GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Το παρασκήνιο και οι στόχοι της επίσκεψης του Πάπα στη Λέσβο

Ρεπορτάζ: Τριανταφύλλου Αντώνης Στη Λέσβο, το ένα από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου που έχει σηκώσει δυσβάσταχτα μεγάλο μερίδιο στη δια...


Ρεπορτάζ: Τριανταφύλλου Αντώνης

Στη Λέσβο, το ένα από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου που έχει σηκώσει δυσβάσταχτα μεγάλο μερίδιο στη διαχείριση του προσφυγικού, αναμένεται να στραφούν την ερχόμενη εβδομάδα τα φώτα της διεθνούς κοινότητας.

Η προγραμματιζόμενη για την ερχόμενη Παρασκευή 15 Απριλίου επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου και του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου στη Λέσβο αναμένεται να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα με πολλαπλούς αποδέκτες τόσο στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και προς τη διεθνή κοινότητα για τις συνέπειες των πολεμικών αναμετρήσεων στη Μέση Ανατολή και τις αρνητικές πτυχές του προσφυγικού ζητήματος στην Ευρώπη, το μεγαλύτερο βάρος του οποίου σηκώνει η Ελλάδα.

Η ταυτόχρονη παρουσία του πνευματικού ηγέτη των ρωμαιοκαθολικών και του προκαθήμενου της Ορθοδοξίας σε ελληνικό έδαφος και μάλιστα στη Λέσβο που αποτελεί μια από τις εκκλησιαστικές επαρχίες του Οικουμενικού Θρόνου στη Ελλάδα έχει από μόνη της βαρύνουσα σημασία και ιδιαίτερη σημειολογία. Πόσο μάλλον όταν συνδέεται με την σημερινή προσφυγική κρίση, τη μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών που βιώνει η ευρωπαϊκή ήπειρος, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Καταλυτική η συμβολή Παυλόπουλου

Η μόνη μέχρι σήμερα επίσκεψη Πάπα Ρώμης στην Ελλάδα χρονολογείται από το 2001, όταν μετά από πρόσκληση του -τότε- Προέδρου της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλου και αφότου ο ίδιος είχε ταξιδέψει στην Αγία Έδρα ο πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ ανταπέδωσε την επίσκεψή του στην Ελλάδα.

Όπως τότε έτσι και τώρα, η συμβολή του Προέδρου της Δημοκρατίας στην έλευση του Πάπα Φραγκίσκου στην Ελλάδα ήταν καταλυτική. Ο Προκόπης Παυλόπουλος απηύθυνε την πρόσκληση στον Επίσκοπο της Ρώμης υπό τη διπλή θεσμική ιδιότητα του τελευταίου ως κοσμικού άρχοντα του κράτους του Βατικανού.

Ο Προκόπης Παυλόπουλος στην πιο πρόσφατη παρέμβαση για το προσφυγικό, από το Ισραήλ, έθεσε προ των ευθυνών της την Ευρώπη καλώντας την Ε.Ε. «να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στην ανθρωπότητα, περιβάλλοντας με αλληλεγγύη και αγάπη τους πρόσφυγες».

Ανάλογο είναι και το ύφος της επίσημης επιστολής πρόσκλησης προς τον Πάπα Φραγκίσκο, στην οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκφράζει την πεποίθηση «ότι απαιτείται η ευαισθητοποίηση όλων των Λαών και των Κυβερνήσεων της Ευρώπης, για την αντιμετώπιση αυτής της δραματικής κατάστασης και είμαι βέβαιος ότι η δική Σας συμβολή μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντική και καθοριστική».

Μέγαρο Μαξίμου: Πολύτιμοι υποστηρικτές Πάπας και Οικουμενικός Πατριάρχης

Με ικανοποίηση υποδέχθηκαν και στο Μέγαρο Μαξίμου την επικείμενη επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα. Κυβερνητικοί κύκλοι σχολίασαν ότι «με την επίσκεψη στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Λέσβο ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά την αναγνώρισή τους στις προσπάθειες που καταβάλει η Ελλάδα - δημόσιες αρχές, κοινωνικές οργανώσεις και πολίτες - για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης με ανθρωπιά και αποτελεσματικότητα».

Οι ίδιες πηγές υπενθύμιζαν επίσης, ότι «πέραν της στάσης του στο προσφυγικό, ο Πάπας έχει εκφράσει επανειλημμένα την αλληλεγγύη του και στον ελληνικό λαό για τη δοκιμασία που περνά κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, την οποία έχει ήδη μεταφέρει και στον Αλέξη Τσίπρα κατά τη συνάντηση που πραγματοποίησαν στο Βατικανό».

Το παρασκήνιο

Η αποστολή της πρόσκλησης του Προκόπη Παυλόπουλου προς τον Πάπα Φραγκίσκο να επισκεφθεί την Ελλάδα αποτέλεσε την κορωνίδα μιας σειράς προσκηνιακών αλλά και παρασκηνιακών πολιτικών, διπλωματικών και εκκλησιαστικών ενεργειών.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και η Εκκλησία της Ελλάδος βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του προσφυγικού και μάλιστα έμπρακτα. Οι Μητροπόλεις ανά την Ελλάδα υλοποιούν σε καθημερινή βάση προγράμματα για τη διανομή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης σε πρόσφυγες και μετανάστες, ταυτόχρονα με τα άλλα προγράμματα που «τρέχουν» για την αντιμετώπιση των συνεπειών της ανθρωπιστικής και οικονομικής κρίσης.

Απαραίτητο όμως ήταν και ένα ηχηρό μήνυμα προς την παγκόσμια κοινότητα για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ελλάδα στη διαχείριση του προσφυγικού.

Ο κ. Ιερώνυμος τον περασμένο μήνα ανέλαβε την πρωτοβουλία να απευθυνθεί μέσω επίσημων επιστολών προς τα θεσμικά όργανα της Ευρώπης, το Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών και τους επικεφαλής των Ορθόδοξων και άλλων Εκκλησιών, ώστε να ευαισθητοποιηθούν για το προσφυγικό πρόβλημα.

Βέβαια, στο παρασκήνιο, εκτός από την επιστολή του Αρχιεπισκόπου προς τον Πάπα απαιτήθηκε και η επίσκεψη ενός υψηλόβαθμου εκκλησιαστικού παράγοντα στην Αγία Έδρα. Σε εκείνη τη συνάντηση φέρεται, σύμφωνα με εκκλησιαστικούς κύκλους, να προτάθηκε από τον Πάπα η επίσκεψη στην Ελλάδα. Ο Αρχιεπίσκοπος είδε θετικά την πρόταση αυτή και απευθύνθηκε και στο Φανάρι, προτείνοντας και στον Οικουμενικό Πατριάρχη να επισκεφθεί τη Λέσβο.

Από την Κωνσταντινούπολη τα μηνύματα ήταν θετικά, παρά τις «ψυχρές» σχέσεις των τελευταίων μηνών ανάμεσα στον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών.

1 σχόλιο

  1. «Κυριακή 7 Απρ. του έτους 30,Ανάσταση Χριστού»
    ............................
    Γράφει η Ερατώ Μπέλλου
    Yποστηρίζω την εκδοχή ότι η Ημερομηνία
    Ανάστασης του Χριστού είναι η Κυριακή 7 Απριλίου του έτους 30
    (με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο,που διεθνώς λέγεται
    proleptic gregorian calendar---να πω ότι το γρηγοριανό ημερολόγιο
    που σήμερα προπορεύεται του παλαιού,του ιουλιανού κατά 13 μέρες,
    αν το εκλάβεις αναδρομικά,τω καιρώ εκείνω υστερεί του παλαιού,του
    ιουλιανού κατά 2 μέρες.) ότι γεννήθηκε το 4 π.Χ.,και ότι ο Ηρώδης
    πέθανε το ίδιο έτος.Θεωρώ άλλες εκδοχές ή πολύ πρώιμες ή πολύ
    όψιμες.Είμαι τελικά ενάντια στην αντίληψη ότι η ασχολία με ημερομηνίες
    είναι κάτι «κινδυνώδες»,ή «αποσταθεροποιητικό».Τη θεωρώ μια φοβία
    που αποτελεί μεσαιωνική πρόληψη.
    Συνακόλουθα προσωπικά υποστηρίζω τη μεταρρύθμιση
    του Ορθόδοξου Πασχαλίου,ώστε,κάθε έτος,το Πάσχα να
    εορτάζεται την πλησιέστερη Κυριακή προς την 7η Απριλίου,
    του γρηγοριανού ημερολογίου.
    Υ.Γ.---Στο κεφ. 3 του κατά Λουκά αναφέρεται ότι βαπτίστηκε ο Χριστός το 15ο έτος
    Τιβερίου Καίσαρος,οπότε εσταυρώθη περίπου 3 έτη μετά.Το έτος Τιβερίου άρχιζε
    όχι με τη στέψη του που ήταν στις 18 Σεπτ.(του έτους 14,με το παλαιό ημερολόγιο,
    ή 16 Σεπτ.με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο),αλλά σύμφωνα με τις
    εφαρμοζόμενες πρακτικές από τις 3 Απρ.(πάλι του έτους 14,ή 1 Απρ με το
    αναδρομικό γρηγοριανό),που ήταν ο ορισμός του ως διαδόχου του Αυγούστου
    από τον ίδιο,οπότε και έγινε συμβασιλεύς.Αρα το 15ο έτος Τιβερίου,που ο Χριστός
    ήταν «ωσεί 30» ("τριαντάριζε") ήταν από τις 3 Απρ.(παλαιού ημερολογίου ή 1 Απρ.
    αναδρομικού γρηγοριανού) του έτους 28 έως τις 2 Απρ.(παλαιού ημερολογίου,ή
    31 Μαρ.του αναδρομικού γρηγοριανού) του έτους 29.Η Ημερομηνία για την Ανάσταση,
    Κυριακή 7 Απρ. του 30 με το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο είναι λοπόν συμβατή
    μ' αυτό το χωρίο του Λουκά και με το ότι ο Χριστός σταυρώθηκε 33 ετών (δεν υπάρχει
    έτος μηδέν,πριν το 1 μ.Χ. είναι το 1 π.Χ.) και με το ότι γεννήθηκε το 4 π.Χ. και με
    το ότι ο Ηρώδης πέθανε επίσης το 4 π.Χ. και με το ότι το εβραϊκό Πάσχα ήταν την
    προηγούμενη Παρασκευή ή Σάββατο,και με το ότι ήταν επί Ποντίου Πιλάτου.
    Δεν υπάρχουν άλλες ημερομηνίες,που να έχουν τέτοια πολλαπλή συμβατότητα.
    Y.Γ.---Την ημερομηνία της Σταύρωσης του Χριστού,την Παρασκευή 5η Απρ. του 30 με
    το αναδρομικό γρηγοριανό ημερολόγιο ή η ίδια ημέρα είναι Παρασκευή 7 Απρ. του 30 με
    το παλαιό,το ιουλιανό,(σωσιγένειο) ημερολόγιο,είχαμε μια αστρονομική σύμπτωση
    (αστρονομικόν σημείον θαυμάσιον ;;).Στις 12.10 μ.μ.ώρα μεσημβρινού Ιεροσολύμων
    (ίσον UT συν 2 ώρες και 21 λεπτά).όταν ο Χριστός ήταν στον Σταυρό, ο ήλιος ήταν
    ακριβώς στο μέσον (=15°) του Κριού (οι αμνοί επί σφαγήν,με τους οποίους παρομοιάζετει
    ο Χριστός, είναι νεαρά κριαράκια επί σφαγήν,κατά ποσοστό 95%,διότι τα θηλυκά τα
    θέλουμε για το γάλα,βλέπε Εξοδος ιβ' 5,για το πασχαλινό αρνί των Εβραίων: «πρόβατον
    τέλειον, ἄρσεν, ἐνιαύσιον ἔσται ὑμῖν·»),έναντι 3.00μμ που εξέπνευσε ο Χριστός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση