΣΕΙ!!!
    ταδε εφη: ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΡΩΘΥΠOΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΑΤΕΡ ΓΙΩΤΗ


    ΠΡΟΣ ΤΙ Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ.

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΟΤΙ ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΚΑΘΕ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΠΟΥ ΜΑΡΤΥΡΑ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΗ Η ΛΕΞΗ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΑΘΕ "ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ" ΠΟΛΙΤΗ;


    ΠΙΣΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΑ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΓΑΠΗΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕΥΩΝ ΕΠΡΑΞΕ ΤΑ ΔΕΟΝΤΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

    Οι τραπεζίτες συνεχίζουν να δολοφονούν ανενόχλητοι.


    Ακόμη ένας ελεύθερος επαγγελματίας έβαλε τέλος στη ζωή του, γιατί τον έπνιξαν τα χρέη. Πρόκειται για έναν 57χρονο ιδιοκτήτη φορτηγού, ο οποίος βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του στη Νέα Ζωή Ασπροπύργου.
    Το φορτηγό ήταν σταθμευμένο κοντά στο σπίτι του και στα χέρια του αυτόχειρα βρέθηκε το πιστόλι, ενώ δίπλα του είχε αφήσει ένα ιδιόχειρο σημείωμα στο οποίο εξηγούσε τους λόγους που τον οδήγησαν στην αυτοκτονία.
    Δεχόταν αφόρητες πιέσεις από τράπεζες-δανειστές...

    Ποιά η πρωτοτυπία μακαρίτη άνθρωπε ??

    Οταν μπλέκεις με δολοφόνους μην περιμένεις οίκτο.


    ΑΛΗΤΕΣ-ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ-ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ

    Πότε θα έλθει η δικηά σας ώρα ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΕΙΣΤΕ ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ ....

    Τι σας ζήτησε βρε ο πρωθυπουργός; Όπου βλέπετε πράσινο υποψήφιο να βάζετε ένα τόσο δα σταυρουδάκι! Μέχρι το 2021 που θα λήξει το μνημόνιο. Διαφορετικά θα έρθουν οι αγορές και θα φάνε τον μισθό και την ψυχική σας υγειά. Αχάριστοι, έ αχάριστοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΝΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΓΥΖΗΣ, ΛΥΤΡΑΣ, ΒΡΥΖΑΚΗΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΚΑΛΙ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΔΗ ΣΑΝ ΧΩΡΑ.
    ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΚΕΠΑΣΜΕΝΟΣ Ο ΒΡΥΖΑΚΗΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΘΑ ΕΒΛΕΠΑΝ ΑΥΤΟ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΙ ΨΕΥΤΟΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΕΤΟΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΜΕ ΠΕΙΣΜΑ, ΤΟ ΟΤΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΑΓΙΟΥΣ ΗΡΩΕΣ. ΚΑΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ, ΜΕ ΥΦΟΣ WILD WEST ΣΕ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΑΙΓΝΙΟΥ ΠΟΚΑΣ ΝΑ ΜΠΛΟΦΑΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΒΙΑΖΕΙ ΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ "ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝ.....". ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΑ ΠΕΙΣΕ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΣΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ "ΕΚΛΟΓΕΣ" ΤΡΕΜΟΥΝ ΣΑΝ ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΟ ΒΟΡΙΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΧΑΡΗ ΕΔΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΘΡΕΦΕΙ ΤΣΑΜΠΑ. ΑΣΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΚΑΙ ΚΑΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕΣ ΚΑΙ ΠΕΙΣΕ ΤΟ ΛΑΟ ΟΤΙ ΕΠΙΑΣΕΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΗΣΕΣ ΤΟΥΣ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΦΤΥΣΑΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΛΕΜΕ. ΜΕΡΑ ΠΟΥΝΕ "ΔΑΝ ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ.
    ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣΘΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΙΚΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κύριε Παπαγιώτη,πριν από την ανάρτηση σας, καλό θα είναι να ξαναδιαβάζετε το κείμενο. Έτσι, θα αποφεύγατε τη λάθος λέξη "κεκάλυψη" , αντί της ορθής κάλυψη ή επικάλυψη, όπως σωστά γράφετε πιο κάτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ρε παιδιά τι λέτε τώρα; είναι σα να δουλεύω στον Λαμπράκη και να έχω στο γραφείο μου κρεμασμένο εξώφυλλο από την Ελευθεροτυπία. Αλλωστε, δεν ήταν τυχαίο όταν είχε έρθει ο ετσεβίτ την προηγούμενη φορά δεν έγινε άγημα. Και αυτό διότι η Ελλάς του ΓΑΠ είναι βιλαέτι της απέναντι χώρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πριν πολλά χρόνια, όταν ήμουν φαντάρος, ένας “ ψαγμένος” αξιωματικός μας είχε πει: μη νομίζετε ότι σε μια πιθανή σύρραξη με την Τουρκία ότι οι Τούρκοι θα προσπαθήσουν να φτάσουν στην Αθήνα ή στην Θεσσαλονίκη. Απλά δυο (2) νησιά θα προσπαθήσουν να πάρουν για να βγουν στα διεθνή ύδατα. Το ένα νησί είναι σίγουρα το Καστελόριζο και το άλλο θα είναι κάπου στο κεντρικό Αιγαίο. Το αναφέρω αυτό γιατί μετά από τον κ πρωθυπουργό είδα και τον κ Καρατζαφέρη να δίνει συνέντευξη με φόντο το Καστελόριζο, κάτι σαν αναμνηστική φωτογραφία – επιβεβαίωση δηλ του ότι ήμουνα και εγώ εκεί, αυτό κάποτε ήταν δικό μας κλπ και ανησυχώ. Τι γίνεται και δεν μας το λένε;;; και θα βγει ο κος “πες ότι την πήρε ο αέρας την σημαία” να μας πει να υπερασπιστούμε τα πάτρια εδάφη… από την εποχή των Ιμίων κάτι παίζει και το κρύβουν καλά …

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση