GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ο Πλάτων στους σημερινούς Έλληνες: «Όχι στη μετανάστευση, κάντε Επανάσταση»...

Γράφει ο  Στέφανος Μυτιληναίος Τα λόγια των αρχαίων μας σοφών είναι διαχρονικά. Οι συμβουλές και οι παροτρύνσεις τους αντηχούν στην...

Γράφει ο Στέφανος Μυτιληναίος
Τα λόγια των αρχαίων μας σοφών είναι διαχρονικά. Οι συμβουλές και οι παροτρύνσεις τους αντηχούν στην αιωνιότητα για να καθοδηγούν εμάς, τους απογόνους τους, όπως και τους Έλληνες που θα διαδεχθούν τη δική μας γενιά, στην οδό της Πολιτικής Αρετής, της Ελευθερίας και του Μεγαλείου.
Δυστυχώς, το σάπιο και κατοχικό εκπαιδευτικό μας σύστημα φρόντισε να μη διδαχθούμε ποτέ τους φιλοσόφους μας, από το φόβο μην εμπνευστούμε από τα λόγια τους και...
ξεσηκωθούμε απέναντι στους τυράννους μας. Το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα που αναλώνει τις ώρες διδασκαλίας σε γνώσεις σχολαστικές, θεοκρατικές, στείρες και αποβλακωτικές και το οποίο τώρα, με τις μεταρρυθμίσεις της Διαμαντοπούλου, ολοκληρώνεται ως σκοταδιστικός μηχανισμός. (Αλλά αυτά είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση). Στο θέμα μας:
Ξεφυλλίζοντας τους «Νόμους» του Πλάτωνα, έπεσα επάνω στο ακόλουθο απόσπασμα που είναι σαν να γράφτηκε σήμερα. Το παραθέτω:
«Ακόμα κι όταν η πατρίδα κινδυνεύει να σκλαβωθεί ή να πέσει στα χέρια ανάξιων κυβερνητών, είναι προτιμότερο να επαναστατήσεις παρά να την εγκαταλείψεις και να καταφύγεις στην εξορία.
» Είναι προτιμότερο να υποφέρουμε όλες αυτές τις ταλαιπωρίες παρά να δεχτούμε αλλαγή του πολιτεύματός μας με κάποιο άλλο που θα κάνει τους ανθρώπους χειρότερους»
(Πλάτων, «Νόμοι», ΣΤ΄, 770e)
Τι μας συμβουλεύει ο Πλάτων; (ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο Πλάτων, όχι ο Μαρξ ή κάποιος άλλος «γνωστός επαναστάτης»…). Περιγράφοντας μια κατάσταση όμοια με αυτή που βιώνουμε τώρα, παροτρύνει τους Έλληνες να ξεσηκωθούν παρά να φύγουν. Ευθέως μιλά για Επανάσταση αρνούμενος σε κάθε περίπτωση τη μετανάστευση. Και επισημαίνει ότι είναι προτιμότερο να υποφέρουμε τις ταλαιπωρίες των πολιτικών αγώνων και των συγκρούσεων παρά να δεχθούμε την αλλαγή του πολιτεύματός μας.
Ας ακούσουμε τον Πλάτωνα λοιπόν και ας ξεσηκωθούμε! Ήδη έχουμε κάνει την αρχή με τις μεγαλειώδεις μας διαδηλώσεις, ας ολοκληρώσουμε ό,τι ξεκινήσαμε και ας απελευθερώσουμε την πατρίδα μας, δηλαδή τους εαυτούς μας -γιατί πατρίδα είναι οι άνθρωποι-, από τους ανάξιους κυβερνήτες που μας ξεπουλούν και υποδουλώνουν!
Υ.Γ. Κάποτε άκουσα σε μια παρέα «αριστερών» ότι ο Πλάτων ήταν… «ολιγαρχικός». Όπως αντιλαμβάνεστε εκείνοι οι «αριστεροί» δεν είχαν διαβάσει ποτέ Πλάτωνα…

7 σχόλια

  1. KAI NOMIZA OTI ELEGE:

    DOULEIA KAI OXI TEMPELIA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν επί 30 χρόνια "έγλυφες" το ΠΑΣΟΚ δεν είχες διαβάσει τον Πλάτωνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το βασικώτερο δεν μας έγραψε ο αρθρογράφος: Πόσοι από τους παρευρισκόμενους "συνδαιτημόνες-επαναστάτες" ανήκαν στους "τριψήφιους" και πόσοι στους τετραψήφιους;; Ως γνωστόν εκτός από το "Βόρειοι-Νότιοι", υπάρχει η κατηγορία των τριψήφιων μισθωτών και συνταξιούχων (000-999) το μηνιάτικο, και οι τετραψήφιοι (βάλτε σεις όποια ψηφία θέλετε.
    Εσείς αγαπητέ που τα περιγράψατε τόσο όμορφα κι αγγελικά πλασμένα όλα , σε ποιά κατηγορία ανήκετε;Ρητορικό, βέβαια, το ερώτημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημήτρης Κλ.15 Αυγ 2011, 10:19:00 μ.μ.

    Διακεκριμένος και αγαπημένος ηθοποιός ο Στέφανος Ληναίος, αλλά εάν ο Πλάτων λέει:
    «Είναι προτιμότερο να υποφέρουμε όλες αυτές τις ταλαιπωρίες παρά να δεχτούμε αλλαγή του πολιτεύματός μας με κάποιο άλλο που θα κάνει τους ανθρώπους χειρότερους», θα πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι το «κάποιο άλλο» θα μας κάνει ΣΙΓΟΥΡΑ χειρότερους, οπότε, τότε μόνο αξίζει η επανάσταση, γιατί αλλιώς οι θυσίες θα είναι μάταιες.
    Είμαστε, όμως, σίγουροι; Εγώ ΔΕΝ είμαι!
    Γιατί όταν, σήμερα ο Έλληνας δεν ενδιαφέρεται να συνδράμει όποιον έχει ανάγκη, όταν βολεύεται παρκάροντας σε 2 θέσεις αδιαφορώντας εάν ο άλλος θα ψάχνει επί ώρα, όταν σπρώχνει να βολευτεί στο λεωφορείο και μετά στέκεται μπροστά στην πόρτα, ΜΗ προχωρώντας ώστε να εξυπηρετηθούν και άλλοι, όταν, όταν, όταν...τότε για ποια επανάσταση μιλάς αγαπημένε μου Στέφανε;
    (Υ.Γ. πέρσι στην Ιρλανδία σε μια ουρά, πετάχτηκε η ανιψιά μου απέναντι για τσιγάρα. Επιστρέφοντας λέει σε ένα κύριο που περίμενε: « Συγγνώμη ήμουν εδώ». Η απάντησή του, απάντηση πολιτισμένου ανθρώπου, την ντρόπιασε : «Εάν αυτό σας κάνει ευτυχισμένη, πολύ ευχαρίστως δεσποινίς μου».
    Έχουμε καμιά σχέση, σήμερα εμείς οι «πολιτισμένοι» με αυτούς τους απολίτιστους;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 15 Αυγ 2011 10:19:00 μ.μ.

    Στέφανος ΜΥΤΗΛΙΝΑΙΟΣ , όχι Ληναίος.
    Κάτι μου λέει ότι τραβάς ζόρι στην ανάγνωση, πόσο μάλλον στην κατανόηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όταν μια Δημοκρατία θεωρεί περιττούς τους μισούς και πλέον νέους της καταδικάζοντάς τους στην ανεργία,στη φτώχεια,σε μια ζωή στα όρια της επιβίωσης
    -Όταν μια Δημοκρατία θεωρεί ότι τις αποφάσεις πρέπει να τις παίρνουν οι τραπεζίτες και οι βιομήχανοι,να τις επεξεργάζονται μερικοί πρόθυμοι 'τεχνοκράτες',να τις εκτελούν μερικοί 'εκλεκτοί' πολιτικοί και να τις διαφημίζουν μια χούφτα ΜΜΕ
    -Όταν μια Δημοκρατία ΕΠΙΛΕΓΕΙ να κόψει 50 και 100 ευρώ από τους συνταξιούχους των 600 ευρώ και ταυτόχρονα ΕΠΙΛΕΓΕΙ να δώσει 100 δις ευρώ στις τράπεζες που ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ για την κρίση
    -Όταν μια Δημοκρατία ΕΠΙΛΕΓΕΙ να ενοχοποιήσει τους μισθωτούς σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα,τους μικροεπαγγελματίες και τους αγρότες
    -Όταν μια Δημοκρατία ΕΠΙΛΕΓΕΙ να
    πλακώσει τον κόσμο στα χημικά σε κλειστούς χώρους (όπως στο Μετρό του Συντάγματος),
    τότε,είναι...στην καλύτερη των
    περιπτώσεων μια Δημοκρατία τυφλή και στη χειρότερη μια Δημοκρατία κατ'επίφαση.
    Το αίτημα για αληθινή Δημοκρατία είναι σήμερα και θα είναι και στο μέλλον το βασικό κοινωνικό αίτημα.
    Και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
    Η πάλη για την αληθινή Δημοκρατία δεν εξυπηρετείται,αλλά προβοκάρεται
    από προπηλακισμούς του ενός ή του άλλου πολιτικού.
    Ο αγώνας είναι ριζικά αλλιώτικος,
    έχει να κάνει με τις ζωές και το μέλλον πάρα πολλών ανθρώπων...δεν
    έχει να κάνει με την εκτόνωση μέσω απαράδεκτων ενεργειών.
    Ποιος θα ορίσει το περιεχόμενο της
    αληθινής Δημοκρατίας;
    Εννοώ όχι μόνο αρνητικά με κάποια τρανταχτά αντιπαραδείγματα του σήμερα,αλλά και με θετικό τρόπο...
    Οι σχολιαστές του Διαδικτύου;
    Όχι βέβαια!
    Ας ξεκινήσουμε από τους αρχαίους μας προγόνους που όλο τους επικαλούμαστε αλλά μετά πάμε και χάφτουμε την παραπληροφόρηση της κατεστημένης 'ενημέρωσης'...
    Δίνουν μια καλή αφετηρία...
    Ας τους (ξανα)διαβάσουμε και ας ξαναβγούμε στις πλατείες,ας γνωρίσουμε ο ένας τον άλλο...
    Ευθύνη,αλληλεγγύη,ανθρωπιά,αληθινή
    συμμετοχή και όχι ηλεκτρονική συναίνεση-ανοχή,απαλλαγή από την κουτπονηριά και τον ατομικισμό,όλα αυτά βρίσκονται στις πλατείες.
    Δεν βρίσκονται στην τηλεόραση ούτε στο Διαδίκτυο.
    Δεν αλλάζει τίποτε διαφορετικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ντροπή

    εχετε βαλει τοσες μαλακιες μεχρι και ξεπεσμένες πουτανες
    ενω εχω καιρο να διαβασω δρ Κουτσουκο
    που εχει κάνει λεει μηνυση στην Δαμανακη Μαρια για εκβιασμο και σωματεμπορια!!

    Μανωλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση