GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Γερό παζλ πρωταγωνιστών φτιάχνει η Σπυράτου για το “Κάποτε στο Βόσπορο”

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ Πρώτος «πρόδωσα» πως το ιστορικό θέατρο Βεάκη θα φιλοξενήσει τον επόμενο χειμώ...

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Πρώτος «πρόδωσα» πως το ιστορικό θέατρο Βεάκη θα φιλοξενήσει τον επόμενο χειμώνα μια εξαιρετικά φιλόδοξη μουσική παράσταση-αφιέρωμα στην ιστορία και τον πολιτισμό, στους πόθους και τα πάθη των Ρωμιών της Κωνσταντινούπολης που ακούει στον τίτλο «Κάποτε στον Βόσπορο» και που πρόκειται να υποστηριχτεί από γερή ομάδα πρωταγωνιστών και τραγουδιστών, σε κείμενα-μουσική του εξαιρετικού Λάμπρου Λιάβα και σκηνοθεσία της ευφάνταστης Σοφίας Σπυράτου. Επειδή άρχισαν να...σκάνε κάποια δυνατά ονόματα [Δάνης Κατρανίδης, Στέλιος Μάινας, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου] έρχομαι να προσθέσω πως στην εξαιρετικά υποσχόμενη παραγωγή έχουν «κλειδώσει» ακόμα ο εμπειρότατος Δημήτρης Πιατάς, η πολυτάλαντη Ελένη Καρακάση και η καίρια Αναστασία Παντούση. Σε συζητήσεις θερμές είναι ένας λαμπρός πρωταγωνιστής που παίζει σε μια από τις δύο σειρές που τα... σπάνε φέτος-δεν κάνει να «προδώσω» ακόμα, αλλά θα επανέλθω-, ενώ στις υπογραφές είναι και ένας σπουδαίος λαϊκός ερμηνευτής μας, που θα αποτελέσει ισχυρότατο άσσο για την δουλειά- και για αυτόν δεν κάνει να πω, πριν μπει η τζίφρα! Η Σπυράτου φτιάχνει ένα πολύ δυνατό «παζλ» και λείπουν κι άλλα... κομμάτια.

Πάμε να στα πω αναλυτικά! Χρώματα και ηχοχρώματα, αρώματα και γεύσεις, όργανα, χοροί και τραγούδια από την Πόλη της καρδιάς μας! «Με τ’ αηδόνια της Ανατολής να κελαηδούν μαζί με τα πουλιά της Δύσης», σ’ αυτό το σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών όπου ο Ελληνισμός συναντήθηκε με όλες τις φυλές των Βαλκανίων και της Μεσογείου σ’ ένα μοναδικό «χαρμάνι». Μέσα από καθημερινές ανθρώπινες ιστορίες, η παράσταση παρακολουθεί τη ζωή και τις περιπέτειες των Ρωμιών της Πόλης, από το 1923 (όταν με τη συνθήκη της Λωζάννης η ελληνική κοινότητα παρέμεινε στην Τουρκία) έως τα «Σεπτεμβριανά» του 1955 και τις απελάσεις του 1964.

Μοιραζόμαστε την αγωνία τους στον άνισο αγώνα αλλά και την ακατάλυτη δύναμη για ζωή και προκοπή, για το δικαίωμα στην προστασία και διάσωση της μακραίωνης μνήμης και της ταυτότητας. Αφετηρία και δυναμικό στοιχείο της παράστασης αποτελούν τα ονομαστά πολίτικα γλέντια στα καπηλειά του Γαλατά, στις ταβέρνες στα Ταταύλα αλλά και στα κοσμικά κέντρα του Πέραν, όπου παρελαύνουν όλες οι τάξεις και οι φυλές με τραγούδια και χορούς «αλά φράνκα, αλά τούρκα, αλά γκρέκα». Με ούτια και μαντολίνα, αμανέδες και καντάδες, καρσιλαμάδες και βαλσάκια, ζεϊμπέκικα και οπερέτες!.. Mε τη δύναμη της μουσικής και του χορού να σμίγουν τους ανθρώπους ξεπερνώντας τα στεγανά από γλώσσες, θρησκείες, κοινωνικές διακρίσεις και πολιτικά παιχνίδια. Την ιστορική έρευνα, τα κείμενα και τη μουσική επιμέλεια υπογράφει ο Λάμπρος Λιάβας, βαθύς γνώστης του ελληνικού μουσικού πολιτισμού, και τη σκηνοθεσία η Σοφία Σπυράτου, με τη μεγάλη πείρα της σε σημαντικές θεατρικο-μουσικο-χορευτικές παραστάσεις. Πρόκειται για μια ακόμη μεγάλη παραγωγή από τις Θεατρικές επιχειρήσεις Τάγαρη που υπόσχεται να ... κλέψει τις εντυπώσεις. Θα επανέλθω...

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση