GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Τι απαντά ο Αμβρόσιος στην Πιπιλή...

Συνέχεια στο… σίριαλ με τον Νίκο Δήμου δίνει η Φωτεινή Πιπιλή, η οποία ζητά την παρέμβαση του Ιερώνυμου για τις δηλώσεις του Μητροπολίτη ...

Συνέχεια στο… σίριαλ με τον Νίκο Δήμου δίνει η Φωτεινή Πιπιλή, η οποία ζητά την παρέμβαση του Ιερώνυμου για τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Αμβροσίου εναντίον του. Ο Μητροπολιτης Καλαβρύτων τον αποκάλεσε «ασεβέστατο ανθρωπάκι» και ζήτησε από τον Θεό «να σαπίσει το στόμα του» για όσα έγραψε για το Άγιο Φως, προκαλώντας την αντίδραση της Φωτεινής Πιπιλή. «Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε. Η βλασφημία Αμβρόσιου μας σοκάρισε. Δεν ταιριάζουν στην Ορθοδοξία φασιστοειδή» έγραψε η βουλευτής της ΝΔ στο twitter…

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ
Αγαπητή Κυρία Πιπιλή,
Σας παρακαλώ,
1. Να κοιτάξτε τα οίκου σας πρώτα και να μη σπεύδετε σε υποδείξεις σε ζητήματα μη αρμοδιότητός σας, όπως συνηθίζετε μερικοί πολιτικοί να υποδεικνύετε σε άλλους, πολλώ μάλλον δε σε εκκλησιαστικά ζητήματα, γιατί εκτίθεσθε καταδεικνύοντας σοβαρότατη έλλειψη βασικών γνώσεων. Η καθαίρεση Αρχιερέως ομοτίμου και "ίσου προς ίσους" (primus inter pares) με τον Αρχιεπίσκοπο και τους συνεπισκόπους του Αρχιερείς, δεν επιτάσσει τόσο "δημοκρατικές" διαδικασίες όπως αυτές που επικαλείσθε, όπως ειναι φερ ειπείν οι καθαιρέσεις ή διαγραφές από τον πολιτικό αρχηγό της παράταξης που ανήκουν, των εκλεγμένων από τους πολίτες βουλευτών , επειδή είτε διαφωνούν με την πολιτική των μνημονίων ή της παρατάξεως, ή τις πολιτικές αποφάσεις του κάθε αρχηγού. Η Εκκλησία δεν είναι "παράταξη πολιτική"αλλά Θεοίδρυτος Οργανισμός από τον ίδιον τον Χριστό και μόνος αρχηγός κεφαλή είναι ο Αναστάς Θεάνθρωπος, Χριστός.

2.Να σέβεσθε το ΣΥΝΤΑΓΜΑ! Υπηρετώντας την "Δημοκρατία" στο Κοινοβούλιο, εσείς καταδεικνύετε ανοίκεια με τις αρχές της Δημοκρατίας (π.χ. "ελευθερία της εκφράσεως" - πόσο μάλλον της ανεξάρτητης συνειδήσεως και δή πολιτικής) εξοικείωση με φασιστικές διαθέσεις και συμπεριφορές! Το Σύνταγμα μας παρέχει το δικαίωμα να εκφράζουμε ελευθέρως τη γνώμη μας, πόσο μάλλον οι Αρχιερείς που ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας δίδουμε τη νενομισμένη διαβεβαίωση διαφύλαξης του Συντάγματος, άμα τη εκλογή μας. Αν έχετε αντίρρηση, αντί να υποδεικνύετε πρωτίστως εσείς που θα πρεπε να την εγγυάσθε, αντιδημοκρατική συμπεριφορά κατηγορώντας για φασίστες αυτούς με τους οποίους διαφωνείτε αγνοώντας τα ισχύοντα, τεκμηριώστε την άποψή σας με επιχειρήματα, αφού ενημερωθείτε. Ο Δημοκρατικός Διάλογος ακόμη είναι συνταγματικά κατοχυρωμένος και τα εκκλησιαστικά κείμενα, νόμοι και διατάξεις διατίθενται ευρέως στα βιβλιοπωλεία.

3. Προσπαθείστε παρακαλώ να διορθώσετε τον τρόπο συμπεριφοράς των κ.κ.Βουλευτών μέσα στο Κοινοβούλιο. Λίγες ημέρες πρίν από πολύ υψηλόβαθμα πρόσωπα της Βουλής ακούσθηκαν χυδαίες ύβρεις! Ντρέπομαι να μεταφέρω εδώ τις λέξεις, που ακούσθηκαν εκεί! Σας παραπέμπω στην εφημερίδα "kontra news" της 1ης Απριλίου.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΜΙΛΑ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ! ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΦΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΚΑΙ Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ!





4. Τέλος, εκτός από την λεκτική συμπεριφορά, παρακαλούμε να προσέξετε ολίγον και για την αξιοπρεπή εφάμιλλη του αξιώματος που ψηφοφόροι σας εμπιστεύτηκαν, σύνολη παρουσία σας. Διοτι εκτός από τις κακές λέξεις υπάρχουν και κακές εμφανίσεις! Το ντύσιμό σας, όπως παρουσιάζεσθε στην παραπάνω φωτογραφία σας, δεν σας τιμά! Ντυθήτε, λοιπόν, πρώτα σεμνά και με αξιοπρέπεια! Έπειτα ελάτε να διορθώσετε τον τρόπο της εκφράσεώς μου. Τελεία και παύλα οι κουβέντες μου μαζί σας!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Με αγάπη χριστιανική
+ Ο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος
Αίγιον, 21 Απριλίου 2014-Δευτέρα του Πάσχα!
http://mkka.blogspot.gr/2014/04/blog-post_21.html

1 σχόλιο

  1. http://web.archive.org/web/20090418000643/http://www.ppol.gr/fullarticle.php?id=2157

    Θρύλος και πραγματικότητα για το 'Αγιον Φως / του π. Γεωργίου Τσέτση



    Αναδημοσίευση από «Το Βήμα» τής (Μεγάλης) Παρασκευής 21 Απρ.2006



    Η επικείμενη εορτή του Πάσχα ξανάφερε στο προσκήνιο το θέμα της αφής του «αγίου φωτός».



    Σε συνδυασμό μάλιστα με τις φημολογούμενες προθέσεις τού καθηρημένου πρώην πατριάρχου Ιεροσολύμων Ειρηναίου να κάμει δυναμική κάθοδο στον πανάγιο τάφο το Μέγα Σάββατο και με την ανοχή, αν όχι στήριξη, του Ισραήλ να προστεί της τελετής του αγίου φωτός.



    Ας ελπίζουμε ότι πρόκειται για φήμες και ότι δεν θα ξαναγίνουμε μάρτυρες φαιδροτήτων που θα ερεθίσουν κόσμο και θα ταράξουν τη γαλήνη των αγίων αυτών ημερών.



    Τα τεκταινόμενα στην Ιερουσαλήμ και ο κίνδυνος να πολιτικοποιηθεί μια βασική για την πίστη μας λειτουργική πράξη δίνουν πλέον στην εκκλησία την μοναδική ευκαιρία να άρει το πέπλο μυστηρίου που κάλυπτε μέχρι σήμερα τα σχετικά με την αφή του αγίου φωτός, διαφωτίζοντας τους πιστούς όσον αφορά στο θεολογικό υπόβαθρο και στον συμβολισμό της ωραίας και ευφρόσυνης αυτής τελετής.



    Και εξηγούμαι.



    Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή της αφής το άγιον φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του πατριάρχου.



    Όπως όμως αναφέρει ο διαπρεπής καθηγητής Κωνσταντίνος Καλοκύρης στο περισπούδαστο σύγγραμμά του «το αρχιτεκτονικό συγκρότημα του ναού της αναστάσεως Ιεροσολύμων και το θέμα του αγίου φωτός», πρόκειται για έναν θρύλο, ο οποίος καλλιεργήθηκε στους αγίους τόπους μετά την εισβολή των σταυροφόρων και στο πλαίσιο της διαμάχης ορθοδόξων, λατίνων και Αρμενίων, που ο καθείς διεκδικούσε δι' εαυτόν το προνόμιο του «λαμβάνειν εξ ουρανού» το ανέσπερο φως!



    Η ευχή την οποία αναπέμπει ο πατριάρχης προ της αφής μέσα στο «ιερό κουβούκλιο» είναι σαφέστατη και δεν επιδέχεται καμιά παρερμηνεία.



    Ο πατριάρχης δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος.



    Απλώς «αναμιμνήσκεται» της θυσίας και της τριημέρου αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος σ' Αυτόν λέγει: «εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον...».



    Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ο πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται πάνω στον πανάγιο τάφο.



    Όπως ακριβώς πράττει ο κάθε πατριάρχης και ο κάθε κληρικός την μέρα της Λαμπρής, όταν παίρνει φως Χριστού από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται υπεράνω της συμβολίζουσας τον τάφο του Κυρίου αγίας τράπεζας.



    Το μυστήριο όμως που καλλιεργήθηκε γύρω από το τελετουργικό της αφής του αγίου φωτός και οι λαϊκές περί αυτού αντιλήψεις στις μέρες μας συνετέλεσαν στην οικειοποίηση και εκμετάλλευση από εξωεκκλησιαστικούς κύκλους της άκρως συμβολικής και κατανυκτικής αυτής λειτουργικής πράξεως της εκκλησίας μας.



    Ο λόγος τώρα για την διαπόμπευση του αγίου φωτός με την οργανωμένη αεροπορική μεταφορά του στον ελλαδικό χώρο, συνοδεία κυβερνητικών παραγόντων, τιμητικών αγημάτων, ευζώνων και προσκόπων (και φυσικά τηλεοπτικών συνεργείων!), προκειμένου όπως ο νεοέλληνας γιορτάσει «αυθεντικό ελληνικό Πάσχα».



    Ωσάν οι πρόγονοί μας να μη γιόρταζαν Ανάστασιν Χριστού προτού εφευρεθεί το αεροπλάνο!



    'Η ωσάν οι ανά τα πέρατα της οικουμένης ορθόδοξοι να μην εορτάζουν Πάσχα Κυρίου, μια και η «ολυμπιακή» δεν «πετά» ως τις χώρες τους!



    Επέστη όμως καιρός να τερματισθεί ο διασυρμός των Θείων.



    Είναι δε σόλοικο και αποτελεί ασέβεια το να αποδίδει κανείς «τιμές αρχηγού κράτους» στο άγιον φως, το οποίο προέρχεται από τον τάφο Εκείνου που δήλωσε ότι «η Βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου».

    ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾ ¾

    Ο π. Γεώργιος Τσέτσης είναι πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση