GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ο Δημήτρης Πετσετίδης αποκλειστικά "Εν Οίκω" του PRESS-GR...

...ο πρόσφατα βραβευμένος λογοτέχνης  για το σύνολο του έργου του από την Ακαδημία Αθηνών,  μιλά στη Λίνα Φυτιλή,  με αφορμή  την αναμενόμεν...

...ο πρόσφατα βραβευμένος λογοτέχνης 
για το σύνολο του έργου του από την Ακαδημία Αθηνών, 
μιλά στη Λίνα Φυτιλή, 
με αφορμή την αναμενόμενη κυκλοφορία 
του νέου του  βιβλίου ("Εν Οίκω") 

Μιλήστε μας συνοπτικά για το νέο σας βιβλίο "Εν Οίκω".
Κατ' αρχήν νομίζω ότι το βιβλίο μιλάει για τον συγγραφέα κι όχι αυτός για το βιβλίο. Συνοπτικώς, πρόκειται για...
δεκαπέντε διηγήματα που διαδραματίζονται σε διάφορα δωμάτια.
Έχετε ασχοληθεί με τη λογοτεχνία, γράφοντας κατά βάση διηγήματα. Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν ότι το μυθιστόρημα είναι αυτό που καταξιώνει περισσότερο έναν συγγραφέα, ίσως επειδή έχει ευρύτερη αποδοχή στο κοινό. Συμφωνείτε μ΄ αυτή την άποψη;
Δεν συμφωνώ. Εκτός κι αν πιστεύει κανείς ότι καταξίωση σημαίνει αριθμός αντιτύπων.
Πρόσφατα τιμηθήκατε για το έργο σας ως λογοτέχνης με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών. Πώς νιώθετε γι΄ αυτή τη διάκριση; Είναι μια δικαίωση για σας;
Δεν έγραψα για να δικαιωθώ για κάτι. Ένιωσα πάντως ευχάριστα για την τιμή, την οποία μου έκανε η Ακαδημία Αθηνών.
Ποια είναι η γνώμη σας για το λογοτεχνικό γίγνεσθαι στη χώρα μας; Η παραλογοτεχνία έχει συρρικνώσει την καλή λογοτεχνία ή απλώς η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε περιορισμό των εκδόσεων;
Η καλή λογοτεχνία δεν συρρικνώνεται αν περιορίζονται οι εκδόσεις. Έτσι κι αλλιώς λίγα είναι τα κείμενα, όπως ανέκαθεν λίγα ήσαν όσα διεκδικούσαν μια θέση στην καλή, όπως την ονομάζετε, λογοτεχνία.
Γιατί γράφετε; Από πού αντλείτε έμπνευση;
Γράφω επειδή μου αρέσει να γράφω. Ας μην αποκρύψω και κάποια δόση ιδιοτέλειας. Δεν αντλώ από πουθενά την έμπνευση. Θέματα αντλώ και τα επεξεργάζομαι.
Έχουμε ανάγκη να κατασκευάζουμε ιστορίες και ήρωες, να ζούμε μαζί τους ή σαν αναγνώστες να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες τους. Γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι τόσο σκληρή η πραγματικότητα που έχουμε ανάγκη να καταφεύγουμε στη φαντασία; Μήπως δεν ζούμε όπως θα θέλαμε;
Η ανάγκη αυτή δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχει. Κατ΄ εμέ, η λογοτεχνία πόρρω απέχει από την αναμετάδοση των εμπειριών. Όσο για την καταφυγή στη φαντασία, σας παραπέμπω σε μια φράση του Ζοζέ Σαραμάγκου: "Πιστεύω ότι η φαντασία δεν μπορεί να υπάρξει έξω από τα όρια της πραγματικότητας, δεν είναι κάτι αυθύπαρκτο".
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Να σας μιλήσω ευχαρίστως για αγαπημένους σκηνοθέτες του κινηματογράφου. Τους συγγραφείς που αγαπώ, τους κρατώ για τον εαυτό μου.
Ποιος είναι ο χειρότερος φόβος και ποια η μεγαλύτερη ελπίδα σας;
Οι φόβοι μου είναι πολλοί και όχι αξιολογημένοι, ώστε δεν μπορώ να ξεχωρίσω τον χειρότερο. Σχετικώς με την ελπίδα, ελπίζω ότι κάποτε ο άνθρωπος θα πάψει να μιμείται τη συμπεριφορά του προγόνου του των σπηλαίων!
Έχετε πει ότι "κάθε διήγημα είναι μια μορφή παγίδας". Θέλετε να μας εξηγήσετε τι εννοείτε μ΄ αυτή τη φράση;
Το λογοτεχνικό κείμενο κατά την άποψή μου σκοπό έχει να παρασύρει τον αναγνώστη στον κόσμο του, αυτόν τον κόσμο που έχει δημιουργήσει με την τεχνική του ο συγγραφέας. Ε, το να παρασύρεις κάποιον, για μένα σημαίνει να τον παγιδέψεις, και βεβαίως όχι για κακό του.

Ο Δημήτρης Πετσετίδης γεννήθηκε στη Σπάρτη το 1940. Σπούδασε μαθηματικά στην Αθήνα και εργάστηκε ως ιδιωτικός εκπαιδευτικός στην πρωτεύουσα και στη γενέτειρά του. Έχει εκδόσει τις συλλογές διηγημάτων: "Δώδεκα στο δίφραγκο", "Το παιχνίδι", "Επίλογος στα χιόνια", "ο Σαμπατές ζει", "Σε ξένο γήπεδο", και τη νουβέλα "Τροπικός του Λεόντος". Πρόσφατα τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου του. Σύντομα αναμένεται το νέο του βιβλίο, "Εν Οίκω" από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση