GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και οι εκλογές...

. Από το TV-Political Watcher . Σε ένα πολύ σοβαρό ατόπημα υπέπεσε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, Χρυσόστομος Β', ο οποίος ενεπλάκη ενεργά σ...

.
Από το TV-Political Watcher
.
Σε ένα πολύ σοβαρό ατόπημα υπέπεσε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, Χρυσόστομος Β', ο οποίος ενεπλάκη ενεργά στην προεκλογική μάχη για την εκλογή προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, λίγες ημέρες πριν τον δεύτερο γύρο των εκλογών. Συγκεκριμένα, ο Αρχιεπίσκοπος μετά από συνάντηση που είχε με τον υποψήφιο πρόεδρο (που υποστηρίζεται από τον Δημοκρατικό Συναγερμό/ΔΗΣΥ), Ιωάννη Κασουλίδη, έδωσε "γραμμή" στους πολίτες της Κύπρου για την υπερψήφιση του δεξιού υποψηφίου
Όπως δήλωσε μετά τη συνάντηση «ήδη συμφωνήσαμε τα πλαίσια που θα κινηθούμε για την παιδεία μας και εμείς ανεπιφύλακτα ως Εκκλησία θα συμβουλεύαμε το λαό μας την προσεχή Κυριακή, αθρόα να πάει στις κάλπες και να ψηφίσει τον κ. Κασουλίδη και είμαστε σίγουροι για τη συνεργασία που θα έχουμε τη νέα πενταετία».
Η εξέλιξη αυτή, που σημειωτέον διχάζει το ποίμνιο της Εκκλησίας της Κύπρου, όπως ήταν αναμενόμενο προκάλεσε την έντονη αντίδραση του έτερου υποψηφίου για την προεδρία, Δημήτρη Χριστόφια (που υποστηρίχθηκε από το Ανορθωτικό Κόμμα Εργαζόμενου Λαού/ΑΚΕΛ και τώρα υποστηρίζεται και από τα κόμματα που υποστήριξαν την υποψηφιότητα Τάσσου Παπαδόπουλου). «Η εμπλοκή του προκαθημένου της κυπριακής εκκλησίας στην εκλογική αντιπαράθεση και η τοποθέτηση υπέρ του ανθυποψηφίου μου προκαλεί λύπη και απογοήτευση σε μένα. Θα περίμενα ο Αρχιεπίσκοπος να κηρύσσει την αγάπη, την ενότητα και μόνο», επεσήμανε με γραπτή δήλωσή του ο αριστερός υποψήφιος για την προεδρία, Δημήτρης Χριστόφιας.
Έντονα αντέδρασε και ο πρώην πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Γιώργος Βασιλείου, ο οποίος υπογράμμισε ότι «δεν μπορεί ένας Αρχιεπίσκοπος να παίρνει θέση υπέρ του α ή β υποψηφίου», προσθέτοντας ότι αυτό «είναι απαράδεχτο και λυπηρό». Κληθείς να σχολιάσει την τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Β' υπέρ της υποψηφιότητας Ιωάννη Κασουλίδη, ο κ. Βασιλείου είπε ότι αυτό τον λύπησε «γιατί ο ρόλος της εκκλησίας δεν είναι αυτός, να είναι κομματικός αρχηγός», προσθέτοντας ότι «αν θέλει να γίνει κομματικός αρχηγός ο Αρχιεπίσκοπος ας παραιτηθεί και ας αναλάβει ένα κόμμα». Εμείς, τί άλλο να προσθέσουμε από το: ΑΙΣΧΟΣ Μακαριώτατε

30 σχόλια

  1. τι περιμένετε από παπάδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εάν είχε δώσει "γραμμή" στους πολίτες της Κύπρου για την υπερψήφιση του κουμουνιστή υποψηφίου δεν θα σε ενοχλούσε;


    Επίσης, κάτι που ξεχνάνε οι Ελλαδίτες: Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου εκλέγεται από κλήρο και ΛΑΟ, συνεπώς εκπροσωπεί (με την έννοια της δημοκρατίας των τελευταίων δεκαετιών) ΟΛΟΥΣ τους χριστιανούς ορθόδοξους της Κύπρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δηλαδή μόνο οι χριστιανοί ορθόδοξοι είναι Κύπριοι?
    Κι αν ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου σας πεί να ψηφίσετε τούρκο,εσείς θα πάτε σαν πρόβατα? Έτσι κι αλλιώς οι παπάδες με τους τούρκους είτανε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και στην ελλάδα με τη χούντα δεν ήτανε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑΝΝΑΣ.
    ΚΑΛΑ ΕΙΣΤΕ;
    ΠΗΡΑΤΕ ΓΡΑΜΜΗ ΑΠ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΣΑΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν έδινε γραμμή για τα κομμουνια δεν θα μίλαγε κανένας!

    Καλά έκανε ρε. Χουντα έχουν και δεν μπορεί να μιλήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ρε βλάκες δεν έχει σημασία ποιόν πρότεινε.Έχει όμως σημασία και μάλιστα πολύ μεγάλη,ότι οι Κύπριοι απαρνήθηκαν έναν Άνθρωπο ΕΛΛΗΝΑ που είπε ΟΧΙ στα σχέδια,που ΕΙΝΑΙ ο πιο μεγάλος εχθρός των τούρκων,(δεν σας πόνεσε καθόλου που πανηγύριζαν οι τούρκοι που έχασε?).
    ΧΩΡΙΣ ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΚΑΣΤΡΟ ΔΕΝ ΠΕΦΤΕΙ.
    Όποιος έχει μύγα θα μυγιαστεί,προσέξτε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εκκλησια της κυπρου = διεστραμένοι + παραδόπιστοι + διαπλεκόμενοι + σωβινιστες

    μαλακες 9.26 + 10.04 σε ποια χωρα της δυσης θα εβγαινε ο αρχιτραγος και θα ελεγε ψηφιστε αυτόν και δε θα γινοταν της πουτανας


    εκλεγεται από λαο και κληρο ως θρησκευτικός ηγέτης..
    αν θελει να γινει πολιτικός να πεταξει τα ρασσα (να φανει και το στριγκακι) και να ζητησει τη ψηφο του λαου με το πραγματικο του προσωπο

    γαμηστε τους αγιατολαδες.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για να βαλουμε τα πραγματα στη θεση τους η μαχη στην Κυπρο γινεται μεταξυ του Ανθελληνα, (με Α κεφαλαιο) χρεωκοπημενου ψευτοαριστερου, κατατασοντας τον εαυτο του στους σκληροπυρηνικους κουμμουνιστες, αλλα κατεχοντα το κεφαλαιο, (βλ. ομιλος Λαικου που για οσους δεν ξερουν κατεχει η αντιπροσωπευει περιπου το 20% του συνλικου εμποριου της Κυπρου!!! ) φιλοτουρκου, Δημητρη Χριστοφια και του φιλελευθερου Ιωαννη Κασουλιδη που καμια σχεση δεν εχει με την παραδοσιακη δεξια που ολοι γνωριζουμε. Με συγκριτικο μεγεθος την Ελλαδα ο Κασουλιδης βρισκεται ιδεολογικα στην δεξια πτερυγα του ΠΑΣΟΚ η την αριστερη αν προτιματε πτερυγα της ΝΔ. Αυθαρτος απο την εξουσια (νυν Ευρωβουλευτης)ριχνει το βαρος του στον εκσυγχρονισμο της Κυπρου, που πιστεψτεμε χρειαζεται πολυς εκσυγχρονισμος για να γινει επιτελους αυτη η χωρα Eυρωπη.

    Εσεις ποιον θα επιλεγατε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το ζήτημα είναι ότι τη θέση του τη στήριξε σ' ένα μεγάλο ψέμα, ότι ο "κομμουνιστής" Χριστόφιας θα καταργήσει τα θρησκευτικά και διάφορα άλλα, τα οποία τα διαψεύδει κατηγορηματικά το ΑΚΕΛ. Από κει και πέρα είναι γνωστό ότι το παπαδαριό στηρίζει δεξιά, δεν εκπλήσσομαι από τα στάση κι αυτού του τράγου. Εδώ η Μπέμπα Μπλανς έστελνε φυλλάδια το 2004 στις εκκλησίες εναντίον του ΠΑΣΟΚ και του Παπανδρέου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρτε μια γευση Χριστοφια... απο το επισημο site που φερει και το ονομα του... Αφου το δειτε εξακολουθω και επιμενω εσεις ποιον θα διαλεγατε??

    http://www.christofias.com.cy/site-videos-48-gr.php

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΟΙ ΠΑΠΑΡΟΜΠΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΓΚΟΒΕΡΝΟ! ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ. ΥΠΗΡΞΑΝ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΩΤΗΝΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΟΙ ΣΥΜΕΡΗΝΟΙ ΣΚΥΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟΘΙ! ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΟΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΡΠΑΞΟΥΝ ΤΑ ΕΥΡΟΠΟΥΛΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ.... ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΠΡΑΞΕ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά ρε ασχολείστε με τους ρασοφόρους?Πήραν γραμμή απτο χριστόδουλο,δεν εχει νόημα νασχολειται σοβαρά η εκκλησία με ζητηματα οπως η φτώχεια,η δυστυχία,οι εκτρώσεις,η ευθανασία,ηζωή μετα θάνατο κτλ αλλά να λέει τη μαλακια της για την πολιτική και εθνικά ζήτηματα.Λες και πάμε στη εκκλησία για νακούσουμε κυρηγμα απο κακαουνάκηδες με ράσα!Τώρα στη δημοκρατία το στοματακι τους ροδανι,στη δικτατoρία ομως κοκοκο.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δυστυχώς για το ΑΚΕΛ και για τον σύντροφο Χριστόφια, επέμβηκαν δραστικά και αποφασιστικά στην εκλογή Αρχιεπισκόπου και ήταν οι καθοριστικοί παράγοντες εκλογής του συγκεκριμένου. Γι' αυτό ας θερίσουν ότι έσπειραν. Όσο για τη Χούντα, στην Κύπρο η Εκκλησία, διώκτηκε απο τους Χουντικούς.Έτσι για την ιστορία αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. παπάδες εκανε ο σφακιανάκης του όφη στο μάτς της περασμένης κυριακής....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και τα να στήριζε ωρε αριστεροί Κυπραίοι;;;

    Εσάς που έχετε κάνει κλίκα στην Ομόνοια (κυπριακή ποδοσφαιρικη ομάδα) που σηκωνετε τουρκικές σημαίες και πανο που γράφουν γαμώ το έθνος σας, και Έλληνε ςείστε και φαίνεστε;

    Τελικά εσεις οι αριστεροι τα ίδια μουνόπανα είστε παντου.

    Καλά έκανε και μίλησε! Μην τον καρκινιάσετε και αυτον όπως τον Χριστόδουλο. Ακροαριστεροι χουντικοι που την ελευθερία λόγου την θέλετε μόνο οταν λέγονται πράγματα που γουστάρετε!

    Γουστο του και καπελο του να στηριζει οποιον γουσταρει και να το λέει κιολας! Εσείς δεν ντρέπεστε να λέτε τι είστε και ποιους στηρίζετε! Αυτος γιατί να ντραπεί να πει ποιον στηρίζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ:
    - Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε για το «ψυχροπολεμικό κλίμα» το οποίο καλλιεργείται;

    «Το δικό μου επιτελείο συνεχίζει την ίδια γραμμή από τότε που χαράξαμε το δικό μας πρόγραμμα. Η δική μου υποψηφιότητα είναι υποψηφιότητα που ενώνει. Εκείνο που έχει σημασία είναι η επικράτηση μιας και μόνης ιδεολογίας, η σωτηρία της Κύπρου. Προ ολίγων ημερών αυτό έλεγε ο κ. Αναστασιάδης, λυπάμαι να σημειώσω τη στροφή του. Ανασύραμε μπαμπούλες άλλων δεκαετιών.

    Τιμούμε την Ελλάδα των αγώνων και των θυσιών, την Ελλάδα της αντίστασης, τιμούμε την Ελλάδα της μεταπολίτευσης του σήμερα, όπως τιμούμε την παράδοση των ελληνοκυπρίων. Ο Δημήτρης Χριστόφιας ανέλαβε πρωτοβουλίες σαν Πρόεδρος, με παράδειγμα την έκδοση της προεδρίας της Βουλής « Την γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» και επανέκδοση το 2005. Πλείστες δραστηριότητες που αποδεικνύουν τις ελληνικές μας παραδόσεις μέχρι σήμερα. Ο Δημήτρης Χριστόφιας επισκέφτηκε τον Πάπα με ένα στόχο: να παρουσιάσει τη σύληση της θρησκευτικής μας κληρονομιάς.

    Σεμνύνομαι ότι επί δικής μας Προεδρίας προωθήθηκε σχέση με υπογραφή πρωτοκόλλων μεταξύ Ελληνικής και Κυπριακής Βουλής , προέδρου κ. Σιούφα για προώθηση της Ελληνικής Γλώσσας και Ελληνικού Πολιτισμού. Να πω για θέματα που έχουν σχέση με την παιδεία μας; Δεν υπολόγιζα ότι θα σκαρφιστούν τέτοια παραμύθια, ότι κινδυνεύει η ελληνικότητα και η θρησκεία μας; Δεν απολογούμαι σε κανένα, ασφαλώς τα θρησκευτικά δεν κινδυνεύουν. Το ερώτημα είναι κατά πόσο σεβόμαστε ο ένας τον άλλο. Κατά πόσο θα συνεχίσουμε να ανεμίζουμε την ελληνική σημαία στο όνομα της οποίας έγιναν εγκλήματα στην Κύπρο ή αν θα τιμούμε πραγματικά την ελληνική σημαία. Δεν οργανώνει συνεχώς το ΑΚΕΛ και ο Δημήτρης Χριστόφιας, συνεχώς εκδηλώσεις για 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου; Γι αυτό μιλώ για παρωχημένες εποχές οι οποίες κονταροχτυπιούνται με το σύνθημα «βλέπουμε μπροστά». Μη κακό των ελλήνων της Κύπρου να ξαναβγούν στην εξουσία τέτοιοι άνθρωποι. Και οι λεγόμενοι ευρωπαϊστές που θέλουν πολυπολιτισμική Ευρώπη, στέλλουν μήνυμα αναχρονισμού.

    Οι Ευρωπαίοι δεν τον χειροκροτούν για αυτές του θέσεις, οι ευρωπαίοι θέλουν να τιμούμε και την καταγωγή αλλά και αυτούς που με τους οποίους συνυπάρχουμε. Έχουν θέση και οι τουρκοκύπριοι συμπατριώτες μας. Είναι αναχρονιστικά και ζημιογόνα για την υπόθεση της Κύπρου όλα αυτά. Ελλείψει επιχειρημάτων, ο ανθυποψήφιος μας, η ηγεσία του ΔΗΣΥ παραφέρεται. Πώς θα ενώσουμε αυτό τον τόπο; Από τη μια εκτοξεύουν ύβρεις και από την άλλη λεν ότι ακολουθούν πολιτική ενότητας.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Στην Κύπρο μας αρέσει δεν μας αρέσει, συμφωνούμε ή όχι, Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
    ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ, μας αρέσει δεν μας αρέσει, συμφωνούμε ή όχι, ΒΓΑΖΟΥΝ ΓΡΑΜΜΗ.
    Λένε ψήφο στον Α και όχι στον Β.
    Ε, αυτόν ΤΟ ΑΚΕΛ ΔΕΝ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΕ.
    Αυτά όμως στις δημοκρατίες είναι... δανεικά.
    Μου την έφερες θα σου την φέρω.
    ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΖΗΜΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ που προσπάθησε να του κάνει ζημιά ΤΩΡΑ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ρε φασιστόμουτρα.... είδατε φωτογραφία παπά και μαζευτήκατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. βρε αει στα διαλα με τα παπαδαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΤΟ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΕΚΛΕΞΕ ΤΟΝ ΠΑΦΟΥ ΓΙΑ ΑΡΧΙΕΠΊΣΚΟΠΟ ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΦΕΛΕΣ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΜΕΣΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΨΩΜΙΆΔΗ

    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟ 22% ΨΗΦΙΣΕ ΣΤΙΣ ΑΡΧΙΕΣΚΟΠΙΚΕΣ

    Ο ΛΕΓΟΜΕΝΟΣ ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΥΜΊΖΩ ΟΤΙ ΣΤΙΣ 25/2/1978, ΕΞΕΛΕΓΗ ΔΙΑ ΒΟΗΣ(!!) ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΦΟΥ. ΑΠΕΣΠΑΣΕ ΜΟΝΟ 7%!!!
    ΕΝΑΝΤΙ 22% ΤΟΥ ΚΙΤΙΟΥ ΚΑΙ 15% ΤΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ
    ΕΙΧΕ ΟΜΩΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΌ ΡΟΛΟ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΚΤΕΛΟΥΣΕ ΧΡΕΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ..
    (ΕΚΑΝΕ ΣΥΜΜΑΧΊΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΕΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΕΙ ΤΟΝ ΕΝΑ…)

    ΚΟΝΤΟΛΟΓΙΣ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΛΕΥΕ ΚΑΙ Ο ΠΙΟ ΔΙΕΦΘΑΡΜΈΝΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ ΚΑΝΕΊΣ?

    ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ

    Ο ΜΕΣΟΣ ΚΥΠΡΙΟΣ ΧΕΣΤΙΚΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΑΜΑ ΒΓΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΚΛΟΤΣΙΑ ΣΤΟ ΚΟΛΟ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΣΤΕΙΛΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ ΤΟΥ ΣΤΗ ΠΑΦΟ ΝΑ ΠΗΔΑΕΙ ΤΙΣ ΓΊΔΕΣ

    Ε ΡΕ ΠΟΥΣΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΗΜΕΡΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Οταν το ΑΚΕΛ έδινε γραμμή για τις αρχιεπισκοπικές ήτανε καλά.Τώρα ας δει και το αποτέλεσα.Απο εκει και πέρα διαφωνώ κάθετα που μπλέκεται η εκκλησία,και κυρίως όταν υποστηρίζει τον σωστό υποψήφιο για λάθους λόγους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το press-gr είναι (μεταξύ άλλων και) του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου.

    Ότι γράφεται εδώ μέσα καταγράφεται.

    Καταλάβετέ το επιτέλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Προς ενημέρωσή:
    Τα αποτελέσματα των Αρχιεπισκοπικών Εκλογών του 2006:

    Με τη καταμέτρηση όλων των καλπών που έληξε γύρω στις 10 π.μ.της Τρίτης 26/09/2006 είχαμε τα εξής αποτελέσματα:

    Ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος ανέδειξε 641 Ειδικούς Αντιπρόσωπους,
    Ο Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος ανέδειξε 615 Ειδικούς Αντιπρόσωπους,
    Ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Χρυσόστομος ανέδειξε 125 Ειδικούς Αντιπρόσωπους
    Και ο Μητροπολίτης Κιτίου 19 Ειδικούς Αντιπρόσωπους.

    Με βάση τα πιο πάνω αποτελέσματα υπολογίζεται ότι οι υποψήφιοι, από τους 100 Γενικούς Αντιπροσώπους αναδεικνύουν, ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος 45 , ο Επίσκοπος Κύκκου κ. Νικηφόρος 45 και ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Χρυσόστομος 10.

    Απο κει και πέρα, στη 2η φάση, ο νυν Αρχιεπίσκοπος συμμάχησε με τον Λεμεσού για να βγάλει έξω τον Κύκκου, και μετά με τον Κύκκου για να κερδίσει τις εκλογές. Τύφλα να έχουν οι Βυζαντινές ραδιουργίες δηλαδή. Τον Κασουλίδη υποστήριξε επίσης και ο Λεμεσού.
    Ο Κύκκου, τον οποίο υποστήριξε ανοικτά το ΑΚΕΛ, δεν έλαβε θέση.

    @10.29 "και του φιλελευθερου Ιωαννη Κασουλιδη που καμια σχεση δεν εχει με την παραδοσιακη δεξια που ολοι γνωριζουμε"

    Καμμία σχέση; Οι άνθρωποι επεστράτευσαν μέχρι και το "Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών" και συ μου λες πως δεν έχουν καμμία σχέση; Ο Κασουλίδης μπορεί να είναι μετριοπαθής, αλλά όχι και ένα μεγάλο μέρος της βάσης του κόμματος από το οποίο προέρχεται (και υποστηρίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΚΟ
    ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΥΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΗΣ 24ΗΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008

    Α. ΠΡΟΟΙΜΙΟ

    Υπό το φως του αποτελέσματος του πρώτου γύρου των Προεδρικών εκλογών και νοουμένου ότι ο υποψήφιος τον οποίον το ΔΗΚΟ, σε συνεργασία με άλλες όμορες πολιτικές δυνάμεις, υποστήριξε δεν κατέστη δυνατό να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στον δεύτερο γύρο των εν λόγω εκλογών, τίθεται επιτακτικά το καθήκον να ληφθεί απόφαση για την τοποθέτηση του κόμματος ενόψει του δευτέρου γύρου των εκλογών.

    Το παρόν έγγραφο εργασίας, έχει ως στόχο την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης και των προσφερόμενων επιλογών, προκειμένου να διευκολυνθεί η λήψη σχετικής απόφασης από τα όργανα του ΔΗΚΟ το ταχύτερο δυνατό, ώστε η απόφαση αυτή να χρησιμεύσει ως πυξίδα για τις αποφάσεις και των άλλων πολιτικών δυνάμεων που στήριξαν μαζί με το ΔΗΚΟ την υποψηφιότητα Τάσσου Παπαδόπουλου.

    Β. ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΚΟ

    Είναι σαφές ότι τα κριτήρια για τη διαμόρφωση της πολιτικής του κόμματος θα πρέπει να είναι αυστηρά πολιτικά, με αποκλεισμό κάθε συναισθηματικής προσέγγισης που είναι δυνατόν να βασίζεται σε οποιεσδήποτε συμπάθειες, αντιπάθειες, πικρίες και απογοητεύσεις του απώτερου ή του πρόσφατου παρελθόντος. Τα πολιτικά κριτήρια με βάση τα οποία το κόμμα προτείνεται να καθορίσει τη στάση του ενόψει του δεύτερου γύρου των Προεδρικών εκλογών είναι τα ακόλουθα:

    1. Το εθνικό συμφέρον και ειδικότερα η επιδιωκόμενη λύση του Κυπριακού προβλήματος, η οποία θα πρέπει να είναι βιώσιμη και λειτουργική, να διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα για όλους τους νόμιμους κατοίκους της Κύπρου και να συνάδει με τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
    2. Η εσωτερική διακυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να βασίζεται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και να έχει ως γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον του Κυπριακού λαού.
    3. Η θέση της Κύπρου στο διεθνές σκηνικό και ιδιαίτερα η εδραίωσή της θέσης της ως κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    4. Η οικονομική και κοινωνική πολιτική, η οποία θα πρέπει να στοχεύει αφενός στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Κυπριακής Οικονομίας στο πλαίσιο του ελεύθερης οικονομίας και αφετέρου στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου του λαού στο σύνολό του.
    5. Η διαφύλαξη της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας του Κυπριακού Ελληνισμού, με σεβασμό προς την ταυτότητα άλλων ομάδων του πληθυσμού και προς τη διαφορετικότητα, στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
    6. Η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη επιρροή του κόμματος στη διακυβέρνηση του κράτους και η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή του στην άσκηση εξουσίας.
    7. Το καλώς νοούμενο συμφέρον του κόμματος, του οποίου επιδίωξη θα πρέπει να είναι η διατήρηση της συνοχής του και η περαιτέρω ενίσχυσή του με στόχο την αύξηση των ποσοστών του κατά τις επόμενες Βουλευτικές εκλογές και η διεκδίκηση με αξιώσεις της Προεδρίας του κράτους στις επόμενες Προεδρικές εκλογές.

    Γ. ΟΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

    Οι επιλογές που υπάρχουν ενώπιον του κόμματος είναι οι ακόλουθες:

    1. Επιλογή ενεργού αποχής (λευκής ψήφου)
    2. Επιλογή ψήφου κατά βούληση (κατά συνείδηση)
    3. Επιλογή Δημήτρη Χριστόφια
    4. Επιλογή Ιωάννη Κασουλίδη

    Δ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΚΟ

    1. Επιλογή ενεργού αποχής (λευκής ψήφου)

    Η επιλογή αυτή δεν ικανοποιεί κανένα από τα πιο πάνω κριτήρια, εφόσον αφήνει το κόμμα μακριά από τις διεργασίες για τη διαμόρφωση του σκηνικού του δεύτερου γύρου των εκλογών και εκτός των πολιτικών εξελίξεων. Είναι ψήφος διαμαρτυρίας, η οποία μάλλον συνδέεται με συναισθηματικά κριτήρια, παρά με πολιτικά. Στην ουσία το ΔΗΚΟ, αφήνοντας άλλους να καθορίσουν το αποτέλεσμα των εκλογών, αντιστρατεύεται την επανειλημμένα εκφρασθείσα θέση του κόμματος και του Προέδρου Παπαδόπουλου, ότι η εκλογή αυτή είναι ένα δεύτερο δημοψήφισμα, γιατί συνδέεται άμεσα με τις επιλογές για λύση του Κυπριακού.

    Εξάλλου, θα προκαλέσει πολυδιάσπαση των επιλογών του κόμματος, γιατί οι οπαδοί του ΔΗΚΟ δεν θα πειθαρχήσουν όλοι σε αυτή την επιλογή, αλλά στην ουσία θα επιλέξουν ψήφο κατά βούληση (κατά συνείδηση).

    2. Επιλογή ψήφου κατά βούληση (κατά συνείδηση)

    Η επιλογή αυτή, φαινομενικά απαμβλύνει τις αντιπαραθέσεις γύρω από τις ενδεχόμενες επιλογές του κόμματος, αφήνοντας ελεύθερο τον κάθε οπαδό του ΔΗΚΟ να αποφασίσει σύμφωνα με τη συνείδησή του ή και την κρίση του. Στην ουσία η επιλογή αυτή απλώς προσπερνά το δίλημμα και αποφεύγει την τοποθέτηση με βάση πολιτικά κριτήρια. Αντί το κόμμα να καθορίσει την γραμμή και να δώσει κατεύθυνση στους οπαδούς του, μεταθέτει στον κάθε ένα από τους οπαδούς το βάρος της λήψης μιας τόσο σημαντικής απόφασης.

    Ούτε αυτή η επιλογή ικανοποιεί οποιοδήποτε από τα πολιτικά κριτήρια, εφόσον και πάλιν αφήνει το κόμμα μακριά από τις διεργασίες για τη διαμόρφωση του σκηνικού του δεύτερου γύρου των εκλογών και εκτός των πολιτικών εξελίξεων. Σημειώνεται ότι η εποχή αυτή δεν προσφέρεται για νίψιμο χεριών και απέκδυση ευθυνών, εφόσον επίκεινται σημαντικές εξελίξεις στο Κυπριακό που θα καθορίσουν την τύχη της Κύπρου.


    3. Επιλογή Δημήτρη Χριστόφια

    Η επιλογή αυτή, όπως αναλύεται στη συνέχεια, δεν ικανοποιεί κανένα από τα πολιτικά κριτήρια, για διαμόρφωση της θέσης του ΔΗΚΟ:

    1. Το εθνικό συμφέρον και ειδικότερα η επιδιωκόμενη λύση του Κυπριακού προβλήματος, η οποία θα πρέπει να είναι βιώσιμη και λειτουργική, να διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα για όλους τους νόμιμους κατοίκους της Κύπρου και να συνάδει με τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.

    Ο Χριστόφιας και ολόκληρη η σημερινή Ακελική Ηγεσία, είναι υπέρ της επαναφοράς του σχεδίου Ανάν, ενώ ο Χριστόφιας πλαισιώνεται και από τα στελέχη της λεγόμενης «Πλατφόρμας του ΝΑΙ», που αποτελείται από πρώην στελέχη της ΕΔΕΚ και από τους ΕΔΗ, που υποστηρίζουν με σθένος την επαναφορά του σχεδίου Ανάν. Είναι εξάλλου γνωστό ότι τα στελέχη του ΑΚΕΛ που υποστήριξαν με σθένος το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα, είναι σε ρήξη με τον Χριστόφια και την Ακελική ηγεσία και ακόμα και αν στον δεύτερο γύρο «επαναπατριστούν», δεν πρόκειται να έχουν καμιά επιρροή στον Χριστόφια και στις αποφάσεις μιας ενδεχόμενης Ακελικής κυβέρνησης. Ακόμα και με προσφορά προς το ΔΗΚΟ του Υπουργείου Εξωτερικών, εφόσον ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ταυτόχρονα και ο Ηγέτης της Ελληνοκυπριακής πλευράς στις συνομιλίες, η παρουσία στην Προεδρία ενός ανθρώπου που ο ίδιος και όλα τα στελέχη που τον περιβάλλουν υποστηρίζουν την επαναφορά του σχεδίου Ανάν, ενώ δεν δείχνουν να κατανοούν τη σημασία μιας λύσης που να συνάδει με τις ευρωπαϊκές αρχές, είναι άκρως επικίνδυνη για το μέλλον της Κύπρου. Εξάλλου, η προσπάθεια του ΑΚΕΛ ακόμα και επί Προεδρίας Τάσσου Παπαδόπουλου να χορηγήσει κυπριακή υπηκοότητα σε εποίκους για δήθεν ανθρωπιστικούς σκοπούς, είναι μια ένδειξη για το με ποιους όρους και ποιους τρόπους ο Χριστόφιας θα επιδιώξει τη λύση του Κυπριακού προβλήματος. Επί ενδεχόμενης Προεδρίας Χριστόφια θα πάρει σάρκα και οστά η προσφιλής του ρήση «Ψηφίσαμε ΟΧΙ για να τσιμεντώσουμε το ΝΑΙ»!

    2. Η εσωτερική διακυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να βασίζεται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και να έχει ως γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον του Κυπριακού λαού.

    Η εμπειρία από τη διαβρωτική συμπεριφορά του ΑΚΕΛ κατά τη διακυβέρνηση της τριμερούς συνεργασίας, έστω και με Πρόεδρο τον Τάσσο Παπαδόπουλο, αποτελεί ένα δείγμα γραφής για το τι θα συμβεί με Πρόεδρο τον Χριστόφια και κυβέρνηση που θα κυριαρχείται από το ΑΚΕΛ. Ολόκληρη η κρατική μηχανή και οι Ημικρατικοί Οργανισμοί θα αλωθούν από το ΑΚΕΛ, θα αλωθούν οι θεσμοί και οι υπηρεσίες και θα επικρατήσει ένας τρομοκρατικός λαϊκισμός ή μια λαϊκή τρομοκρατία. Το ΑΚΕΛ, άπαξ και καταλάβει την εξουσία δεν πρόκειται να την παραδώσει ξανά. Θα κάνει το παν να κρατηθεί στην εξουσία. Τέτοια διάβρωση της εξουσίας δεν συνέβη ούτε σε μια ολόκληρη δεκαετία της διακυβέρνησης Κληρίδη.

    3. Η θέση της Κύπρου στο διεθνές σκηνικό και ιδιαίτερα η εδραίωσή της θέσης της ως κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Είναι γνωστές οι θέσεις του Χριστόφια και της Ακελικής ηγεσίας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων Οργανισμών και Συνεργασιών του Δυτικού Κόσμου. Ο ευρωσκεπτικισμός του Χριστόφια, καθώς και το γεγονός ότι ενδεχόμενη εκλογή του θα τον φέρει να είναι ο μόνος Αρχηγός κράτους του οποίου το κόμμα θα ανήκει στην Κομμουνιστική Ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία τηρεί μια άκρως αρνητική στάση απέναντι στα δρώμενα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα απομονώσει την Κύπρο σε μια εποχή που περισσότερο παρά ποτέ χρειαζόμαστε την κατανόηση και την υποστήριξη των Εταίρων μας. Μετά την παρέλευση των πρώτων «ενθουσιασμών» από τους ξένους κύκλους που βλέπουν με καλό μάτι την εκλογή Χριστόφια στην Προεδρία, «όταν πια θα έχουν σβήσει τα φώτα της γιορτής», θα βρεθούμε γυμνοί και απομονωμένοι από κάθε υποστήριξη, δέσμιοι των επιλογών μιας ηγεσίας που επιθυμεί τη λύση του σχεδίου Ανάν ως έχει, με διασφάλιση (αν καταστεί δυνατό) της εφαρμογής αυτής της εκτρωματικής λύσης!

    4. Η οικονομική και κοινωνική πολιτική, η οποία θα πρέπει να στοχεύει αφενός στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Κυπριακής Οικονομίας στο πλαίσιο του ελεύθερης οικονομίας και αφετέρου στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου του λαού στο σύνολό του.

    Είναι γνωστές οι οικονομικοκοινωνικές θέσεις της Ακελικής Ηγεσίας και η αντίθεση της με τις αρχές της ελεύθερης οικονομίας και του ελεύθερου ανταγωνισμού, που καθορίζουν την οικονομική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζεται η αντίθεση της Ακελικής ηγεσίας για την είσοδο στην ευρωζώνη και η εκφοβιστική πολιτική της όσον αφορά δήθεν αρνητικές επιδράσεις στην οικονομία, οι οποίες διαψεύστηκαν πλήρως. Η άνοδος του βιοτικού επιπέδου του λαού εξαρτάται απόλυτα από την απρόσκοπτη λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας του κράτους και δεν εξαρτάται καθόλου από συνθήματα για «πιο δίκαιη κοινωνία»!

    5. Η διαφύλαξη της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας του Κυπριακού Ελληνισμού, με σεβασμό προς την ταυτότητα άλλων ομάδων του πληθυσμού και προς τη διαφορετικότητα, στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

    Είναι νωπές οι δηλώσεις του Χριστόφια με τις οποίες όχι μόνο αμφισβήτησε την ελληνικότητα της Κύπρου αλλά και τον ελληνοχριστιανικό χαρακτήρα της Παιδείας μας, με πρόσχημα το ότι αυτό δεν αρέσει στους Τουρκοκυπρίους και ότι στέλλει αντιφατικά μηνύματα στη διεθνή κοινότητα. Οι απόψεις αυτές, έρχονται σε αντίθεση με το ίδιο το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, που αφήνει τα θέματα Παιδείας στην αρμοδιότητα των δύο Κοινοτήτων, αλλά και με τα διεθνώς παραδεδεγμένα και κυρίως τις ευρωπαϊκές αξίες, με βάση τις οποίες θα πρέπει να επιδιώκεται ο σεβασμός προς τις ιδιαιτερότητες της κάθε Κοινότητας και η συνεπακόλουθη μέσω της Παιδείας διατήρηση της ιστορικής και πολιτισμικής κληρονομιάς τους. Με την πιο πάνω δήλωσή του, ο Χριστόφιας αφήνει ξεκάθαρα να νοηθεί ότι εάν εκλεγεί στην Προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, θα εφαρμόσει πολιτική «αποχρωματισμού» της Ελληνοκυπριακής Κοινότητας, δηλαδή απομάκρυνσής της από τις ρίζες της, τις παραδόσεις και την ταυτότητά της, με απλά λόγια αφελληνισμού και αποχριστιανισμού της. Η δήλωσή αποκαλύπτει την εχθρότητά του προς τα ιερά και τα όσια της Ελληνοκυπριακής Κοινότητας, προς την ταυτότητα της πλειοψηφίας του κυπριακού λαού, η οποία θεωρεί ότι πρέπει να καταργηθεί προκειμένου να επιτευχθεί λύση.

    6. Η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη επιρροή του κόμματος στη διακυβέρνηση του κράτους και η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή του στην άσκηση εξουσίας.

    Η πρόταση του Χριστόφια προς το ΔΗΚΟ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η υποστήριξη του κόμματος στην υποψηφιότητά του στον δεύτερο γύρο των Προεδρικών εκλογών, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για κατά το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή του ΔΗΚΟ στην διακυβέρνηση. Ένα Υπουργείο και η Προεδρία της Βουλής επιτρέπουν πενιχρή επιρροή επί των κοινών εκ μέρους του ΔΗΚΟ και περιορίζουν το ρόλο και την εμβέλεια του κόμματος στην επόμενη πενταετία και ενδεχομένως για μακρό χρονικό διάστημα. Αυτό δεν έχει προοπτική να αλλάξει, αφού το ΑΚΕΛ θα έχει να ικανοποιήσει όχι μόνο το ΔΗΚΟ αλλά αρκετά άλλα κόμματα, ομάδες και παράγοντες, πρώτον εκείνους που τον στήριξαν από τον πρώτο γύρο (ΕΔΗ, Έπαλξη, Πλατφόρμα του ΝΑΙ, μέρος του Κινήματος Ελευθέρων Πολιτών, Ιακώβου κλπ) αλλά δεύτερον και εκείνους από τους οποίους αναμένει υποστήριξη στον δεύτερο γύρο (ΕΔΕΚ, Οικολόγους, Ακελικά στελέχη που είχαν υποστηρίξει τον Πρόεδρο Παπαδόπουλο κλπ).

    7. Το καλώς νοούμενο συμφέρον του κόμματος, του οποίου επιδίωξη θα πρέπει να είναι η διατήρηση της συνοχής του και η περαιτέρω ενίσχυσή του με στόχο την αύξηση των ποσοστών του κατά τις επόμενες Βουλευτικές εκλογές και η διεκδίκηση με αξιώσεις της Προεδρίας του κράτους στις επόμενες Προεδρικές εκλογές.

    Με ενδεχόμενη υποστήριξη Χριστόφια, δεν διασφαλίζεται ότι θα διατηρηθεί η συνοχή του κόμματος, αφού αρκετό ποσοστό των οπαδών θα υπακούσει στο συναίσθημα, θα απειθαρχήσει και θα στραφεί προς την υποψηφιότητα Κασουλίδη, λόγω της πικρίας και της αποστροφής που δημιούργησε η στάση του ΑΚΕΛ απέναντι στην κυβέρνηση της Τριμερούς συνεργασίας. Εξάλλου, ενδεχόμενη εκλογή Χριστόφια στην Προεδρία, θα δικαιώσει τις επιλογές της Ακελικής ηγεσίας στα μάτια όχι μόνο των οπαδών του ΑΚΕΛ αλλά και αρκετών οπαδών του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του ΑΚΕΛ και τη συρρίκνωση του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ. Είναι φανερό ότι μια τέτοια επιλογή δεν είναι καθόλου υποσχόμενη όσον αφορά την ενίσχυση του ΔΗΚΟ, την αύξηση των ποσοστών του στις επόμενες Βουλευτικές εκλογές και τη διεκδίκηση της Προεδρίας της Δημοκρατίας στην επόμενη πενταετία ή στο εγγύς μέλλον. Η ενδεχόμενη επιτυχία του «προαιώνιου οράματος» των Ακελικών γενιών για αναρρίχηση στην Προεδρία του κράτους, όχι μόνο δεν θα αφήσει περιθώρια για εναλλαγή στην εξουσία αλλά θα είναι εφαλτήριο για εδραίωση του ΑΚΕΛ στην εξουσία, με προφανείς τις συνέπειες για το μέλλον κομμάτων όπως το ΔΗΚΟ και η ΕΔΕΚ.

    4. Επιλογή Ιωάννη Κασουλίδη

    Η επιλογή αυτή, όπως αναλύεται στη συνέχεια, ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό όλα τα πολιτικά κριτήρια, για διαμόρφωση της θέσης του ΔΗΚΟ:


    1. Το εθνικό συμφέρον και ειδικότερα η επιδιωκόμενη λύση του Κυπριακού προβλήματος, η οποία θα πρέπει να είναι βιώσιμη και λειτουργική, να διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα για όλους τους νόμιμους κατοίκους της Κύπρου και να συνάδει με τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.

    Ο Κασουλίδης, αν και είχε υποστηρίξει το σχέδιο Ανάν, σήμερα περιστοιχίζεται από ισχυρά στελέχη του ΔΗΣΥ τα οποία είχαν ταχθεί με φανατισμό εναντίον του σχεδίου Ανάν και εξακολουθούν και σήμερα να έχουν έντονες απόψεις επί του θέματος. Είναι επίσης γνωστό ότι τα δύο τρίτα περίπου των οπαδών του ΔΗΣΥ είχαν ταχθεί εναντίον του σχεδίου Ανάν, παρά την απόφαση του κόμματός τους για υποστήριξη του σχεδίου. Εξάλλου, η ουσιαστική επιβολή της υποψηφιότητάς του επί του ΔΗΣΥ και του Αρχηγού του, είναι μια ένδειξη ότι ο Κασουλίδης θα ενεργεί αυτόβουλα και δεν θα είναι φερέφωνο του Νίκου Αναστασιάδη. Επομένως, ενδεχόμενη υποστήριξη της υποψηφιότητας Κασουλίδη από το ΔΗΚΟ και άλλες δυνάμεις που στήριξαν τον Τάσσο Παπαδόπουλο, θα φέρει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και Ηγέτη της Ελληνοκυπριακής Κοινότητας υπό την επιρροή μιας ισχυρής πλειοψηφίας που απορρίπτει λύση με βάση το σχέδιο Ανάν και προκρίνει λύση με σωστό περιεχόμενο, που να συνάδει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Ο Κασουλίδης ως Ευρωβουλευτής αλλά και Ευρωπαϊστής πολιτικός γνωρίζει καλά και αντιλαμβάνεται τη σημασία της εφαρμογής των ευρωπαϊκών αρχών στη διαδικασία επίλυσης του κυπριακού προβλήματος, ιδιαίτερα τώρα που η Κύπρος είναι πλέον κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (γεγονός που δεν ίσχυε κατά το δημοψήφισμα, όταν ο Κασουλίδης είχε υποστηρίξει το σχέδιο Ανάν). Η προσφορά του Υπουργείου Εξωτερικών στο ΔΗΚΟ, ενώ από μόνη της δεν διασφαλίζει ότι θα ακολουθηθεί ορθή πορεία στο εθνικό θέμα, εντούτοις, στο πλαίσιο της ευρείας λαϊκής υποστήριξης στην ορθή πορεία, όπως αυτή αναφέρθηκε πιο πάνω και σε συνδυασμό με την επί ίσοις όροις συμμετοχή του ΔΗΚΟ στο Υπουργικό Συμβούλιο, ενισχύει την εμμονή στην σωστή πορεία επίλυσης του Κυπριακού προβλήματος.

    2. Η εσωτερική διακυβέρνηση, η οποία θα πρέπει να βασίζεται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και να έχει ως γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον του Κυπριακού λαού.

    Η εμπειρία από τη διακυβέρνηση Κληρίδη, ακόμα και στις περιόδους που ο ΔΗΣΥ κυβερνούσε χωρίς τη συμμετοχή στην κυβέρνηση είτε του ΔΗΚΟ είτε της ΕΔΕΚ, είναι σε γενικές γραμμές καλή και δεν συγκρίνεται με τη διαβρωτική συμπεριφορά που το ΑΚΕΛ ακολούθησε κατά τη διακυβέρνηση της τριμερούς συνεργασίας, ακόμα και με Πρόεδρο τον Τάσσο Παπαδόπουλο. Εξάλλου η επί ίσοις όροις συμμετοχή στη διακυβέρνηση, που εκφράζεται με τα πέντε Υπουργεία και ένα κοινής αποδοχής καθώς και με το 50% των Προεδριών των Ημικρατικών Οργανισμών, διασφαλίζει ότι δεν θα πληγούν οι αρχές της χρηστής διοίκησης και ότι θα υπηρετείται το καλώς νοούμενο συμφέρον των πολιτών και του κράτους. Τέλος, ο Κασουλίδης ως άνθρωπος παρουσιάζει την εικόνα έντιμου και δίκαιου πολιτικού.

    3. Η θέση της Κύπρου στο διεθνές σκηνικό και ιδιαίτερα η εδραίωσή της θέσης της ως κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Ο Κασουλίδης, ο οποίος διετέλεσε Υπουργός Εξωτερικών και αργότερα Ευρωβουλευτής, είναι αρκετά γνωστός στον διεθνή και ιδιαίτερα στον Ευρωπαϊκό χώρο. Οι φιλοευρωπαϊκές απόψεις του και η συμμετοχή του στην ισχυρή ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του δίνουν ένα πλεονέκτημα όσον αφορά την εικόνα που θα έχει η Κύπρος στο διεθνές και ιδιαίτερα στο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Η Κύπρος, με Πρόεδρο τον Κασουλίδη, όχι μόνο δεν αναμένεται να απομονωθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στη Διεθνή Κοινότητα, αλλά θα ενισχύσει τους δεσμούς της με τους Δυτικούς Οργανισμούς και τα δυτικά συστήματα συνεργασίας.

    4. Η οικονομική και κοινωνική πολιτική, η οποία θα πρέπει να στοχεύει αφενός στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Κυπριακής Οικονομίας στο πλαίσιο του ελεύθερης οικονομίας και αφετέρου στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου του λαού στο σύνολό του.

    Οι απόψεις του Κασουλίδη και του ΔΗΣΥ όσον αφορά τα κοινωνικοοικονομικά ζητήματα είναι παραπλήσιες και επομένως αναμένεται ότι μια κυβέρνηση Κασουλίδη με επί ίσοις όροις συμμετοχή του ΔΗΚΟ στην εξουσία θα είναι προς όφελος της κυπριακής οικονομίας και θα οδηγήσει στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου του λαού στο σύνολό του.

    5. Η διαφύλαξη της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας του Κυπριακού Ελληνισμού, με σεβασμό προς την ταυτότητα άλλων ομάδων του πληθυσμού και προς τη διαφορετικότητα, στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

    Οι απόψεις του Κασουλίδη και του ΔΗΣΥ στα θέματα της εθνικής μας ταυτότητας και στα θέματα της Παιδείας συγκλίνουν με εκείνες του ΔΗΚΟ. Με τον Κασουλίδη Πρόεδρο δεν τίθεται ζήτημα αγωνίας όσον αφορά τα θέματα Παιδείας και πολιτισμικής ταυτότητας, ακόμα και με Υπουργό Παιδείας που θα προέρχεται από τον χώρο του ΔΗΣΥ. Ο σεβασμός προς την ταυτότητα άλλων ομάδων του πληθυσμού και προς τη διαφορετικότητα, στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας είναι δεδομένος.

    6. Η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη επιρροή του κόμματος στη διακυβέρνηση του κράτους και η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή του στην άσκηση εξουσίας.

    Η πρόταση του Κασουλίδη προς το ΔΗΚΟ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η υποστήριξη του κόμματος στην υποψηφιότητά του στον δεύτερο γύρο των Προεδρικών εκλογών, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή του ΔΗΚΟ στη διακυβέρνηση. Πέντε Υπουργεία και ένα κοινής αποδοχής, καθώς επίσης και το 50% των Προεδριών των Ημικρατικών Οργανισμών, αποτελούν προσφορά που επιτρέπει μια τεράστια επιρροή επί των κοινών εκ μέρους του ΔΗΚΟ και μεγιστοποιούν το ρόλο και την εμβέλεια του κόμματος στην επόμενη πενταετία και εδραιώνουν τη συνείδηση στο εκλογικό σώμα ότι το ΔΗΚΟ είναι κόμμα εξουσίας.

    7. Το καλώς νοούμενο συμφέρον του κόμματος, του οποίου επιδίωξη θα πρέπει να είναι η διατήρηση της συνοχής του και η περαιτέρω ενίσχυσή του με στόχο την αύξηση των ποσοστών του κατά τις επόμενες Βουλευτικές εκλογές και η διεκδίκηση με αξιώσεις της Προεδρίας του κράτους στις επόμενες Προεδρικές εκλογές.

    Με ενδεχόμενη υποστήριξη Κασουλίδη, διασφαλίζεται ότι θα διατηρηθεί η συνοχή του κόμματος σε μεγάλο βαθμό, λόγω της πικρίας και της αποστροφής που δημιούργησε η στάση του ΑΚΕΛ απέναντι στην κυβέρνηση της Τριμερούς συνεργασίας. Εξάλλου, ενδεχόμενη εκλογή Κασουλίδη που συνεπάγεται αποτυχία Χριστόφια για αναρρίχηση στην Προεδρία, θα δικαιώσει το ΔΗΚΟ και θα ρίξει την ευθύνη για την διάλυση της Τριμερούς συνεργασίας στο ΑΚΕΛ, του οποίου η ηγεσία θα βρεθεί στο στόχαστρο των οπαδών του. Αυτό θα δημιουργήσει αναταράξεις στο κόμμα της Κομμουνιστικής Αριστεράς με προοπτική να δημιουργήσει τάσεις αποδέσμευσης από το κόμμα, ιδιαίτερα εκείνων που υποστήριζαν την υποψηφιότητα Τάσσου Παπαδόπουλου και είχαν ταχθεί εναντίον του σχεδίου Ανάν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την τάση ενίσχυσης του ΔΗΚΟ και συρρίκνωσης του ΑΚΕΛ. Είναι φανερό ότι μια τέτοια επιλογή ανοίγει το δρόμο για αύξηση των ποσοστών του ΔΗΚΟ στις επόμενες Βουλευτικές εκλογές και επαναδιεκδίκηση της Προεδρίας της Δημοκρατίας στην επόμενη πενταετία, νοουμένου ότι ο Κασουλίδης δεσμεύεται από τώρα ότι δεν θα επαναδιεκδικήσει την Προεδρία.

    Ε. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

    Εν κατακλείδι και με βάση τα πιο πάνω, προκύπτουν αβίαστα τα ακόλουθα συμπεράσματα:

    1. Οι επιλογές της λευκής ψήφου και της ψήφου κατά συνείδηση δεν εξυπηρετούν καμιά πολιτική επιδίωξη του ΔΗΚΟ και αφήνουν το κόμμα εκτεθειμένο και ανοχύρωτο, εφόσον οι οπαδοί θα βρεθούν έρμαια σε αλλότριες επιρροές, με κίνδυνο μόνιμης αποξένωσης από το κόμμα.
    2. Η επιλογή Χριστόφια δεν προσφέρει τα εχέγγυα για αποτροπή κακής λύσης στο Κυπριακό ούτε διασφαλίζει τις βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται η ύπαρξη του ΔΗΚΟ, όπως η χρηστή διοίκηση, η διατήρηση της εθνικής και πολιτισμικής ταυτότητας, η οικονομία της ελεύθερης αγοράς και ταυτόχρονα μεγιστοποιεί τους κινδύνους για συρρίκνωση του ΔΗΚΟ και εξάλειψη της επιρροής του στο πολιτικό σκηνικό.
    3. Η επιλογή Κασουλίδη ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό όλα τα κριτήρια που έχουν τεθεί για διαμόρφωση της απόφασης του ΔΗΚΟ και παρουσιάζεται ως η καλύτερη και στην ουσία μοναδική υπό τις περιστάσεις δυνατή επιλογή για το κόμμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εκπλήσσομαι με μερικούς "δημοκράτες" οι οποίοι θέλουν σώνει και ντε συγκεκριμένοι άνθρωποι να μη μιλάνε.

    Είναι ρε συνταγματικά κατοχυρωμένο το δικαίωμα ενός εκάστου εκ των πολιτών στην Ελευθερία του Λόγου? ΝΑΙ Η ΟΧΙ?

    Εφόσον είναι βγάλτε το σκασμό επιτέλους που θα πείτε εσείς ποιος θα έχει άποψη και ποιός όχι, ποιός θα μιλάεικαι ποιός όχι. Παλιοφασίστες προοδευτικάριοι που γουστάρετενα μιλάτε μόνο εσείς και να το βουλω΄νουν όσοι δεν γουστάρετε.

    Και στο κάτω κάτω εφόσον ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει, άλλο τόσο και αυτός που τον ακούει έχει το δικαίωμα να επιλέξει ελεύθερα αν θα ακούσει αυτό που του λέει, άν θα τον επηρεάσει και αν όχι

    Αει σιχτίρ πια ρε φασιστόμουτρα και υποκριτές προοδευτικοί που θέλετε να ΦΙΜΩΣΕΤΕ ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΓΟΥΣτΑΡΕΙ. ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΧΑΜΠΑΡΙ Η ΘΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΘΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΕΒΕΣΤΕ ΟΠΟΙΟΝ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΙ ΑΜΑ ΘΕΛΕΤΕ ΜΗ ΤΟΝ ΑΚΟΥΤΕ

    Η ΘΑ ΚΟΨΕΤΕ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΠΕΡΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΣΜΟΥ , ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΔΙΧΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ...ΑΝΤΕ ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ωρε αριστεροί Κυπραίοι;;;

    Εσάς που έχετε κάνει κλίκα στην Ομόνοια (κυπριακή ποδοσφαιρικη ομάδα) που σηκωνετε τουρκικές σημαίες και πανο που γράφουν γαμώ το έθνος σας, και Έλληνε ςείστε και φαίνεστε;

    Τελικά εσεις οι αριστεροι τα ίδια μουνόπανα είστε παντου.

    Καλά έκανε και μίλησε! Μην τον καρκινιάσετε και αυτον όπως τον Χριστόδουλο. Ακροαριστεροι χουντικοι που την ελευθερία λόγου την θέλετε μόνο οταν λέγονται πράγματα που γουστάρετε!

    Γουστο του και καπελο του να στηριζει οποιον γουσταρει και να το λέει κιολας! Εσείς δεν ντρέπεστε να λέτε τι είστε και ποιους στηρίζετε! Αυτος γιατί να ντραπεί να πει ποιον στηρίζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Aκροαριστερος ανθέλληνας προβοκάτορας του γένους Kargiolius Acroaristerus Prodoticum Gamietaispititou!

    Επιβιώνει μόνο σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες όπως και οι ομοιδεάτες τους και τρέφονται με οτι συναντήσουν μπροστά τους. Όταν τελειώσουν με την διάβρωση και αφόδευση εντοπίζουν άλλες φωλιές.

    Γι αυτό πολύ συχνά κυνηγουν οτι έχει σχέση με κάψιμο, μολοτωφ και γενικά θερμότητα!



    ΑΠΑΝΘΡΑΚΩΣΤΕ ΤΟΥΣ!

    ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μπορεί κανείς να μου πει τι ψηφίζει ο πλοιοκτήτης της louis cruise lines, για να βγαλω κάποια συμπεράσματα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση