GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

"Κατερινάκι...πετσούλα" Άποψη με πολύ εύστοχο τρόπο για την Στανίση...

Από τον Χρήστο Κεχαγιά (Συγγραφέα και ειδικό συμβουλευτικής ψυχολογίας) Όταν πρωτοείδα τη διαφήμιση των Jumbo με την Κατερίνα Στανίση ...

Από τον Χρήστο Κεχαγιά (Συγγραφέα και ειδικό συμβουλευτικής ψυχολογίας)
Όταν πρωτοείδα τη διαφήμιση των Jumbo με την Κατερίνα Στανίση ντυμένη κόκκινη τούρτα – λαμπατέρ πίστας, φρίκαρα. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Αυτό και μόνο θα...
έπρεπε να με υποψιάσει για την ιδιοφυία των δημιουργών της αλλά εγώ παρέμενα κολλημένος στην πρώτη ανάγνωση. Μια κουβέντα με ένα φίλο (για να μη στο παίζω και ιδιοφυής ) μου άνοιξε αμέσως τα μάτια.

Απέναντι στη...ν πιο τίμια καταγραφή της πραγματικότητας μιας χώρας. Πάσχα τσίκνα, παχύσαρκα παιδιά, κοιλαράδες γονείς, πλαστική καρέκλα, σκυλάδικα, χύμα φτηνό κρασί σε πλαστικά μπουκάλια και μαλλί κομμωτηρίου μαζί με φόρεμα τσαντίρι – Μπάκιγχαμ. Κι ένα τελευταίο πλάνο με ένα παλουκωμένο καμένο αρνί πάνω στο οποίο οι διαφημιστές μας εύχονται «Καλό Πάσχα». Είναι genius. Tίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό, ολόκληρη η νεοελληνική ασχήμια, μετατρέπεται σε διαφημιστικό όνειρο του Αλμοντοβάρ με επιρροές από τον κοινωνικό ρεαλισμό. Από την πρώτη κι όλας σκηνή, με τους άντρες της οικογένειας να πασαλείβουν το αρνί για τη σούβλα και να φωνάζουν την πολεμική ιαχή «στα μπούτια στα μπούτια». Του αρνιού. Που θέλει περισσότερο πασάλειμμα στα μπούτια για να για να μην κάψει. Αρνί πουτάνα κονσομασιόν κανονικά δηλαδή, σε συνοικιακό σκυλάδικο με μορφή τσουρομαδημένου κήπου που έχει λιώσει το γκαζόν, και στην είσοδο του σπιτιού κρέμονται τα κρόσια του ινδιάνου. Την ώρα που από κει βγαίνει φορτωμένη με πιάτα μια δούλα νοικοκυρά, με καμένο από το πιστολάκι και το ντεκαπάζ μαλλί, σκάει ξαφνικά η θεά Κατερινάρα τραγουδώντας και φορτωμένη σακούλες Jumbo. Με τα παχύσαρα να αναγκάζονται για μια φορά στη ζωή τους να κουνήσουν τον χοντρό κώλο τους και να τρέξουν για τα δώρα. Φωνάζοντας «η νονά η νονά». Και με αργή κίνηση για να τονιστεί τόσο το προγούλι στα πεντάχρονα που κουνιέται στο χοροπήδημα όσο η συναισθηματικότητα της σκηνής την ώρα που η Στανίση ανοίγει τα χέρια της σαν τον Ιησού του Ρίο για να αγκαλιάσει τα θρεφτάρια.

Για να κάτσουν όλοι μαζί μετά στις λευκές καρέκλες κήπου του γύφτου, με τη νονά στην κορυφή, τα αρσενικά με φανελάκι που τονίζει ερωτικά το πατσοκοίλι και τα θηλυκά με τη λάμψη πλύστρας από το ξεπάτωμα στην κουζίνα. Προκειμένου να γιορτάσουν την ανάσταση του Θεανθρώπου σε ένα τραπέζι στον κήπο, με αραδιασμένα πλαστικά μπουκάλια χύμα κρασί και πιάτα, σαν το παζάρι, να πιούνε και να φάνε μέχρι να ρευτούνε (αν και αυτό δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνεται στη διαφήμιση). Να πούνε σόκιν ανέκδοτα, και να αισθανθούν περήφανοι, επαρκείς και ευτυχισμένοι πιάνοντας κρυφά κάτω από το τραπέζι με τα λαδομένα από την πέτσα δάχτυλα τους, τον κώλο της γυναίκας του άλλου (ούτε αυτό δυστυχώς συμπεριλαμβάνεται).

Αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδας και του Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα. Όσο πιο γλαφυρά και τίμια μπορεί να αποτυπωθεί. Τόσο αλμοντοβάρ όσο και ρεαλιστική. Ούτε καν κιτς, απλά πραγματική. Ρώτησα αυτόν τον φίλο μου που ανέφερα στην αρχή κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου και επιμένοντας ακόμα στην αρχική μου αποστροφή πριν δω με καθαρά μάτια το διαφημιστικό: «Οκ, κι αν υποθέσουμε ότι όντως το διαφημιστικό είναι συνειδητό μέσα στην κακογουστιά του, σαν άποψη, και πάλι σε ποιον τελικά απευθύνεται; Στον λιπαρό και φρικαλέο τύπο του ελληναρά που απεικονίζει ή στο πιο ψαγμένο κοινό που μπορεί να το αποκωδικοποιήσει;» Για να μου απαντήσει πολύ απλά: «Μα εννοείται και στους δύο. Γι αυτό είναι απόλυτα επιτυχημένο σαν διαφήμιση. Οι μεν θα πάνε στα Jumbo γιατί αυτό ακριβώς το μοτίβο ζωής τους εκφράζει και θα αισθανθούν οικεία που τους το αναγνωρίζει η διαφήμιση σαν πρότυπο. Οι δε θα πάνε επειδή είναι ή αισθάνονται πως είναι διαφορετικοί από αυτούς, πιο σικάτοι, εξελιγμένοι και έξυπνοι, οπότε θα υποθέσουν με τη σειρά τους, πως γι αυτούς έγινε η διαφήμιση, για να τους κάνει να γελάσουν. Επομένως θα πάνε όλοι». Με αποστόμωσε.

Σε μια χώρα σκυλάδικο, χωρίς καμία αισθητική που από μόνη της είναι στάση ηθικής. Με την πολιτική, να ακολουθεί αυτήν ακριβώς την τακτική: «Στα μπούτια στα μπούτια» κι «έρχεται η νονά». Ατάκα και περιεχόμενο, που καθιστά τη διαφήμιση των Jumbo μπούσουλα για μια επιτυχημένη αντιμνημονιακή επικοινωνιακή πολιτική όποιου κυβερνητικού κόμματος θέλει να ξαναβγεί. Και θα ξαναβγεί. Με αγωνιστικό ύμνο τους ακραία πολιτικούς στίχους του τραγουδιού της Κατερίνας: «Πώς να έρθω στο σπίτι με τα χέρια μου άδεια, γι αυτό πήγα στα τζάμπο κι άδειασα όλα τα ράφια. Τη λαμπάδα σου baby, σου τη ‘φτιάξαν στιλίστες, σχέδιο της νονάς, επνευσμένο απ’ τις πίστες. Χωρίς τζάμπο να ζήσω, δεν μπορώ ούτε ώρα, η ζωή μου θα μοιάζει με τ’ αρνιού καλή ώρα.» Τώρα που το σκέφτομαι, και στον Τσίπρα μια χαρά ταιριάζει. Μοιάζει με Τζάμπο μόνος του.

4 σχόλια

  1. Ψυχρολουσία τα αποτελέσματα στις εκλογές των εκπαιδευτικών για την ΟΛΜΕ για τη τρικομματική κυβέρνηση. Εξαφανίζονται εκλογικά οι θυγατρικές του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΡ, ενώ ενισχύονται όλες οι αριστερές παρατάξεις, σε ποσοστά και έδρες και οι ανεξάρτητοι. Μόνο η ΔΑΚΕ διατηρείται, με μειωμένες δυνάμεις, επειδή κάποιοι βολεμένοι περιμένουν κρατικές θέσεις !

    Η συμμετοχή ήταν μεγαλύτερη από ποτέ ( γι' αυτό υπάρχουν + 25 σύνεδροι )



    ΝΕΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ 48 ΑΠΟ 89 ΕΛΜΕ (54%)


    ΣΥΝΟΛΟ ΕΔΡΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ: 247 (222)


    ΣΥΝ.ΕΚ.ΚΙΝ. 83 (52) + 31 ( από το 2011 , πρώτη δύναμη πλέον )

    ΔΑΚΕ : 62 (61) + 1 ( αλλά με ψήφους που λαμβάνει από τους θρησκευόμενους εκπαιδευτικούς και άλλους που δεν ψηφίζουν ΝΔ, αφού δεν υπήρχε άλλο δεξιό ψηφοδέλτιο, αλλά με μείωση ποσοστών στο σύνολο των συνέδρων )

    ΔΕΕ: 37 (31) + 6

    ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ: 34 (26) + 8

    ΠΑΣΚ: 25 (51) -26

    ΑΛΛΟΙ: 6 (1) + 5

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ολοι γαμιεστε25 Απρ 2013, 10:47:00 μ.μ.

    ΕΚΑΝΑΝ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ!!!


    Νέα περίπτωση «Αθανασίου Διάκου» της Λένας Κιτσοπούλου αποκαλύπτει σήμερα ο «Στόχος»: Στην «Νέα Σκηνή» του Εθνικού Θεάτρου παίζεται από τις 20 Μαρτίου μέχρι τις 28 Απριλίου το ακατάλληλο για ανηλίκους θεατρικό έργο «Vitrioli» του ακροαριστερού συγγραφέα Γιάννη Μαυριτσάκη σε σκηνοθεσία του αναρχικού Αλγερινού σκηνοθέτη Ολιβιέ Πύ. Πρόκειται για ένα πορνογραφικό εξάμβλωμα που διηγείται την ιστορία ενός Ελληνόπουλου στο κέντρο της Αθήνας που κάνει πληρωμένο σέξ σε ώριμους κυρίους, χασάπηδες, τραβεστί, λαθρομετανάστες και λοιπές ανθρωπιστικές δυνάμεις.
    Στο έργο παίζει κι ένας ερμαφρόδιτος (Γιάννης Περλέγκας) που επί 90 λεπτά φοράει ένα ολόσωμο καλσόν και προκαλεί τον νεαρό πρωταγωνιστή (Χάρης Τζωρτζάκης) να κάνουν κάθε είδους ανωμαλία...Είναι τόσο αισχρό και ακαταλαβίστικο το «Vitrioli» του Εθνικού Θεάτρου, που οι λιγοστοί θεατές της Νέας Σκηνής βλαστημάνε, βρίζουν και σηκώνονται να φύγουν πρίν την λήξη της παραστάσεως, ενώ κανείς δεν καταλαβαίνει τι θέλει να δείξει ο συγγραφέας. «Κλού» του έργου η δίλεπτη σκηνή πεολειχίας που κάνει ο νεαρός πρωταγωνιστής σε κάποιον φραγκάτο συσκευαστή (Μηνάς Χατζησάββας) που τον βρίσκει σε ένα παγκάκι μιάς πλατείας του κέντρου της Αθήνας. Σε όλη την διάρκεια του έργου, αγόρια χαϊδεύονται μεταξύ τους, ενώ η οργή των θεατών φθάνει στο κατακόρυφο όταν η μητέρα του νεαρού πρωταγωνιστή (Μαρία Κεχαγιόγλου) χαριεντίζεται γυμνή μαζί του («Σκούπισέ με… Και στο στήθος, μη ντρέπεσαι», λέει στον γιό της!) και του προτείνει να κάνουν έρωτα, αλλά εκείνος δεν δέχεται διότι ήδη έχει γίνει οπαδός της οπισθογεμίσεως!....



    Είναι τόσο αισχρό το «Vitrioli» του Εθνικού Θεάτρου, που στις πρόβες ο συγγραφέας Γιάννης Μαυριτσάκης δεν εμφανίστηκε καθόλου για να εξηγήσει τους στόχους του έργου στους ηθοποιούς και το φίδι από την τρύπα έβγαλε ο Αλγερινο-Γάλλος σκηνοθέτης Ολιβιέ Πύ, τον οποίο πλήρωσαν αδρά οι Έλληνες φορολογούμενοι για να σκηνοθετήσει αυτό το εξάμβλωμα, ενώ τον έχουν απολύσει τα μισά Γαλλικά Θέατρα για τις ακρότητές του. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Γαλλικό Ινστιτούτο ο Ολιβιέ Πύ δήλωσε πως δέχθηκε την πρόταση να έλθει να σκηνοθετήσει στην Αθήνα, για να καταγγείλει τους ξυλοδαρμούς μεταναστών και ομοφυλοφίλων από αστυνομικούς στο κέντρο της Αθήνας. Υπουργέ Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα, απόλυσέ τους όλους όσους ευθύνονται για το ανέβασμα αυτής της αισχρότατης παραστάσεως με πρώτον και καλύτερο τον καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Χουβαρδά που διόρισε το ΠΑΣΟΚ του Εβραίου Σημίτη και έκτοτε έχει μετατρέψει το δοξασμένο Εθνικό μας Θέατρο σε άντρο ομοφυλόφιλων και ανθελληνικών παραστάσεων…
    Για τον «Αθανάσιο Διάκο» της Κιτσοπούλου δεν ήσουν υπεύθυνος, Κώστα Τζαβάρα. Για το «Vitrioli» είσαι και μετά το σημερινό δημοσίευμα του «Στόχου» θα γίνει πάλι χαμός στο Διαδίκτυο, όπως με την Κιτσοπούλου. «Πάρε κεφάλια» όσο είναι καιρός γι’ αυτό το αίσχος, διότι έρχεται ο Ανασχηματισμός και ο Σαμαράς που θα μάθει σε τι βρωμιές σκορπάς τα λεφτά των υποσιτιζόμενων Ελλήνων, θα σε στείλει στον Πύργο της Ηλείας να φυτεύεις βρούβες…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "ειδικος συμβουλευτικης ψυχολογιας"

    εβγαλες ολο το ΜΙΣΟΣ σου για τους Ελληναρες
    στους οποιους ΑΝΗΚΕΙΣ κι εσυ, θραψαλο!
    Αν δεν σ' αρεσει αυτος ο τοπος
    -ετσι ειμαστε, τι να κανουμε;-τραβα στην γαλλια
    που εχουν ελευθερους και τους γαμους ομοφυλοφιλων
    γιατι εκει θα εχεις και πολυ δουλεια-συμβουλευτικης!

    Εσυ να ψησεις κανενα ΟΡΤΙΚΙ
    η κανενα ΛΑΒΡΑΚΙ η ΣΟΛΩΜΟ
    αν δε γουσταρεις αρνι
    (οπως κι εγω θα εχω μοσχαρακι με μακαρονια
    γιατι δεν το παω το αρνι)
    αλλα δε καθομαι να λεω μαλακιες για τις συνηθειες των ΑΛΛΩΝ!
    ηλιθιε
    κομπλεξικε
    αχρηστε
    δεν θαθελα να σε εχω ουτε για γειτονα μου
    μουραχαυλε

    ,

    -------
    gamiso@in.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και όμως! Το κείμενο του κου Κεχαγιά είναι απόλυτα σωστό σε ό,τι επισημαίνει. Ωστόσο δεν απορώ που προκαλεί αντιδράσεις. Γι' αυτό άλλωστε είμαστε και στην κατάσταση που είμαστε σα λαός και σα χώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση