GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

«Γένος αβούλευτον, ανόσιον, αναίσχυντον, βδελυρόν...»

Τι έλεγε η Οσία Φιλοθέη, πολιούχος των Αθηνών, για τους Αθηναίους... . Του Γιάννη Λάζαρη http://www.freeinquiry.gr/ «Γένος αβούλευτον, ανόσι...

Τι έλεγε η Οσία Φιλοθέη, πολιούχος των Αθηνών, για τους Αθηναίους...
.
Του Γιάννη Λάζαρη
http://www.freeinquiry.gr/

«Γένος αβούλευτον, ανόσιον, αναίσχυντον, βδελυρόν, απονενοημένον, το στόμα εύλυτον έχον προς λοιδορίαν, μεμψίμοιρον και καρδαμογλύφον, βαρβαρόφωνον, φιλαίτιον, φιλοτάραχον, μικρολόγον, μικρόψυχον, στωμύλον, υπερφίαλον, αθέμιστον, δολερόν».
Οσία Φιλοθέη, πολιούχος των Αθηνών, για τους Αθηναίους.
Η μοναχή Φιλοθέη (ιστ΄ αι.), της οποίας ο βίος εκθειάζεται στα Συναξάρια και σε διάφορες άλλες χριστιανικές πηγές, αγιοποιήθηκε και τιμάται ως πολιούχος των Αθηνών -όπως και ο Διούσιος Αρεοπαγίτης- για τα καλά, που υποτίθεται, ότι προσέφερε στους Αθηναίους και στην πόλη τους. Η αλήθεια όμως, είναι εντελώς διαφορετική. Η Οσία Φιλοθέη διακατεχόταν από έντονο μίσος και φανατισμό εναντίον των Αθηναίων, οι οποίοι -όχι την εκτιμούσαν, αλλά- είχαν τόσο εξοργισθεί από την συμπεριφορά της, ώστε αναγκάστηκε να σπεύσει στην Αθήνα ο Μέγας Λογοθέτης του Πατριαρχείου, προκειμένου να την σώσει.
Σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στο βιβλίο του Γ. Κωνσταντινίδου «Ιστορία των Αθηνών από Χριστού γεννήσεως μέχρι του έτους 1821» (Αθήνα, 1876), όπου αναφέρεται, ότι το δεύτερο μισό του ιστ΄ αιώνα η μοναχή Φιλοθέη ήρθε «εις ρήξιν προς...

τους συμπολίτας της Αθηναίους δια λόγους αγνώστους και τοσούτον είχεν επισύρει την οργήν των Αθηναίων καθ’ εαυτής, ώστε εδέησε να έλθη εις Αθήνας ο μετά ταύτα μέγας Λογοθέτης και τότε μέγα ισχύων εν τοις πατριαρχείοις Ιέραξ, όπως κατευνάση των Αθηναίων την οργήν και απαλλάξη την Φιλοθέην των επικειμένων δεινών. Προς τον ιέρακα τούτον έγραψε μετά ταύτα η Φιλοθέη ευχαριστήριον επιστολήν διασωθείσαν μέχρις ημών» (σελ. 510-511). Στην επιστολή αυτή, που είχε δημοσιευθεί πρώτα από τον Κ. Σάθα (βλ. Παπαρηγόπουλος εναντίον Σάθα) στη «Νεοελληνική Φιλολογία» (σελ. 194-195), όπως θα εξετάσουμε παρακάτω, η Φιλοθέη απευθύνει οχετό υβρεων εναντίον των Αθηναίων.
Η Φιλοθέη καταγόταν από την πολύ πλούσια κι αρχοντική οικογένεια των Μπενιζέλων, μιάς εκ των παλαιότερων οικογενειών της Αθήνας. Οι τάφοι των Μπενιζέλων κοσμούνταν με τον δικέφαλο αετό (βλ. Από τον Εβραϊκό προήλθε ο βυζαντινός δικέφαλος). Το σπίτι της, ένα μεγάλο αρχοντικό, το οποίο υπάρχει ακόμα στην Πλάκα (Αδριανού 96) σήμερα αναστηλώνεται. Εδώ βέβαια τίθεται το ερώτημα, πώς μέσα στην Τουρκοκρατία, όταν «τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά» κάποιοι είχαν τη δυνατότητα να κτίζουν τόσο ακριβά αρχοντικά.
Την μητέρα της την έλεγαν Σιρύγα, ενώ την ίδια Ρεβούλα, από το Εβραϊκό Ρέβα, υποκοριστικό του Ρεβέκκα· όταν αργότερα μόνασε άλλαξε το όνομά της σε Φιλόθεος. Παντρεύτηκε ένα πολύ πλούσιο και πολύ μεγαλύτερό της, («άρχοντά τινα, από τους τότε πρώτους της πόλεως»), που -σύμφωνα με τον Μέγα Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας- ο Θεός, βλέποντας την υπομονή της, μετά από τρία χρόνια «τον εθέρισε με το δρέπανον του θανάτου... Ότε δε η αοίδιμος διήγε το δέκατον έτος της χηρείας της απεβίωσαν οι γονείς της και αφού ηλευθερώθη από τα εμπόδια ταύτα εδόξασε τον Θεόν», έγινε μοναχή κι άρχισε τη δράση της, που επέφερε την αγανάκτηση και τις διαμαρτυρίες των Αθηναίων.


Η επιστολή–λιβελλογράφημα κατά των Αθηναίων της -πολιούχου των Αθηνών- Οσίας Φιλοθέης.

Ας εξετάσουμε τις ύβρεις, που αναφέρει η ίδια -αυτολεξεί- για τους Αθηναίους στην επιστολή της προς τον Μέγα Λογοθέτη:
· «Αβουλία φερόμενοι Αττικοί ουκ οίδασι διάκρισιν καλού τε και κακού· διό τας μεν αρετάς μισούσι, τας δε κακίας φιλούσι· τοις γαρ ανοήτοις επίμεμπτα καλά, φησί πού τις των σοφών».
· «Ει δε και μαρτύρων χρεία, ουκ Αθηναίοι στήσονται, αγοραίον γένος, αχρείον και άτιμον· τούτο δη το γένος αβούλευτον, ανόσιον, αναίσχυντον, βδελυρόν, απονενοημένον, το στόμα εύλυτον έχον προς λοιδορίαν, μεμψίμοιρον και καρδαμογλύφον, βαρβαρόφωνον, φιλαίτιον, φιλοτάραχον, μικρολόγον, μικρόψυχον, στωμύλον, υπερφίαλον, αθέμιστον, δολερόν, περίεργον, άγρυπνον επί συμφοραίς ετέρων.
· «Και γαρ τι άλλον ειπείν, εξ αυτής της νεότητος διώκον ημιόνους και αυτών επιμελούμενον, κατά τον Ιδουμαίον Δωήκ, όν αράται Δαβίδ εν νβ΄ ψαλμώ;» [Σ.σ.: Ο Δωήκ -σύμφωνα με την Βίβλο- ήταν Ιδουμαίος. Ο Σαούλ τον διόρισε επιστάτη στα ποίμνιά του (Α' Σαμουήλ 21:7). Όταν ο Δαβίδ καταδιωκόταν από τον Σαούλ πήρε από τον Αχιμέλεχ τους άρτους της προθέσεως. Ο Δωήκ πήγε στον Σαούλ και ανέφερε τα γεγονότα διαστρεβλωμένα. Τότε ο Σαούλ εξοργίσθηκε και διέταξε τη σφαγή όλων των ιερέων και του Αχιμέλεχ. Επειδή όμως ο λαός αρνιόταν να εκτελέσει τη διαταγή, ανέλαβε να την εκτελέσει ο Δωήκ (Α' Σαμουήλ 22:11-23.)]
· «Πώς δε ούτοι ορθά νοήσουσι; ως γαρ το έργον βάρβαρον τούτων και η γνώμη βάρβαρος.»
Αυτά -μεταξύ άλλων- «φιλοδωρεί» τους Αθηναίους η συμπολίτις τους μοναχή Φιλόθεος ή Φιλοθέη, κατά κόσμον Ρεβέκκα Μπενιζέλου. Στο Συναξάρι της διαβάζουμε βέβαια, για την αμοιβαία αγάπη Φιλοθέης – Αθηναίων, αλλά και για τον δήθεν μαρτυρικό της θάνατο από τους Τούρκους· πρόκειται για χριστιανικά ψεύδη. Άν είχε σκοτωθεί από τους Τούρκους θα είχε ονομασθεί οσιομάρτυς. Η Φιλοθέη όμως, ονομάζεται απλώς οσία, γεγονός, που επισημαίνει και το ίδιο το Συναξάρι της (σελ. 432).
Της φανατικής υβρίστριας των Αθηναίων, μοναχής Φιλοθέης, η Εκκλησία τοποθέτησε τα λείψανα στον Μητροπολιτικό ναό, πλήν της «αγίας κάρας», η οποία λείπει (τι απέγινε άραγε;) Μαζί με το Ρωμαίκο κρατίδιο την τίμησαν επί πλέον πολλαπλώς. Σε ένα μετόχι μοναστηριού στο Ψυχικό -σύμφωνα με το Συναξάρι- η Φιλοθέη είχε φτιάξει πηγάδι «προς ύδρευσιν των εκείθεν διερχομένων οδοιπόρων, εκ τούτου δε έλαβε και η θέσις το όνομα Ψυχικόν (δωρεά χάριν ψυχικής ωφελείας)... Στην Οσία Φιλοθέη οφείλεται και το όνομα της Καλογρέζας» (σ.σ. καλόγριας στα Αρβανίτικα), γιατί κι εκεί υπήρχε μετόχι μοναστηριού, αλλά και του προαστίου της Φιλοθέης, όπου «σώζεται το σπήλαιον, όπου ασκήτευε η οσία». Τελικά, την ανακήρυξαν και πολιούχο της πόλης αυτών, που μισούσε και έβριζε, των Αθηνών...
---------------------
Kατά θέλημα του Αγίου Aνδρέα, που είδε στον ύπνο της η μοναχή Φιλοθέη, έκτισε ένα μοναστήρι με εκκλησία στο όνομά του. Eίναι η εκκλησία, που βρίσκεται πλάι στο μέγαρο της Aρχιεπισκοπής στην οδό Aγίας Φιλοθέης στην Πλάκα, όπου πρέπει να υπήρχε αρχαίο Ελληνικό κτίσμα, που κατεδαφίστηκε, δεδομένου, ότι πολλά αρχαία μάρμαρα βρίσκονται ακόμη διάσπαρτα στο χώρο, ενώ άλλα χρησιμοποιούνται ως σκαλοπάτια. (Βλ. Από τις εκκλησίες της Πλάκας να αρχίσει η επιστροφή των μαρμάρων).

19 σχόλια

  1. Για ποια Φιλοθέη μιλάμε γιατί εκείνος ο Χρυσόστομος και τόσοι άλλοι εχθροί του Ελληνικού Έθνους τι κάνανε δεν μας έβριζαν και ακόμη μας βρίζουν οι παπάδες την ημέρα της ορθοδοξίας!!!
    Εδώ οι αχρείοι έκαναν άγιο προστάτη των Αθλητών ένα λαμόγιο που είχε δικαστεί και εκτελεστεί για αντιαθλητική συμπεριφορά, τον Νέστορα.
    Αν είναι δυνατόν.
    Για να μην πούμε για τον προστάτη της Αστυνομίας. Μια ξεφωνημένη αδερφή……..

    Γοργίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΘΑΡΡΑΛΕΑ Υπατία, η ηρωική Ελληνίδα αστρονόμος και εφευρέτρια, δολοφονημένη από εβραιόδουλους θρησκόληπτους μισάνθρωπους σκοταδιστές...
    Για τους οποίους οι Μαραθωνομάχοι και Σαλαμινομάχοι του Χρυσού Αιώνα του ΘΑΡΡΟΥΣ, ο Αριστοτέλης και η Υπατία ήταν 'μιαροί΄ Έλληνες και γι΄αυτό οι σκοταδιστές εβραιοχριστιανοί ΓΕΝΟΚΤΟΝΗΣΑΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, με τη βοήθεια των ρωμαίων φονιάδων, για να φέρουν τις αιμοδιψείς μοναρχίες των άπληστων ιερατείων τους...
    http://www.youtube.com/watch?v=dV8HPg6fT30

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως η θεά Αθηνά, μητέρα και προστάτιδα της πόλης των Αθηνών δεν έλεγε τέτοιες μαλακίες. Τη Φιλοθέη να τη στείλετε υπηρέτρια στη Ρώμη ή στο Παρίσι, εδώ ούτε γι' αυτό κάνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΣΤΑ ΦΙΛΕ,
    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΤΙ ΠΙΟ ΒΡΩΜΕΡΟ ΚΑΙ ΤΡΙΣΑΘΛΙΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ Σ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.

    ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΣΠΡΟ..
    ΤΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΑΓΙΟΥΣ.
    ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΗΡΩΕΣ.
    ΤΟΥΣ ΔΙΩΚΤΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥΣ.
    ΤΗΝ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ ΤΗ ΛΕΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
    ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΩΝ ΤΗ ΛΕΕΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥΣ.
    ΤΗ ΒΡΩΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΛΥΣΙΑ ΤΗ ΛΕΕΙ
    ΑΓΙΟΣΥΝΗ.
    ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΛΟΘΕΗ Ο Σ Ι Α !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι άλλο από ανοησίες θα μπορούσε να πει ένα πρόβατο του χριστιανικού ποιμνίου όπως η όσια Φιλοθέη Και ποιος άλλος από χριστιανικά πρόβατα την τιμούν; Στα σκατά οι όσιοι και τα χριστιανικά ιερά μπιχλιμπίδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΘΑ ΠΑΨΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΕΚΤΟΞΕΥΟΥΝ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑ ΣΤΟΜΜΑΤΑ ΣΑΣ ΤΑ ΜΙΑΡΑ ΤΟΣΟ ΜΕΝΟΣ ΤΟΣΗ ΕΧΘΡΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΝΤΛΕΙΤΕ ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΑΘΛΙΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΗΣΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΣΑΣ ΧΑΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. TI ΣΥΜΠΤΩΣΗ!! ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕ ΚΑΠΟΙΟς ΤΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ
    ΜΑΣ ΠΟΝΑΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ?
    /
    Γεννήθηκε το 1522, καταγόμενη από την αθηναϊκή αρχοντική οικογένεια των Μπενιζέλων. Η Ρηγούλα ή Ρεβούλα (Παρασκευούλα), όπως ήταν το κοσμικό της όνομα, ήταν κόρη του Αγγέλου Μπενιζέλου και της Σηρίγης Παλαιολογίνας, γόνος της ιστορικής βυζαντινής οικογένειας. Καθώς η Ρηγούλα μεγάλωνε, διακρινόταν για το ήθος και την ευφυΐα της. Έλαβε μόρφωση εξαιρετική, κάτι σπάνιο για κορίτσι της εποχής της. Το πατρικό σπίτι της Ρεβούλας βρισκόταν εκεί που σήμερα υψώνεται το μέγαρο αρχιεπισκοπής Αθηνών, γι’ αυτό άλλωστε, η οδός αυτή ονομάζεται οδός Αγίας Φιλοθέης.

    Σε ηλικία 14 ετών οι γονείς της αποφάσισαν να την παντρέψουν με τον κατά πολύ μεγαλύτερό της Ανδρέα Χειλά, ο οποίος ανήκε σε αρχοντική οικογένεια της Αθήνας. Ήταν ένας γάμος ενάντια στη θέλησή της, που διήρκεσε τρία χρόνια, έπειτα η Ρεβούλα έμεινε χήρα.

    Στα 17 της χρόνια ήταν όμορφη, πάμπλουτη, καταγόμενη από δύο αρχοντικές και σημαντικές οικογένειες, μορφωμένη και ελεύθερη. Εύκολα εννοεί κανείς πόσο περιζήτητη νύφη ήταν και οι σημαντικότερες οικογένειες της Αθήνας και όχι μόνο, την διεκδικούσαν για νύφη τους. Οι γονείς της την πίεζαν έντονα να συνάψει δεύτερο γάμο, όμως αυτή τη φορά η Ρεβούλα δεν εισάκουσε την επιθυμία των γονέων της, δηλώνοντας ότι επιθυμεί να ακολουθήσει ασκητική ζωή. Επιδόθηκε σε φιλανθρωπικό έργο και δέκα χρόνια μετά το θάνατο των γονιών της εκάρη μοναχή με το όνομα Φιλοθέη.


    [Επεξεργασία] Η κοινωνική της δραστηριότητα
    Η μοναχή Φιλοθέη ανακαίνισε το ναΐσκο του Αγίου Ανδρέα, ο οποίος βρισκόταν στον περίβολο του πατρικού της αρχοντικού, μετατρέποντάς τον σε κοινόβιο. Το Καθολικό του Αγίου Ανδρέα και το πηγάδι της μονής της σώζονται μέχρι σήμερα στον περίβολο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Στο κοινόβιο αυτό εισήλθε πρώτη ως Ηγουμένη μαζί με άλλες μοναχές, κόρες επιφανών οικογενειών της Αθήνας.

    Εκείνη την εποχή, αρχίζει το φιλανθρωπικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό και εθνικό έργο της Φιλοθέης. Στο έργο αυτό αφιέρωσε την πατρική και προσωπική της περιουσία. Ιδρύει σχολεία, βιοτεχνικά και χειροτεχνικά εργαστήρια, νοσοκομεία, ξενοδοχεία, ορφανοτροφεία, κ.α. Το συγκρότημα αυτό ονομάζεται «Παρθενώνας» και εκεί βρίσκουν καταφύγιο και περίθαλψη (υλική και πνευματική) αδιακρίτως Έλληνες και Τούρκοι. Προσφέρει μεγάλα ποσά για την απελευθέρωση των αιχμαλώτων, ενώ ιδιαιτέρως φροντίζει για τη φυγάδευση των γυναικών στα νησιά, προκαλώντας όλεθρο στα χαρέμια των Τούρκων. Παράλληλα, ιδρύει παραρτήματα στο Χαλάνδρι, τα Πατήσια, το Ψυχικό, την Καλογρέζα. Φιλοθέης και ως εκ τούτου θίγονταν τα συμφέροντά τους) συνέλαβαν την Αγία, την φυλάκισαν, λεηλάτησαν τα μοναστήρια και ιδρύματά της και βασάνισαν την ίδια. Η τοπική δημογεροντία παρενέβη και άφησαν ελεύθερη τη Φιλοθέη.

    Η Φιλοθέη μετέφερε τη μονή της στο μέχρι τότε μετόχι του Αγίου Ανδρέα (το Καθολικό της Μονής σώζεται μέχρι σήμερα, αποτελεί ενοριακό ναό και βρίσκεται στην οδό Λευκωσίας στα Πατήσια) και συνεχίζει ακούραστη το έργο της. Όμως τη νύχτα της 2ας προς 3ης Οκτωβρίου 1588, κατά τη διάρκεια ιερής ολονυχτίας που επιτελούσαν οι μοναχές προς τιμή του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου (πολιούχου αγίου της Αθήνας) στο εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα, οι Τούρκοι εφορμούν εκ νέου, συλλαμβάνουν τη Φιλοθέη και έπειτα από βασανιστήρια την εγκαταλείπουν ημιθανή έξω από τη μονή της.


    Η Λειψανοθήκη της Αγ. ΦιλοθέηςΈξω από το ναό, στα δεξιά της εισόδου του, σώζεται η κολώνα, όπου η Φιλοθέη δέθηκε και μαστιγώθηκε. Οι μοναχές της την μετέφεραν στην κρύπτη της στην Καλογρέζα. Εκεί η Φιλοθέη υποκύπτει στα τραύματά της στις 19 Φεβρουαρίου 1589. Ενταφιάστηκε στο δεξιό μέρος του ιερού βήματος του Αγίου Ανδρέα, ενώ αιώνες αργότερα το σκήνωμα της μεταφέρθηκε στη Μητρόπολη Αθηνών, όπου φυλάσσεται σε ασημένια λάρνακα μέχρι σήμερα.

    Στο μέρος όπου παρέδωσε το πνεύμα της, στην περιοχή της Καλογρέζας, υψώνεται ο Ι. Ν. της Αγίας Φιλοθέης, ενώ το όνομά της φέρει και ολόκληρο το γνωστό προάστιο των Αθηνών, η Φιλοθέη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΟΣΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑ ΔΕΝ ΠΟΥΛΗΣΑΝ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΔΩΣΑΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΟΠΙΣΤΗΣΑΝ ΔΕΝ ΕΚΡΙΝΑΝ ΑΔΙΚΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ ΔΕΝ ΣΠΙΟΥΝΕΨΑΝ ΔΕΝ ΣΥΜΜΑΧΗΣΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΓΕΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟ ΨΕΥΔΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΑ ΠΛΑΣΤΑ ΠΗΓΑΙΝΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΜΑΙΜΟΥ ΦΕΚ ΜΑΙΜΟΥ ΟΤΙ ΒΑΛΕΙ Ο ΝΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΨΕΜΜΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΕΡΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η Αθήνα του 16ου αιώνα ήταν ένα αρβανίτικο χωριό. Το όνομα Βενιζέλος είναι κι αυτό αρβανίτικο από τα Beni και Tzelos, αμφότερα από λατινικές ρίζες που πάνε πίσω στα Ρωμαϊκά χρόνια. Το Τζέλος είνα παραφθορά του λατινικού Julius.
    Μόνο στο χώρο της λεγόμενης 'ορθόδοξης' εκκλησίας μιλώντουσαν τα Ρωμαΐικα, κι αυτά στην Βυζαντινή εκκλησιαστική διάλεκτο, όχι στην καθομιλουμένη. Είναι σίγουρο ότι στο πατρικό της "Φιλοθέης" μιλούσανε τα αρβανίτικα.
    Με βάση τις ιστορικές πηγές, ο χαρακτηρισμός της μοναχής για τους συμπατριώτες της είναι ακριβής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΝΩΝΥΜΕ 6.14
    ΜΠΑ, ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΑΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΝΘΙΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΙ??????

    ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝΕ.
    ΘΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΜΕ ΤΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΙΣΕΙ ΟΙ "ΑΓΙΟΙ" ΠΑΤΕΡΕΣ, ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ...

    Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΣΟΥΖΕΙ ΕΕΕΕΕΕΕΕ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο/Η Ανώνυμος είπε... @ 14 Αυγ 2009 6:14:00 μμ

    Καλό μου παιδί απ' ότι βλέπω τον κατέχεις τον λόγο! "...μιαρό...","...μένος...", "...αντλείτε...άθλιοι..."!
    Θα ήθελες λοιπόν να κάνουμε έναν διάλογο σχολιάζοντας την επιστολή της "οσίας"?
    Να δούμε και την Ρόδο να δούμε και το ...πήδημα!
    Θα περιμένω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ ΓΡΆΦΕΤΕ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΕΔΩ, ΣΠΑΜΕ ΠΛΑΚΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ !!! ΚΑΝΤΕ ΚΑΜΜΙΑ ..ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΚΑΙ ΜΑΖΕΥΤΕ ΚΑΙ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ ΓΙΑΤΙ ΣΑΣ ΚΡΑΤΑΕΙ ΣΕ ΦΟΡΜΑ !!!
    ΕΙΣΤΕ ΒΛΗΜΑΤΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ...
    Ο ΓΑΜΙΚΟΣ Ο ΕΡΜΗΣ ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΑΕΙ... ΚΟΥΦΑΛΙΤΣΕΣ ΘΕΛΑΤΕ ΓΙΑ ΓΚΟΜΕΝΑ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ Η ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ; ΕΓΩ ΠΑΝΤΩΣ ΤΗΝ ΔΗΜΗΤΡΑ.. ΠΑΝΤΩΣ ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΔΙΝΕ Η ΕΣΤΙΑ.. ΠΟΛΥ ΝΕΡΟΒΡΑΣΤΗ ΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ...
    Ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ; ΦΙΛΑΚΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑ.. ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΡΚΑ Ο ΤΥΠΟΣ..
    ΝΑ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΑΤΗΣΕΤΕ ! ΜΑΣ ΕΣΠΑΖΑΝ Τ΄ΑΡΧΙΔΙΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΔΑΥΤΟΥΣ, ΜΑΣ ΤΑ ΖΑΛΙΖΕΤΑΙ ΚΙ ΕΣΕΙΣ, ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ.. ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ : Η ΑΘΗΝΑ ΟΤΑΝ ΕΚΑΝΕ ΠΙΠΕΣ ΣΤΟΝ ΗΦΑΙΣΤΟ ΦΟΡΟΥΣΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΕΦΑΛΑΙΑ Η ΟΧΙ;..............ΕΧΕΤΕ ΠΛΑΚΑ ΜΑΓΚΕΣ !
    Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΖΕΥΣ
    ΠΑΠΑΡΑΣ Ο Α!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΜΠΕΝΙΖΕΛΟΥ Ή ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ! ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ! ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΑ ,ΟΠΩΣ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χριστιανικό πρόβατο @14 Αυγ 2009 10:14:00 μμ,
    οι θεοί και θεές του Ολύμπου παραμένουν ωραίοι σε αντίθεση με τον θεό σου που είναι μαλάκας, καθίκι. Ο λαμπρότερος πολιτισμός της ανθρωπότητας δημιουργήθηκε παρόντος του δωδεκαθέου. Σε αντίθεση με την επιβολή της λατρείας ενός μαλακά που θεωρούσε τον εαυτό του το μπάσταρδο του θεού του είχαμε για τουλάχιστον χίλια χρονιά τον πνευματικό θάνατο στην ανθρωπότητα. Με την επιστροφή στην αρχαιότητα είχαμε την αναγέννηση μετά την χριστιανική νέκρα.
    Αν η Παναγία είχε κάνει έκτρωση μετά το γκάστρωμα από το περιστέρι η τον κρίνο πολλά δεινά θα είχε γλυτώσει η ανθρωπότητα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΠΑΠΑΡΑ Α'
    Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΛΟΒΟΤΟΜΗ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΠΑΔΑΡΙΑ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΣ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΣΟΥ ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΘΕ'Ι'ΣΤΕΣ.
    ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΘΡΗΣΚΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΕΙΚΟΝΙΤΣΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΘΑΥΜΑΤΑ.
    ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΝΑ ΔΩΡΟΔΟΚΕΙΣ (ΤΑΜΑΤΑ) ΤΟΥΣ "ΑΓΙΟΥΣ" ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΘΑΥΜΑΤΑ.
    ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΡΟΔΟΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΧΑΤΙΡΙ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΧΕΣΜΕΝΟΥΣ.

    ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΑΝΕΡΟΥΒΑΛΕ???????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πές τους τα, Φιλοθέη, Πές τα χρυσόστομη !1

    Εβραία ή Αρβανίτισσα, Ελληνίδα ή Τουρκάλα, χριστιανή ή μουσουλμάνα, μαύρη ή άσπρη, πές τους τα, μπάς καί διορθωθούνε οι Τούβλοι !

    Κι' άν δέν αρκούν τά δικά σου, άς προστεθούν καί τά τού Σουρή ή ακόμα, καί τά τού Βάρναλη !!

    Τέτοιοι καί χειρότεροι είσαστε ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. χαιρετισματα στον Ο?Η ΡΟΝΤΕΡΙΚΟΣ

    ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Η εβραια ΦΙΛΗ ΤΟΥ??

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

    ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
    Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΡΙΕΣ ....

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗΝ
    ΜΑΡΙΑ ΔΑΜΑΝΑΚΗ
    ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΣΟΚ

    χα χα χα....τα δεχεται?? ή δεν γιορταζει??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση