GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΤΟΥ 1942, ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ 2016

Kallia Vouli ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΤΟΥ 1942 ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ 2016 ,,η φωτογραφία είναι βραβευμένη''

Kallia Vouli
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΤΟΥ 1942 ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ 2016
,,η φωτογραφία είναι βραβευμένη''

2 σχόλια

  1. Η «Ευρώπη των λαών», την οποία υπηρετούν από την εποχή του Μάαστριχτ το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και οι διάφορες μετεξελίξεις του Συνασπισμού/ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν σφράγιζαν τα σύνορά για τους Εβραίους παραδίδοντάς τους στον Χίτλερ....

    Ήταν η εποχή στην οποία ο μετέπειτα εχθρός τους αποτελούσε ακόμη προνομιακό τους σύμμαχο, όπως απέδειξαν με τη συμφωνία του Μονάχου και τη στάση τους στον ισπανικό εμφύλιο...

    Θα ήταν ειρωνικό (αν δεν ήταν τραγικό για του πρόσφυγες και τους μετανάστες) ότι η Ε.Ε αποκλείει από τις κόλπους της τα μεγαλύτερα ευρωλιγούρια που έχει γνωρίσει η ευρωπαϊκή δεξιά και η σοσιαλδημοκρατική (και η αυτοαποκαλούμενη ριζοσπαστική) αριστερά...
    Όσο περισσότερο υποκλίνονται στις διαταγές της τόσο πιο σκληρά θα τους κλωτσάνε...

    Παρεμπιπτόντως πόσο ξεκαρδιστικές ακούγονται για άλλη μια φορά οι δηλώσεις των σημερινών υπουργών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που όταν ήταν ακόμη στην αντιπολίτευση χαρακτήριζαν «εθνικιστική» και «εχθρική προς τους λαού της Ευρώπης» κάθε σκέψη για απαγκίστρωση από την Ε.Ε και την ευρωζώνη....

    Σε ότι αφορά λοιπόν το προσφυγικό και το μεταναστευτικό κατέληξαν σήμερα να δίνουν μια σωστή μάχη στο λάθος γήπεδο που οι ίδιοι επέλεξαν....

    Αυτή είναι η Ε.Ε τους, συνέχεια των πιο σκοτεινών στιγμών της ευρωπαϊκής ιστορίας – ένας χώρος ελεύθερης μετακίνησης κεφαλαίων που υψώνει τα μεγαλύτερα τείχη στην μετακίνηση ανθρώπων.

    Σε σχέση με αυτούς τους μηχανισμούς έχουμε πολλά περισσότερα να μοιραστούμε με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ. Είναι καλοδεχούμενοι για να τους πολεμήσουμε με Όσο ΜΙΣΟΣ δεν έχουν δει ποτέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα.....

    Δεν έχω σπίτι, πίσω για να ΄ρθω
    ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ,
    δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
    να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.

    Ακούω τον Βασίλη Λέκκα να τραγουδάει τους πρώτους στίχους απ’ το «Μάνα μου Ελλάς», σε στίχους Γκάτσου και μουσική Ξαρχάκου. Είναι ένας αμανές, σαν αυτούς που πρωτακούστηκαν στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του εικοστού αιώνα.

    Οι τσέτες κι οι Νεότουρκοι του Κεμάλ έσφαζαν τους χριστιανούς, Αρμένηδες και Έλληνες. Οι Μεγάλες Δυνάμεις παρακολουθούσαν αμέτοχες. Εκείνες το προκάλεσαν, η αστάθεια κι ο πόλεμος τις κάνει πιο δυνατές. Μιλιούνια οι πρόσφυγες εγκατέλειπαν τις εστίες τους, το χώμα των προγόνων τους και πνίγονταν στο Αιγαίο, για να φτάσουν στη «Μάνα μου Ελλάς».

    Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
    εσύ φοράς τ’ αρχαία σου στολίδια
    και δε δακρύζεις ποτέ σου, μάνα μου Ελλάς,
    που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.

    Στην Ελλάδα ήταν «τουρκόσποροι». Τις Σμυρνιές τις αποκαλούσαν επιτιμητικά «γλωσσούδες». Οι περισσότεροι απ’ αυτούς είχαν αναγκαστεί ν’ αφήσουν πίσω περιουσίες και ζωές που οι παλαιοελλαδίτες δεν μπορούσαν να φανταστούν. Και βρέθηκαν κλεισμένοι στα λοιμοκαθαρτήρια. Ήταν οι ξένοι, οι άλλοι, οι κακομοίρηδες.

    Κυνηγημένοι απ’ τους παλιούς τους γείτονες, περιφρονημένοι απ’ τους καινούριους. Η «Μάνα μου Ελλάς» δεν μπορούσε να συντηρήσει ούτε τους μόνιμους, τι θα ‘κανε με τους καινούριους;

    Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
    είχες ντυθεί τ’ αρχαία σου τα λούσα
    και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
    Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.

    Μου ‘λεγε ένας Πόντιος, πώς βρέθηκαν οι γονείς του σ’ ένα σπιτάκι στην Καλαμαριά. Κι εκείνος να πουλάει πάγο, να κάνει ό,τι δουλειά μπορύσε να κάνει, απ’ τα δέκα, για να φάνε. Οι πρόσφυγες δεν είχαν στον ήλιο μοίρα, έτσι όπως λέγεται. Όμως έδωσαν νέο αίμα στη μάνα του καημού.

    Έκαναν μαγαζιά, επιχειρήσεις, δούλεψαν. Έκαναν αθλητισμό. ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Απόλλων Καλαμαριάς, γεννήματα προσφύγων. Έφτιαξαν μια νέα μουσική. Τις κλίμακες τις βυζαντινές και τον καημό τον ανατολίτικο, τις ανακάτεψαν με τον πόνο της προσφυγιάς, κι άρχισε το ρεμπέτικο ασκέρι.

    Όλοι εκείνοι με το -ίδης και το -όγλου στο επίθετο, όλοι εκείνοι οι ανεπιθύμητοι, οι κακομοίρηδες, οι τουρκόσποροι, δεν πήραν απ’ τη Μάνα μου Ελλάς, της έδωσαν, ζωή.

    Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
    εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
    και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
    το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.

    Ακούω τους στίχους του Γκάτσου και σκέφτομαι αυτούς τους ανθρώπους που φεύγουν να σωθούν απ’ το μαχαίρι. Οι Μεγάλες Δυνάμεις παρακολουθούν αμέτοχες. Εκείνες το προκάλεσαν, η αστάθεια κι ο πόλεμος τις κάνει πιο δυνατές. Μιλιούνια οι πρόσφυγες εγκαταλείπουν τις εστίες τους, το χώμα των προγόνων τους και πνίγονται στο Αιγαίο, για να φτάσουν στην Ευρώπη.

    Δεν είναι Έλληνες, δεν είναι Χριστιανοί, δεν είναι Ευρωπαίοι. Είναι άνθρωποι, που θέλουν να ζήσουν, που θέλουν να δουν τα παιδιά τους να μεγαλώνουν, να προοδεύουν, να είναι ευτυχισμένα.

    Και η Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό το θνησιγενές λείψανο, κάνει ό,τι μπορεί για να τους κρατήσει μακριά απ’ την ουτοπία της. Εκείνο το μυθικό μέρος της υποτιθέμενης αέναης ευφορίας, όπου κανείς φτωχός δεν έχει στον ήλιο μοίρα. Μήτε Έλληνας μήτε Ευρωπαίος μήτε πρόσφυγας.

    Μια Ευρωπαϊκή Ένωση που στηρίχτηκε εξ αρχής στην οικονομική ανισότητα. Μια Ευρωπαϊκή Ένωση της ελεύθερης αγοράς και της ανελευθερίας των λαών.

    Οι Έλληνες ήταν τα πρώτα θύματα αυτής της φαύλης κατασκευής, της Ευρωπαϊκής «Ένωσης». Έγιναν μετανάστες, αυτόχειρες, καταθλιπτικοί, άποροι, ανασφάλιστοι, άστεγοι, νεόπτωχοι.

    Οι πρόσφυγες είναι τα επόμενα θύματα. Κι αυτοί θα πληρώσουν πιο ακριβά την άνοδο του δείκτη των χρηματιστηρίων, τη σταθερότητα των τραπεζών.

    Η Ευρώπη στήνει συρματοπλέγματα ξανά, φτιάχνει στρατόπεδα συγκέντρωσης. Από ‘κει ένα τσιγάρο δρόμος είναι οι θάλαμοι αερίων και τα κρεματόρια.

    Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
    μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.
    -
    Το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση