GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Περιοδεύει... στους δρόμους του Ηρακλείου το Λυρικό Λεωφορείο!

Τουλάχιστον έκπληκτοι έμειναν οι Ηρακλειώτες αλλά και οι επισκέπτες που βρέθηκαν, σήμερα, στο κέντρο του Ηρακλείου. Αιτία; Τα ουράνι...


Τουλάχιστον έκπληκτοι έμειναν οι Ηρακλειώτες αλλά και οι επισκέπτες που βρέθηκαν, σήμερα, στο κέντρο του Ηρακλείου. Αιτία; Τα ουράνια ακούσματα που προέρχονταν από ένα ανοιχτό λεωφορείο! Φυσικά δεν επρόκειτο για ένα κοινό λεωφορείο, αλλά... το "Λυρικό λεωφορείο" που έκανε βόλτες στους κεντρικούς δρόμους του Ηρακλείου, σκορπίζοντας - τί άλλο; - νότες!

Η σημερινή "βόλτα" αποτελεί προάγγελο των κορυφαίων εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται, αύριο και μεθαύριο, στο Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη στη Μυρτιά, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ίδρυσή του.

Την Κυριακή 7 Ιουλίου με ώρα έναρξης 9.00 μ.μ. η «Όπερα της Βαλίτσας» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα παρουσιάσει στην πλατεία του Μουσείου την όπερα Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη. Η παράσταση είναι δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Η Όπερα της βαλίτσας είναι μία πρωτότυπη δραστηριότητα της Λυρικής Σκηνής και παρουσιάζει διάσημες όπερες με μια διαφορετική ματιά σε χώρους απρόσμενους και εναλλακτικούς, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε πολύ κόσμο να ταξιδέψει στο χώρο του Λυρικού Θεάτρου χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί σε κάποια από τις ειδικές προς τούτο αίθουσες. Η Όπερα της βαλίτσας είναι ευέλικτη, αλλά δεν κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα. Σε χώρους μη αναμενόμενους, όπως πνευματικά κέντρα και μουσεία, διάσημες όπερες ξεδιπλώνουν τους μύθους τους, με τη συνοδεία ενός πιάνου αντί ορχήστρας, με μικρή χορωδία και σκηνικά που μπορούν να χωρέσουν... σε μια βαλίτσα. Με τους πρωταγωνιστές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η Όπερα της βαλίτσας, βγαίνει εκτός του θεάτρου Ολύμπια και ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα με στόχο να συναντήσει και να γοητεύσει ένα νέο κοινό.

Είναι μεγάλη τιμή για το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη με ό,τι αυτό αντιπροσωπεύει, η απόφαση της Λυρικής Σκηνής να κάνει την παρουσίαση της όπερας Μποέμ στους Βαρβάρους εμφανιζόμενη για πρώτη φορά στην Κρήτη. Έτσι οι συντοπίτες μας θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν την όπερα με ζωντανή μουσική και με όλους τους πρωταγωνιστές επί σκηνής. Σημαντικό στοιχείο της παράστασης είναι η προβολή υπέρτιτλων στα Ελληνικά, κάτι που είναι πλέον καθεστώς στις σύγχρονες παραστάσεις όπερας στα μεγάλα θέατρα. Η παρακολούθηση της υπόθεσης της όπερας γίνεται πλέον πολύ πιο εύκολη.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Λυρικής Σκηνής είναι ο γνωστός Ηρακλειώτης Αρχιμουσικός Μύρων Μιχαηλίδης ενώ υπεύθυνοι καλλιτεχνικών δράσεων 2012-13 είναι οι: Λυδία Αγγελοπούλου - Σταμάτης Μπερής

Συντελεστές της παράστασης είναι :
• Σκηνοθεσία: Ισίδωρος Σιδέρης
• Σκηνικά - Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
• Μουσική διδασκαλία, συνοδεία παράστασης: Φρίξος Μόρτζος
• Χορογραφία: Διονύσης Τσαφταρίδης
• Φωτισμοί: Νίκος Εργαζάκης
• Μετάφραση: Μαρία Μουρκούση
• Υπέρτιτλοι: Εύη Σταφέτα

ΔΙΑΝΟΜΗ
• Ροντόλφο: Γιάννης Χριστόπουλος
• Μιμή: Έλενα Κελεσίδη
• Μαρτσέλλο: Χάρης Ανδριανός
• Μουζέττα: Μαρία Κόκκα
• Σωνάρ: Ζαφείρης Κουτελιέρης
• Κολλίνε: Κώστας Ντότσικας
• Αλτσιντόρο: Χρήστος Αμβράζης
• Έρωτας / Θάνατος: Διονύσης Τσαφταρίδης

Σημείωμα του σκηνοθέτη Ισίδωρου Σιδέρη για την παράσταση:

Η Όπερα της βαλίτσας παρουσιάζει τη Μποέμ σα μια εναλλακτική πρόταση, σε μια ευέλικτη συμπυκνωμένη παράσταση. Δεν θέλει να ανταγωνιστεί την κεντρική σκηνή της ΕΛΣ, αλλά με απλά μέσα, με την δύναμη της μουσικής και των ερμηνευτών μας, στοχεύει να πλησιάσει ένα καινούργιο κοινό και να πάει σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας.

Σαν περιοδεύων θίασος οι τραγουδιστές ανεβαίνουν με τις Βαλίτσες τους στη σκηνή και δημιουργούν το σκηνικό χώρο όπου θα παρουσιάσουν την ζωή των μποέμ. Κεντρικό θέμα του έργου είναι τα νιάτα. Μετά το χαρούμενο ξεκίνημα του έργου η παγωνιά ελλοχεύει παντού. Το ρίγος της παγωνιάς και του θανάτου διατρέχει όλα τα επεισόδια μέχρι να ακινητοποιηθεί στο άψυχο σώμα της Μιμής. Μόνη ελπίδα η άνοιξη που, όμως, κάποιοι δεν θα την προλάβουν..

Η ιστορία ξεκινά παραμονή Χριστουγέννων με την γέννηση ενός έρωτα και τελειώνει με το θάνατο του έρωτα. Ο Έρως – Θάνατος, που στην παράστασή μας προσωποποιείται, σαν ένας άλλος μποέμ κυκλοφορεί ανάμεσα τους, ορατός από τη Μιμή, αλλά αόρατος για τους άλλους. Είναι ένας κίνδυνος υπαρκτός τον οποίο αγνοούν. Η παρουσία του είναι καταλυτική για την παράσταση, αφού συμμετέχει ως θιασάρχης-σκηνοθέτης που προωθεί τη δράση. Στη Μποέμ οι ερωτικές καταστάσεις είναι έντονες και οι συγκρούσεις των χαρακτήρων βίαιες. Η ένταση της μουσικής βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την πυρετώδη ένταση και πυκνότητα της παράστασης. Το χιούμορ και το σασπένς αντιπαρατίθενται στο υπέροχο μελό του έργου και της μουσικής, δημιουργώντας μια σύγχρονη και άμεση παράσταση σε απόσταση αναπνοής από το κοινό.

Τη Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013 με ώρα έναρξης 8.30 μ.μ., στην πλατεία, μπροστά από την αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσείου, «Ένας αστρολάβος συνομιλεί με τη Μουσική». Ο πρώην πρόεδρος του Μουσείου, τ. Πρύτανης Καθηγητής Γιώργος Γραμματικάκης θα «ταξιδεύσει» το κοινό στα μυστικά του σύμπαντος, «συνομιλώντας» με κορυφαίους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που θα ερμηνεύσουν διάσημες άριες.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη θα τιμήσει το Μεγάλο του Δωρητή Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με τη δωρεά του οποίου αναγέρθηκε το οίκημα των γραφείων και των συνεδριακών εγκαταστάσεών του.

Και οι δύο εκδηλώσεις είναι ελεύθερες στο κοινό.

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν με την υποστήριξη των S/M ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ, του ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου και της Εταιρίας ΑΛΕΞΑΚΗΣ Α.Ε.

Ίδρυμα «ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ»
Μυρτιά (Βαρβάροι) 70100
Ηράκλειο Κρήτης
Τηλ. 2810 741689, 742451, fax 2810 742232
Email: info@kazantzakis-museum.gr cretalive.gr

1 σχόλιο

  1. Τελικά πέσαμε έξω. Ο Άδωνις Γεωργιάδης πραγματικά δεν πρόκειται να κλείσει ούτε ένα νοσοκομείο. Απλώς επί υπουργίας του θα κλείσουν όλα. Και θα κλείσουν μόνα τους. Ο Άδωνις Γεωργιάδης το μόνο που θα κάνει είναι να τα αφήσει να κλείσουν.

    Τα νοσοκομεία ήδη υπολειτουργούν. Δεν υπάρχουν γιατροί. Είτε συνταξιοδοτούνται ακόμη και αγοράζοντας χρόνο, είτε φεύγουν στο εξωτερικό, είτε παραιτούνται για ν’ ανοίξουν ιδιωτικά ιατρεία. Όσο άσχημα κι αν πάει το ιδιωτικό τους ιατρείο, τουλάχιστον δε θα περιμένουν να πληρωθούν 2 χρόνια, ούτε ο πελάτης θα τους «κουρεύει» την αμοιβή κατά πως εκείνος γουστάρει.

    Άλλωστε, με τα νοσοκομεία άδεια από γιατρούς, ο ιδιώτης γιατρός είναι η πρώτη και φτηνότερη λύση. Στη συνέχεια ακολουθεί το ιδιωτικό νοσοκομείο. Εκεί, αν έχεις κάνα χωραφάκι το πουλάς και νοσηλεύεσαι. Αν δεν έχεις, τι να κάνουμε; Τόσοι άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα, ένας πάνω, ένας κάτω μικρή σημασία έχει.

    Φαντάζομαι ότι σε λίγο καιρό και μόλις τα δημόσια νοσοκομεία μείνουν εντελώς άδεια από γιατρούς, τα ιδιωτικά θα φροντίσουν δίπλα στα ταμεία τους να δημιουργήσουν κι ένα τμήμα real estate προς διευκόλυνσή μας. Αν η εγχείρηση, ας πούμε, είναι επείγουσα και ο ασθενής δυσκολεύεται να βρει αγοραστή για το χωραφάκι, το ιδιωτικό νοσοκομείο θα πληρώνεται με το στρέμμα.

    Αν πρόκειται για διαμέρισμα, τότε η τιμή θα καθορίζεται με το τετραγωνικό. Αυτό βέβαια θα ισχύει για όσους θα έχουν χωραφάκι ή σπιτάκι. Διότι από 31/12/2013 που αποφασίστηκε, αλλά δεν ανακοινώθηκε ακόμη, να αρθούν οι περιορισμοί στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, δεν ξέρω πόσοι θα μείνουν με το σπιτάκι τους.

    Αν πάλι ισχύει η αποκάλυψη της Ελευθεροτυπίας περί παραχώρησης του ΕΟΠΥΥ σε γερμανική εταιρεία, τότε αυτομάτως θα δημιουργηθούν «ασθενείς δύο ταχυτήτων, αυτοί που έχουν να πληρώσουν και παίρνουν περισσότερες υπηρεσίες και εκείνοι που δεν έχουν και λαμβάνουν το περιορισμένο πακέτο. Και αυτό επειδή δίνεται η δυνατότητα για διαφορετικά πακέτα στους ασφαλισμένους με υψηλότερα ασφάλιστρα για επιλεγμένες πρόσθετες υπηρεσίες».

    Το μόνο που με μπερδεύει είναι αν ζούμε σε απαρτχάιντ ή το success story έχει άρωμα από Ινδία και θα καθιερωθούν οι κάστες. Τείνω προς το δεύτερο, διότι βλέπω πως άρχισε ήδη να λειτουργεί το θέμα των προτύπων. Γερή να είναι η κοπελίτσα που βγήκε «πρώτη των πρώτων» στις Πανελλήνιες και ολόψυχα της εύχομαι καλή επιτυχία σε όλη της τη ζωή, μόνο που όπως δήλωσε και η ίδια πήγαινε σε ιδιωτικό σχολείο και ταυτόχρονα έκανε ιδιαίτερα.

    Είναι καθοριστικό το ζήτημα προβολής μιας τέτοιας επιτυχίας, αν και κατά τη γνώμη μου με αυτά τα δεδομένα, κάποιος που πήγαινε σε δημόσιο σχολείο ενώ δεν πήγε ούτε καν φροντιστήριο και πέρασε έστω και στο ΤΕΙ γιδοβοσκής πρέπει να αντιμετωπίζεται ως Αϊνστάιν.

    Για να είσαι γερός, λοιπόν, πρέπει να έχεις να πληρώνεις. Για να περάσεις εκεί που ονειρεύεσαι πρέπει να έχεις να πληρώνεις. Για να έχεις σπίτι να μείνεις, πρέπει να έχεις να πληρώνεις ασταμάτητα ή να είσαι εφοπλιστής οπότε έχεις φοροαπαλλαγή. Αν δεν έχεις να πληρώνεις, τότε ξέχνα τα όλα. Αυτό που λέγαμε ότι αν γεννηθείς από φτωχά αρχίδια δεν έχεις ελπίδες, έγινε επίσημη κυβερνητική πολιτική.

    Υποτίθεται ότι αυτοί που σχεδίασαν και υλοποίησαν αυτή την πολιτική είναι φιλελεύθεροι και μεγάλωσαν με πρότυπό τους το «USA: the country of opportunities». Τελικά αποφάσισαν να κρατήσουν τις ευκαιρίες και να τις μοιραστούν μεταξύ τους. Η διατήρηση της καθαρότητας της κάστας τους, είναι μια ακόμη απόδειξη ότι ο ναζισμός δε συμμετέχει απλώς, αλλά διαμορφώνει την πολιτική αυτής της κυβέρνησης και των χρηματοδοτών της.

    ΚΑΙ Ο ΚΟΥΡΑΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΝΑΟΥΤΑΚΗ ΕΤΟΙΜΑΖΩΝΤΕ ΝΑ ΥΠΟΔΕΧΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΤΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟ...ΝΑΙ ΡΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΛΕΓΕ ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΙΝΗΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΣ ΜΕΣΑ, {ΑΝ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΗ ΤΟΥ} ...ΑΡΕ ΜΑΛΑΚΕΣ ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση