ΔΗΜΟΦΙΛΗ

PRESS-GR

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΔΗΜΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ...ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ - Η ...OFF SHORE ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ - Ακατάλληλη για αναγνώστες με ευαίσθητο στομάχι. (Τιμή 0 ευρώ - Ετος 15ο). Αποθηκεύστε τη διεύθυνσή μας: press-gr.com. Στείλτε τη γνώμη σας, σχόλια και πληροφορίες στο e-mail μας: press.gr@hotmail.com. Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Profil στο facebook: Press-gr blogspot

77 χρόνια μετά... μια «μερική αλήθεια» σχετικά με το Κάψιμο του Κορωπίου

Share it:

Θωμάς Πρόφης
Ταξίαρχος Π.Α., ιστορικός ερευνητής
ΕΞΩΡΑΪΣΜΕΝΗ ΑΠΟΣΙΩΠΗΣΗ
Περιμέναμε 77 χρόνια για να διατυπωθεί μια... «μερική αλήθεια» σχετικά με το Κάψιμο του Κορωπίου τον Οκτώβριο του 1944. Κι αυτή η «μερική αλήθεια» έγκειται στο ότι τόσο η ανακοίνωση του Δήμου, για την τελετή Μνήμης της 9-10-1944 όσο και η ομιλία του Δημάρχου στις 9-10-2021, αναφέρονται σε τραγωδία που επέστη «μέσα στο χρόνο της Ναζιστικής Κατοχής» από τους «Ναζιστικούς μηχανισμούς» της.
Μ’ άλλα λόγια έγινε αποδεκτή εισήγηση του γράφοντα (σιωπηρή κι απόκρυφη, ωστόσο), που με επιστολή του προς τον δήμαρχο Κορωπίου και το δημοτικό συμβούλιο στις 22-7-2017 του επισήμανε τα εξής: «… ακόμα κι αν θελήσεις να χρησιμοποιήσεις τα βιβλία μου –που δεν θα θελήσεις- ουδείς θα υπάρξει να αντιταχθεί στο ότι το Κορωπί είναι και πρέπει να ανακηρυχθεί Μαρτυρική Πόλη επειδή:
1) Η καταστροφή και ο θάνατος επήλθαν μέσα στον Κατοχικό χρόνο, η λήξη του οποίου τοποθετείται επισήμως στις 12-10-1944.
2) Τα Τάγματα Ασφαλείας δεν είχαν, στις 8 και 9 Οκτωβρίου 1944, παραδοθεί στον στρατιωτικό Διοικητή Παναγιώτη Σπηλιωτόπουλο, όπως προέβλεπε να πράξουν κατά τη Συμφωνία της Καζέρτα. Σύμφωνα δε με την υπάρχουσα βιβλιογραφία είτε είχαν αποστασιοποιηθεί –κάποιοι απ’ αυτούς- είτε είχαν ενσωματωθεί στην «Χ» που έπαιζε, την περίοδο αυτή, τον δικό τους Κατοχικό ρόλο. Και, ως συνέπεια τούτου, έχουμε να κάνουμε με «σχηματισμούς στην υπηρεσία του εχθρού» (των Γερμανών, δηλαδή) καταδικασμένους από τη Συμφωνία της Καζέρτα. Αλλά και
3) Το γεγονός ότι ήταν «γερμανοντυμένοι» πάλι σε εχθρικούς σχηματισμούς παραπέμπει».
Το ότι και οι ελληνόφωνοι σχηματισμοί (Τάγματα Ασφαλείας, Ειδική Ασφάλεια, Μπουραντάδες, εθνικιστικές οργανώσεις κλπ) ανήκαν ή είχαν ενταχθεί στη διοικητική δομή της Βέρμαχτ και διοικούνταν απ’ τον ανώτερο διοικητή των SS (HSSPF) Σιμάνα, έχει αποδειχθεί περίτρανα (βλ. Mark Mazower, «Στην Ελλάδα του Χίτλερ», σελ. 264, εκδ. Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1994, Μ. Λυμπεράτος-Θωμάς Πρόφης, «Ένοπλος Δωσιλογισμός και η «Αναίμακτη» Απελευθέρωση», σελ.157, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα 2019, Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας (8-10-2016), σελ. 116-117, εκδ.ΑΩ, Καλύβια 2017).
Προφανώς, λοιπόν, ο δήμαρχος εξωραϊζει τη φετινή αφήγησή του (και καλά κάνει) προκειμένου να «δυναμώσει» τα επιχειρήματα της αίτησής του (το περιεχόμενο της οποίας αγνοούμε) για την ανακήρυξη του Κορωπίου ως Μαρτυρικής Πόλης από την Πολιτεία.
Το να αναφέρεσαι όμως σε ελλιπέστατη «δικογραφία», που συντάχθηκε το 1945 με δύο ή τρεις «μάρτυρες» από τη … Φιλοθέη (και κανέναν από το Κορωπί) υπό την υψηλή εποπτεία του Παναγιώτη Σπηλιωτόπουλου, ματαιοπονείς. Διότι παραμένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα απ’ αυτά που κατά καιρούς έχουν τεθεί. Όπως
Α) Πού βρέθηκαν οι Γερμανοί που, υποτίθεται, έπεσαν σε «ενέδρα» των ΕΛΑΣιτών, όταν όλα τα στοιχεία (αρχειακές πηγές, βιβλιογραφία αλλά και προφορικές μαρτυρίες) αποκαλύπτουν ότι οι Γερμανοί είχαν κλείσει την «κομμαντατούρα» τους στο Κορωπί και είχαν αποχωρήσει μεταξύ 20-25 Σεπτεμβρίου 1944, ή και νωρίτερα; Σημειώνουμε πως και η 11η Luftwaffe Field Division, στην οποία ανήκε και το κλιμάκιο του Υμηττού, είχε συμπτυχθεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου 1944, μεγάλο δε μέρος της είχε αποχωρήσει για να συμμετάσχει στις επιχειρήσεις για κατάληψη της Λέρου (12-16/11/1943) (Μ. Λυμπεράτος-Θωμάς Πρόφης, «Ένοπλος Δωσιλογισμός και η «Αναίμακτη» Απελευθέρωση», σελ. 120, 238, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα 2019).
Β) Γιατί, ενώ υπήρχαν πολλοί Γερμανοί που διακινούνταν μέσω της Μεσογείτικης γης, χρειάστηκε να μετακινηθούν κάποιοι από τη… Φιλοθέη για να εφαρμόσουν αντίποινα στο Κορωπί;
Γ) Τι λόγους είχε ο Στρατιωτικός Διοικητής, Παν. Σπηλιωτόπουλος, να διατάξει «εκκαθάριση του χωρίου Λιόπεσι από ΕΑΜίτας και ΕΛΑΣίτας», όταν, λίγες ημέρες νωρίτερα ο ίλαρχος Κόκκινος, με έκθεσή του, τον έχει ενημερώσει για το «ευχάριστο γεγονός ότι ουδείς αναρχικός υπάρχει εν τω χωρίω τούτο»;
Δ) Γιατί οι ίδιοι οι Γερμανοί δεν μνημονεύουν το γεγονός (αν πρόκειται για γεγονός) στο Πολεμικό Ημερολόγιό τους, με θέμα τη Στρατιωτική Κατάσταση Βαλκανίων (σελ. 278) και ημερομηνία εγγραφής 13 Οκτωβρίου 1944, αλλά, αντίθετα, καταγράφουν την πληροφορία ότι «...Η αποχώρηση στρατευμάτων από Αθήνα διεξάγεται κανονικά χωρίς εχθρικές παρενοχλήσεις» (σ.σ. επισήμανση δική μου); Σημειώνω πως το ημερολόγιο αυτό έφερε στο φως η ΟΙΕΚ στις 14 Ιουνίου 2018 με θέμα «Οκτώβριος 1944 Σελίδες πολεμικού ημερολογίου» στην ιστοσελίδα της.
Ε) Τι υπονοεί ο Ζάγκλης που σε μια απ’ τις εκθέσεις του αναφέρει πως «όλα τα μετέπειτα γενόμενα θα είχαν αποφευχθεί»; Ποια είναι αυτά;
Στ) Γιατί ο Ζάγκλης αποσιωπά εντελώς τα γεγονότα του Κορωπίου στις εκθέσεις του; Ως Έλληνες αυτοί (τα αποσπάσματα, δηλαδή, που βρίσκονταν τις μέρες αυτές στην περιοχή) δεν θα έπρεπε να συντρέξουν και να βοηθήσουν τους συνέλληνες (και μάλιστα «εθνικόφρονες») Κορωπιώτες;
Πριν ένα χρόνο έγινε αναφορά, τόσο από τον δήμαρχο Κορωπίου, όσο κι απ’ την ΟΙΕΚ, για πέντε (5) νεκρούς Γερμανούς!!! Ωστόσο κανένα στοιχείο δεν έχει προσκομισθεί μέχρι σήμερα που να επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς τους. Πρόκειται, συνεπώς, για ένα ακόμα τεράστιο ΨΕΜΑ.
Διατείνεται, τέλος, η ΟΙΕΚ πως «Δεν στοιχειοθετείται οποιαδήποτε σχέση της καταστροφής της πόλης (σ.σ. του Κορωπίου), από ελληνικά ένοπλα τμήματα της Στρατιωτικής Διοίκησης Αθηνών […]», που συνέπεσε, την περίοδο αυτή, να παραλαμβάνουν όπλα στις ανατολικές ακτές των Μεσογείων.
Προφανώς, ο δήμαρχος και τα μέλη της ΟΙΕΚ δεν έχουν μελετήσει όσο θάπρεπε. Ή μελέτησαν μεν αλλά εξακολουθούν να αγνοούν κάποια βιβλία και να τα … καίνε (σ.σ. κι αυτό έχει ακουστεί δημόσια). Διότι η μόνη σχέση που στοιχειοθετείται απόλυτα είναι αυτή και μόνο.
Οι ερωτήσεις αμείλικτες:
(α) Οι εισηγήσεις στην έκθεση του ίλαρχου Κόκκινου, επί μέρους (για το Κορωπί) και συμπερασματικά, ποιο χωριό υποδεικνύουν και σε ποιά περιοχή αναφέρονται;
(β) Η εισήγηση του Δ. Ζάγκλη στον ΣΔΑ, όπως ο ίδιος τη μνημονεύει στη δική του Έκθεση, σε ποιόν τόπο αναφέρεται;
(γ) Οι διαταγές Σπηλιωτόπουλου, Αντωνόπουλου για «εκκαθάριση» του χωρίου Λιόπεσι σε τι ακριβώς αποσκοπούσαν;
(δ) Ο ισχυρισμός/κατηγορία των ΕΛΑΣιτών στο Λιόπεσι, στις 13/10/1944, για συμμετοχή των ανδρών του Ρέτσου στο Κάψιμο του Κορωπίου, που τα γεγονότα καταγράφει ο Αναστάσιος Ιατρού στη δική του Έκθεση, έτσι, στο βρόντο ειπώθηκε;
Φυσικά δεν περιμένουμε απάντηση. Δήμαρχος και ΟΙΕΚ ζουν στον μικρόκοσμο της… δικογραφίας (Ελληνικής και Γερμανικής(!!!)) και δεν τους ενδιαφέρει οτιδήποτε άλλο. Θα το υποστούμε κι αυτό…
Δημοσιεύεται σήμερα 16-10-2021 στην "ΕΒΔΟΜΗ", σελ. 16

Share it:

Αυτοδιοίκηση

Εθνικά

Επικαιρότητα

Ιστορία

Κοινωνία

Σχολιάστε το άρθρο:

0 comments:

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση