GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Σαρωτικός «Βούβαλος»!

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ Του Βασίλη Μπουζιώτη Λίγες εβδομάδες πριν βρισκόμουν στην πλατεία του θεάτρου «Μουσούρη» και απολάμβανα τον Πέτρο Φι...


ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Λίγες εβδομάδες πριν βρισκόμουν στην πλατεία του θεάτρου «Μουσούρη» και απολάμβανα τον Πέτρο Φιλιππίδη να... κεντάει στον ρόλο ενός τεχνοκράτη που πάταγε επί πτωμάτων για να ανέλθει,στο πλάι της Λυδίας Κονιόρδου.Έδινε ρέστα στο δυνατό «Και τώρα οι δυό μας» που             είχε σκηνοθετήσει με δεινότητα ο«μαιτρ» Γιώργος Κιμούλης. Λίγες εβδομάδες μετά, βρέθηκα και πάλι στο «Μουσούρη» και ένιωσα συνεπαρμένος παρακολουθώντας την ζηλευτή σκηνοθετική του ανάγνωση στον «Αμερικάνικο βούβαλο»του Ντέιβιντ Μάμετ αλλά και την καθηλωτική ερμηνεία του σε ένα ρόλο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που έπαιζε λίγο καιρό πριν.

Τι γκάμα και τι τόλμη να ανεβάζει μετά τον Γκέλμαν Ντέιβιντ Μάμετ. Θα μπορούσε να μείνει στα κεκτημένα του,να διαλέξει μια ακόμα καλή κωμωδία,ένα δοκιμασμένο μπουλβάρ-που διόλου δεν τα υποτιμά,όπως κι εγώ φυσικά- Ήθελε να τολμήσει,να ρισκάρει,να ανεβάσει τον πήχη,να ...βουτήξει στα νερά που ήθελε. Του βγάζω το καπέτο-το ομολογώ. Σε έναν τόσο δύσκολο χειμώνα να παίρνει ρίσκα.Κι όμως το έκανε με το «Και τώρα οι δυό μας» να τον πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και τον «Αμερικάνικο βούβαλό»του να «κλέβει» τόσο το κοινό όσο και τους ειδήμονες.Τρέξτε στο «Μουσούρη»να δείτε την παράσταση που έφτιαξε ο Φιλιππίδης και τον ίδιο να κεντά πλάι στον έξοχο Γιάννη Μπέζο και τον Ορφέα Αυγουστίδη στην καλύτερή του ερμηνεία...Δείτε πόσο «πουσάρει»τον εξίσου έμπειρο Μπέζο και πόσο...σπρώχνει μπροστά τον Αυγουστίδη.Είναι αληθινά συγκινητικό να τολμά κανείς αυτά που γουστάρει και να πετυχαίνει ένα τόσο ισχυρό αποτέλεσμα...

Η ΙΣΤΟΡΙΑ του έργου εκτυλίσσεται μέσα στο παλαιοπωλείο του Ντον,όπου μαζί με τον φίλο του Ουόλτερ, ο επονομαζόμενος και «δάσκαλος» ,και τον νεαρό Μπομπ οργανώνουν εκ του προχείρου μια φιλόδοξη ληστεία για ένα νόμισμα που έχει επάνω τον αμερικάνικο βούβαλο, η οποία όμως  δεν πραγματοποιείται ποτέ. Είναι ένας χώρος ακατάστατος, βρώμικος σαν φυλακή, με πράγματα ατάκτως ερριμμένα, δηλαδή ένα συμβολικό σκηνικό. Ο Ντον θέλει να νουθετήσει και να κάνει «σωστό άτομο» τον Μπομπ, ένα παιδί ανυπεράσπιστο και χαμένο στα ναρκωτικά. Οι τρεις τους γυρνούν όλη μέρα στο παλαιοπωλείο λέγοντας εξυπνάδες, φιγουράροντας τον ανδρισμό τους, αλλά και σκεπτόμενοι πώς θα «πιάσουν την καλή», πώς θα κάνουν μια «μπίζνα» που θα τους αποφέρει χρήματα. Στη διαδρομή αποδεικνύεται ότι είναι ανίκανοι και οι φιλίες, τα προσωπικά συμφέροντα και τα συναισθήματά τους θα δοκιμαστούν με πρωτοφανή τρόπο. Το έργο του Μάμετ είναι πάρα πολύ σκληρό-σου κόβει την ανάσα κάποιες στιγμές-και ταυτόχρονα πολύ αστείο-σκηνές σκηνές κλαις απ’ τα γέλια, όταν βλέπεις ήρωες να πιστεύουν πως είναι το κέντρο του κόσμου. Βρήκα εξαιρετική τη μετάφραση-απόδοση του Φιλιππίδη και έξοχη την σκηνοθετική του δουλειά-ίσως η αρτιότερή του μιας και φωτίζει τις διάφορες πτυχές του έργου.Πολύτιμοι αρωγοί του η Λουκία Χουλιάρα που έφτιαξε ένα εξαιρετικά λειτουργικό «γεμάτο»σκηνικό αλλά κι ενδιαφέροντα κοστούμια, ο Λευτέρης Παυλόπουλος που φώτισε έξοχα τα επί σκηνής δρώμενα-ειδικά στην τελευταία σκηνή, υποκλίνεσαι-,ο Ιάκωβος Δρόσος που υπέγραψε την μουσική επιμέλεια.

ΚΕΝΤΑΕΙ ο Φιλιππίδης-έξοχος ο τρόπος που «μεταμορφώνεται»στον «Δάσκαλο» και σαρώνει το σανίδι φτάνοντας στο ... μεδούλι του ρόλου του-. Χειμαρρώδης. Ο Γιάννης Μπέζος με συγκλόνισε στον Ντον του-με λιτές, καθαρές γραμμές, «φέρει»όλα τα στοιχεία του ήρωα. Οι εκρήξεις του έξοχες,οι χαμηλοί τόνοι του ζηλευτοί. Η τελευταία του σκηνή με τον Μπομπ-Αυγουστίδη «μάθημα» υποκριτικής.Τι «χημεία»είναι αυτή που έχουν με τον Φιλιππίδη και τι υπέροχα που «αγκαλιάζουν»και τον Αυγουστίδη, «απογειώνοντάς» τον. Του δίνουν χώρο να «ανθίσει» και να «γίνει» ο Μπομπ     που σχεδίασε με οίστρο ο Μάμετ.Τρέξτε να τους δείτε.Πρόκειται για μια απο τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν.

  



 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση