GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Η κριτική σχέση διανόησης και εξουσίας...

Είναι προς το συμφέρον του πολιτικού να διαθέτει ανθρώπους γύρω του με παρρησία . Του Νίκου Κοτζιά http://epirusgate.blogspot.com/ . Το θάρρ...

Είναι προς το συμφέρον του πολιτικού να διαθέτει
ανθρώπους γύρω του με παρρησία
.
Του Νίκου Κοτζιά
http://epirusgate.blogspot.com/
.
Το θάρρος της γνώμης και η ελευθερία έκφρασης: παρρησία
Ποιο είναι το καθήκον των ανθρώπων της πνευματικής εργασίας, στις σημερινές δύσκολες συνθήκες; Κατά τη γνώμη μου το καθήκον τους είναι διττό. Πρώτον, να διασφαλίσουν τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης γνώμης όλων. Δικαίωμα, όμως, ανεπαρκές. Σε αυτό οφείλουν να προσθέσουν το δικαίωμα και την υποχρέωση του θάρρους γνώμης. Της παρρησίας. Πρόκειται για μια στάση ζωής που...

αποτέλεσε θεμέλιο στην αθηναϊκή δημοκρατία και του διαφωτισμού.

Άλλο Ελευθερία γνώμης και άλλο η ελεύθερη έκφρασή της
Όλα τα συντάγματα δυτικού τύπου διασφαλίζουν το δικαίωμα της ελεύθερης διατύπωσης από κάθε πολίτη της γνώμης του, αρκεί αυτή η γνώμη να μην οδηγεί στην υπόσκαψη των βάσεων επί των οποίων θεμελιώνεται αυτό το ίδιο το δικαίωμα. Κατά τη γνώμη μου, αυτό το δικαίωμα εμπεριέχει στοιχεία παθητικότητας: «δικαιούμαι γνώμης» ως ένα, όμως, εν δυνάμει δικαίωμα. Δεν αποτελεί υποχρέωση. Αν θέλω του κάνω χρήση, αν όχι, δεν του κάνω. Μπορώ να διατυπώσω γνώμη, διότι δεν υπάρχει κανένας κατασταλτικός μηχανισμός παρέμβασης κατά την εκφορά της.Παρόλο που δεν υπάρχει κάποιος ορατός χωροφύλακας καταστολής της γνώμης του, δεν είναι λίγες οι φορές που ένας πολίτης έχει αναστολές να εκφέρει τη γνώμη του και μάλιστα δημόσια. Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο Φουκώ το απάντησε εξηγώντας ότι σε τέτοιες περιπτώσεις οι άνθρωποι έχουν «εγκαταστήσει έναν χωροφύλακα στον εγκέφαλο» που τους αυτολογοκρίνει. Που μπροστά στον κίνδυνο να υπάρξει τιμωρία εξαιτίας του περιεχομένου της εκφερόμενης γνώμης, απώλεια εργασίας, φιλίας, κύρους, αναγνώρισης από την παρέα ή τον «προϊστάμενο» αποφεύγουν να διατυπώσουν δημόσια για ότι θεωρούν αληθινό και ορθό. Για αυτό, ο μέσος πολίτης τείνει σε αυτοπεριορισμό ως προς την άσκηση του δικαιώματος στην ελευθερία της γνώμης.

Ισηγορία και παρρησία: η ιστορία διδάσκει
Προκειμένου ο πολίτης να εκφράζει τη γνώμη του ελεύθερα, δεν αρκεί το δικαίωμα σε αυτή την ελευθερία, αλλά οφείλει να διαθέτει και το θάρρος άσκησης αυτού του δικαιώματος. Να διαθέτει, δηλαδή, παρρησία. Να έχει διαπαιδαγωγηθεί από το οικογενειακό του περιβάλλον, στο σχολείο, στο εσωτερικό των οργανώσεών που ανήκει ή άνηκε καθώς και στο μεγάλο πεδίο της κοινωνίας στην υπεύθυνη άσκηση της παρρησίας, έτσι όπως μας είχαν διδάξει οι πολίτες της αθηναϊκής δημοκρατίας. Το δικαίωμα έκφρασης γνώμης στην αθηναϊκή δημοκρατία ήταν ένα δικαίωμα ίσο για όλους, η ισηγορία Αντίθετα η προτροπή και το θάρρος έκφρασης γνώμης, η παρρησία, απαιτούσε ειδικά χαρακτηριστικά.Μπορεί στην σημερινή ελληνική δημοκρατία να έχει καταχωρηθεί το δικαίωμα στην ισηγορία (με πολλαπλές παραβιάσεις, ιδιαίτερα ως προς την ισχύ των ΜΜΕ), αλλά αυτό για το οποίο δεν φροντίζει η πολιτεία και το εκπαιδευτικό σύστημα είναι η διασφάλιση της παρρησίας των πολιτών. Η παρρησία ως το δικαίωμα και η προτροπή έκφρασης γνώμης και πάλης για αυτή. Ως η άρνηση των αυλοκολάκων. Ως μια συνθήκη εντός της οποίας οι πολίτες δεν επιδιώκουν να είναι ευχάριστοι και μόνο. Αντίθετα, επιθυμούν να υπηρετούν τα μακρόχρονα συμφέροντα της πολιτείας, του δημοκρατικού συστήματος και την επιτυχία των ηγετών της χώρας.Η παρρησία δεν είναι απλά η ελεύθερη έκφραση γνώμης. Αλλά η έκφραση αυτού που ο κάθε υπεύθυνος πολίτης θεωρεί ως ορθό, απαραίτητο να ειπωθεί και χρήσιμο για το μέλλον του ενός ή άλλου θεσμού, αν όχι όλης της χώρας. Είναι η επιμονή στη διατύπωση αυτού που θεωρείται ως αληθινό. Όπου το αληθινό, σύμφωνα και με την ινδική φιλοσοφία, είναι και δίκαιο. Δυστυχώς, στην ελληνική κοινωνία η παρρησία θεωρείται, ακόμα, ως ελάττωμα, αν όχι και αιτία εχθρότητας. Και αυτό, διότι αφενός υπάρχουν τα συμφέροντα που δεν επιθυμούν να λέγονται σκληρές αλήθειες για τον χαρακτήρα όσων προωθούν, και διότι, αφετέρου, πολλοί ηγέτες θεωρούν ότι ο αγγελιοφόρος της σκληρής αλήθειας είναι υπεύθυνος για τα προβλήματα που αποκαλύπτονται μέσω αυτής.Ο Περικλής, ενόψει του Πελλοπονησιακού πολέμου πήρε με θάρρος το λόγο και υπέδειξε τον πόλεμο αντί της ειρήνης. Ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι τον προτείνει όχι επειδή η νίκη θα ήταν σίγουρη, αλλά παρά τα ρίσκα ήττας που με παρρησία ανέφερε. Ο Περικλής, δηλαδή, διατύπωσε το τι θεωρούσε ως ορθό, χωρίς να κρύψει τα προβλήματα που θα προέκυπταν εάν οι Αθηναίοι υιοθετούσαν τις προτάσεις του. Συνολικά, η λειτουργία της Αθηναϊκής δημοκρατίας, τουλάχιστον στις καλύτερες στιγμές της, συνέδεε την αναζήτηση της αλήθειας με τη δημοκρατία και προσπαθούσε να δώσει χώρο και χρόνο σε εκείνους που είχαν διαφορετική γνώμη από το «ρεύμα» απόψεων που κυριαρχούσε. Διότι ο υποστηρικτής των απόψεων της πλειοψηφίας, δεν χρειαζόταν να έχει παρρησία. Απλά στήριζε αυτά που ενθουσίαζαν το πλήθος και επαναλάμβανε αυτά που ήθελε το τελευταίο να ακούσει. Ο έχων διαφορετική γνώμη, εφόσον είχε επάρκεια επιχειρηματολογίας, ενδιέφερε περισσότερο. Ακόμα και αν οι γνώμες του δεν υιοθετούνταν, τουλάχιστον φώτιζαν κάποιες πλευρές των ζητημάτων που προέκυπταν με βάση τις επιλογές της «πλειοψηφίας».Είναι φανερό, ότι όποιος με παρρησία διατυπώνει τη γνώμη του το κάνει προκειμένου να κερδίσει η γνώμη του επιρροή. Δεν τον ενδιαφέρει η διασφάλισή του εαυτού του, αλλά η «προώθηση» της γνώμης του. Οι χειρότεροι αντίπαλοι μιας τέτοιας στάσης, είναι, ασφαλώς, οι μη έχοντες οποιαδήποτε γνώμη. Ο έχων παρρησία αναλαμβάνει και ρίσκα. Δεν τυχαίνει μόνο αναγνώρισης, αλλά μπορεί και να αποκλειστεί ως μη ευχάριστος από εκείνους που έχουν συνηθίσει να είναι ευχάριστοι ή επιθυμούν να έχουν γύρο τους ευχάριστους ανθρώπους. Η παρρησία είναι με άλλα λόγια, ή έπρεπε να είναι, συστατικό της Δημοκρατίας όπως έχει ήδη αποδείξει με τα έργα του ο Ευριπίδη, εδώ και 24 αιώνες.

Το θάρρος της γνώμης έναντι του ηγεμόνα και η παρρησία του τελευταίου
Η διαμάχη του Πλάτωνα όταν μετάβηκε στη Σικελία προκειμένου να εργαστεί ως δάσκαλος του Δίον, όσο και τα γραπτά μεγάλων Κινέζων σοφών που εργάζονταν στην δημόσια διοίκηση, καθώς, επίσης, οι συμβουλές του Μακιαβέλλι προς τον Πρίγκιπα, όλα αυτά έδειξαν ότι η παρρησία είναι απαραίτητη τόσο ως προς τον Δήμο της κοινωνίας, αλλά και ως προς τον κάθε φορά ηγεμόνα. Απαραίτητη και όταν αποσκοπεί στην διατύπωση, όπως έδειξε ο Πλούταρχος, της όποιας σκληρής αλήθειας προς την ψυχή του ηγεμόνα. Στο ξεβόλευμά του. Στην αποτροπή απώλειάς χρόνου. Στην άρνηση της επιλογής μιας ευχάριστης διαδρομής που οδηγεί το πολιτικό σύστημα και άλλους θεσμούς, στην καταστροφή. Και αυτό, παρόλο που μια τέτοια παρρησία αποτελεί ψυχικό βάρος τόσο και για εκείνον που την διατυπώνει, όσο και για εκείνον που οφείλει να την ακούσει και να τη λάβει υπόψη του.Ο Ιμμάνουελ Καντ, υπογράμμιζε ότι ο άνθρωπος οφείλει να σπάει τα ίδια του τα δεσμά που τον οδηγούν στην οκνηρία της μη αναζήτησης της αλήθειας. Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν αυτό ήταν αποτέλεσμα φόβου έναντι της αλήθειας. Αυτό σημαίνει, τόνιζε ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος του διαφωτισμού, ότι ο άνθρωπος οφείλει να υπερβαίνει την εσωτερική του τάση να βολεύεται. Την τάση να λειτουργεί ως στρουθοκάμηλος που δεν θέλει να αντικρίζει τα πραγματικά προβλήματα, ιδιαίτερα όταν αυτά είναι πολλά και στενόχωρα. Πρόκειται για μια τάση που μπορεί συχνά να καταλάβει τον νου και τη ψυχή πολιτικών, όπως έδειξε και η περίπτωση του Κ.Καραμανλή, αλλά και η συμπεριφορά πολλών άλλων πρωθυπουργών της χώρας ιδιαίτερα κατά τη δεύτερη θητεία τους. Η παρρησία για τον πολιτικό, σε αυτή την περίπτωση σημαίνει να λέει την αλήθεια στον εαυτό του. Να μην την κρύβει στη φυλακή των ενοχών του. Να διαθέτουν, τόσο ο έχων το θάρρος της γνώμης πολίτης, όσο και ο πολιτικός παρρησία. Τον κοινό νου και τη δυνατότητα εντοπισμού και κατανόησης της αλήθειας. Να διαθέτουν στερεή ηθική συνείδηση και την δυνατότητα να κρίνει κριτικά γεγονότα και πράξεις.Πιστεύω ότι είναι προς το συμφέρον του πολιτικού να διαθέτει ανθρώπους γύρω του με παρρησία. Είναι προς το συμφέρον της κοινωνίας να διαθέτει ηγέτες και διανοούμενους οι οποίοι αντί να τρέχουν πίσω από πλουσιοπάροχα προγράμματα διαθέτουν κριτική σκέψη πάνω στα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας. Σε τελευταία ανάλυση, το θάρρος της γνώμης, η παρρησία, όπως και η ίδια η αλήθεια, όταν ορθά αξιοποιούνται και ασκούνται, αποτελούν πλούτο και παραγωγική δύναμη για την κοινωνία.

12 σχόλια

  1. Μου αρέσει πολυ ο Ν.Κοτζιας,έχει
    ευφυΐα καγκεμπίτικου επιπέδου.
    Σίγουρα κάνει αναλύσεις σαν την
    μαοϊστικη ομαδούλα ΟΑΚΚΕ,αλλα
    με ακριβως αντίθετη πολιτικη στάση,
    βούληση,γραμμη. Αυτο προσπαθω και
    γω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χμμμ, ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ
    η κυβέρνηση…
    ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ με:

    Φαντασμένα πλουσιόπαιδα.
    Χαζογκομενίτσες με ψηλοτάκουνα, γουνάκια και μίνι.
    Καλοζωϊσμένα παιδιά πρωην υπασπιστών του βασιλιά.
    Χαζογκομενίτσες που πάνε σε συμβούλια με φορμίτσες και casual ντύσιμο.
    Σαπιοκοιλιάδες.
    Υπουργοί με στυλ νονού της νύκτας,
    Παλιοί γνωστοί πρασινοφρουροί.
    Παιδιά πρωην και νυν βουλευτών και κομματαρχών του παλιού “καλού” ΠΑΣΟΚ.
    Πάσης φύσεως ψώνια,
    και πάει λέγοντας.

    Που να το’ξερα να πάω να γραφτώ κι εγώ στο γυμναστήριο που πήγαινε ο ΓΑΠ. Μπορεί να ήμουνα κι εγώ υπουργός σήμερα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ.ΕΑΝ ΔΕΝ ΔΟΥΜΕ ΦΩΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΤΤΑ.ΟΣΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΕΥΣΗ ΕΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ.ΤΕΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ειλικρινά είναι να απορείς. Ενας οπαδός του Στάλιν και του Χόνεκερ να σου μιλαέι γιά ελευθερία έκφρασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για καθηγητής σε ελληνικό πανεπιστήμιο καλός είναι ο σύντροφος N. Κοντζιάς και οι αναλύσεις του όπως και η συντρόφισσα Αίγλη Μπαλαμάτση με την προϋπηρεσία της καλή είναι για το ΔΣ του ΕΟΤ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Μας βάζουν εμάς να πιάσουμε τους φοροφυγάδες"

    "Παιδιά θα με πιάσει τρέλα..
    Ήρθαν τώρα αυτοί οι προοδευτικοί εκσυγχρονιστές η όπως αλλιώς αρέσκονται να τους λένε, και μας βάζουν να κάνουμε τους χωροφύλακες, να μαζεύουμε αποδείξεις, για να πιάσουν λέει τους φοροφυγάδες...

    Μωρέ ΑΧΡΗΣΤΟΙ δεν είστε ικανοί για τίποτα;
    Πάλι εμείς θα μπούμε μπροστά;
    Παιδιά λυπάμαι που σας το λέω ΒΟΥΛΙΑΖΟΜΕ.
    ΒΟΗΘΕΙΑ !!!!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι επαγγέλλονται οι 300;
    ------------------------




    Πολύ ωραία!
    Ο Γιουργκεν, όπου να 'ναι θα μάθει τα νέα από το οικονομικό του επιτελείο. Για το πώς θα ξελασπωθούμε...

    Σε μας γεννιέται η απορία: Οι 300 τι ρόλο παίζουν;
    Μήπως είναι κλακαδόροι;

    Αυτό για την ώρα δεν θα μας πείραζε` δεν μπορούν να είναι όλοι εγκέφαλοι στα οικονομικά... Ένα επιτελείο αρκεί για την επίλυση προβλημάτων...

    Και πάλι όμως... Αν μας ρωτούσε κάποιος, τι δουλειά κάνουν οι 300, τι θα απαντούσαμε;

    «Οι 300, είναι μάλλον εκείνοι που παίρνουν σημαντικές αποφάσεις όταν πρόκειται για σοβαρά εθνικά ζητήματα»!

    Ωραία απάντηση, μα την αλήθεια! Πώς δεν το σκεφτήκαμε εμείς;

    Αλλά και πάλι...
    Τώρα που οι Κινηματίες πασόκοι ετοιμάζονται να φέρουν χωρίς τη θέλησή μας δεκάδες χιλιάδες αλλοδαπών και να τους μεταμορφώσουν σε Έλληνες ( με το ζόρι! ), γιατί οι 300 δεν βγάζουν μιλιά;

    «Μα μιλάνε οι 3 βουλευτές Λα.Ο.Σ»!

    Για τα μάτια το κάνουν αυτοί, αφού ανήκουν στον ίδιο κύκλο με τους κινηματίες. Μπλα μπλα και άγιος ο θεός!

    Οι άλλοι;
    Τι κάνουν τα άλλα μοσχάρια ( που μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει να πείσουν τον ελληνικό λαό ότι δήθεν αυτοί κόπτονται για την ασφάλεια των Ελλήνων ) και δεν βρίσκουν χρόνο να ασχοληθούν με το επικίνδυνο αυτό θέμα;
    Μήπως αυτοί οι άλλοι ( οι ΝΔ ) είναι κι αυτοί μέσα στο ίδιο κόλπο με τους σοσιαλπασόκους;
    Μήπως απλώς περιμένουν πότε θα τους δοθεί το πράσινο φως να αναλάβουν πάλι την εξουσία και να ξαναλαδώσουν το αντεράκι τους, όπως είναι ήδη προσυμφωνημένο;
    Και στα κρυφά να γελάνε εις βάρος μας;

    Τι είδους επάγγελμα κάνουν εν τέλει οι 300;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΝ Ο ΤΖΕΦΡΥ, ΑΝ Ο ΕΓΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΜΙΝΕ'Ι'ΚΟ ΚΑΙ ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΤΣΑΝΤ, ΑΝ Ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΛΩΝΟΒΟΥΛΓΑΡΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΑΝΕΛΛΗΝΙΣΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΥΠΗΚΟΟΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ, ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΖΕΦΡΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΕΛΑΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΘΗΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΩΛΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ ΤΗΝ ΠΟΤΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΑΙΜΑ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΟΥΝ ΚΑΙ ΧΟΝΤΡΑ ΚΑΙ ..ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΙ ΝΕΟΙ ΑΛΗΤΕΣ
    ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ.
    ΓΙΑ ΑΥΤΟ :

    _____ Φορολογική Αντίσταση._____

    Δείχνουν δόλο, ή βαριά αμέλεια σε εθνικά θέματα.
    Δόλο, ή βαριά αμέλεια σε ενεργειακά θέματα.
    Δόλο και βαριά αμέλεια σε φορολογικά και δημοσιονομικά θέματα

    Εισπράττουν χωρίς να μειώνουν τα έξοδα. Εξακολουθούν και σπαταλούν σαν να μην τρέχει τίποτα. Μας κοροϊδεύουν με επικοινωνιακά τρυκ.

    Τα λεφτά υπάρχουν; Φυσικά και υπάρχουν. Έχουμε ό,τι έχουμε, και θέλουν να μας το πάρουν κι αυτό. Για να το πετάξουν στην μαύρη τρύπα.

    Μιλάνε για παραοικονομία. Παραοικονομία είναι οι σκοτεινές και άνομες συμφωνίες σε βάρος μας. Ο εθνικός και οικονομικός μας ευτελισμός.
    Φτάνει. Φορολογική αντίσταση.______

    Αν 100.000 Έλληνες, αρνηθούμε να πληρώσουμε για 6 μήνες, θα πέσουν. Αν 200.000, αρνηθούμε να πληρώσουμε, θα πέσουν σε 3 μήνες. Αν 800.000 αρνηθούμε να πληρώσουμε, θα πέσουν σε ένα μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ma exete kotzia kai den
    exete dr koytsoyko?
    eleos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΤΟΥΣ ΞΕΒΡΑΚΩΣΕ Ο ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑΣ!!

    Κι όμως ιδρύθηκε η πρώτη σοσιαλιστική Τράπεζα στον κόσμο.
    Πως;
    Όταν οι αρχές της Βενεζουέλας (εκεί υπάρχει ο Τσάβες, ο “ιδιόρυθμος” για τους δυτικούς…), αποφάσισαν να ελέγξουν 7 ιδιωτικές τράπεζες της χώρας, μεταξύ των οποίων τις Confederado, Canarias, Banpro Vivienda και Bolívar Banco, όλες ιδιοκτησίας του «επιχειρηματία» Ricardo Fernández (τώρα στη φυλακή για απάτες).
    Έτσι διαπιστώθηκαν οι παράνομες τραπεζικές συναλλαγές και οι απάτες των τραπεζιτών και εκδόθηκε ένταλμα σύλληψης 27 διευθυντικών τραπεζικών στελεχών (7 Δεκέμβρη 2009).
    Την ίδια ημέρα, ο πρόεδρος της χώρας Hugo Chávez εγγυήθηκε την ομαλοποίηση και κάλυψη των τραπεζικών αναγκών και υποχρεώσεων, με την νέα τράπεζα: την υπό ίδρυση Banco Bicentenario. Μάλιστα, απείλησε -στην κυριολεξία- με εθνικοποίηση όλες τις ιδιωτικές τράπεζες της χώρας, αν συνεχίζουν ν’ αρνούνται τη χορήγηση δανείων σε φτωχούς πολίτες.
    Έτσι η νέα σοσιαλιστική τράπεζα εγγυήθηκε για τις υποχρεώσεις των τραπεζών που κερδοσκοπούσαν σε βάρος του λαού και η κυβέρνηση της Βενεζουέλας, στις 16 Δεκέμβρη επέστρεψε στους 141.981 αποταμιευτές και συναλλασσόμενους με τις τράπεζες πολίτες, 228 εκατομμύρια bolívares (106 εκατομμύρια δολάρια).
    Η νεοϊδρυθείσα τράπεζα θ’ αποτελέσει μοντέλο «σοσιαλιστικής τράπεζας», όπως μπορούμε να διαβάσουμε και στην επίσημη ιστοσελίδα της. Μια τράπεζα που θα επιτρέψει στους πολίτες της Βενεζουέλας, σ’ όσους δεν έχουν δυνατότητα πρόσβασης στις παρεχόμενες υπηρεσίες των ιδιωτικών τραπεζικών καρχαριών, να λαμβάνουν δάνεια για ανάπτυξη και επιβίωση, πάντα υπέρ της κοινωνικής αλληλεγγύης.
    Είπατε κάτι;
    Α… ναι, ο Hugo Chávez είναι «δικτάτορας», αφού το διακηρύσσουν καθημερινά οι ΗΠΑ, οι Ευρωπαίοι σύμμαχοί της… αφού στην Κοπεγχάγη τους είπε ότι το πρόβλημα του κλίματος είναι η ασύδοτη καπιταλιστική ανάπτυξη… αφού απέλασε τον πρέσβη του Ισραήλ στη διάρκεια της εθνοκάθαρσης στη Γάζα… αφού… αφού… αφού…
    Με τη απλόχερη «ενίσχυση» που δόθηκε στις εδώ ιδιωτικές τράπεζες, για ν’ αντιμετωπίσουν τη δική τους κρίση, τις δικές τους απάτες κερδοσκοπίας, πόσες εθνικές τράπεζες θα μπορούσαν να ιδρυθούν και να στηρίξουν την εθνική οικονομική ανάπτυξη;
    Πάλι ονειροβατώ και παραμένω αιθεροβάμονος… Πως θα ρέουν οι μίζες και τα λάδια, αν υπάρχει εθνικός έλεγχος;
    Μάλλον δεν είμαι αρκετά εκσυγχρονιστής και σπουδαγμένος σε αμερικάνικα κολέγια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πιο άξιος από ποτέ αποδείχθηκε ο μισθός του Τρίμη και της παρέας του εκεί στον “Ιό” της “Ελευθεροτυπίας”, αφού το “αφιέρωμα”, το πρώτο για το 2010, στοχοποιεί με ένα όργιο ανακριβειών, ψεμάτων και “υποθέσεων” το Κίνημά μας. Περιγράφοντας ως απλά… “επεισόδια” (εντός εισαγωγικών πάντα) το κάψιμο ολόκληρης της Ελλάδας τον περσινό Δεκέμβρη από τους αναρχικούς, προσπαθεί να μας πείσει ότι στην Ελλάδα υπάρχει έξαρση της… “φασιστικής βίας”, την ίδια ώρα που άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και τραυματιστεί από τις σφαίρες των καλάσνικοφ των μακελάρηδων της κόκκινης τρομοκρατίας…

    Ο τίτλος που δίνουν “εύγλωττος” και “ανατριχιαστικός”: 2009-Η χρονιά του Μαύρου Τρόμου. Όπως πάντα, πιστοί στον ρόλο που τους έχουν αναθέσει τα αφεντικά τους προσπαθούν χωρίς απολύτως κανένα στοιχείο να συνδέσουν τη Χρυσή Αυγή με κάποια επεισόδια τα οποία εκείνοι φωτογραφίζουν (και πάλι χωρίς κανένα στοιχείο) ως “ακροδεξιά βία”. Για να καταλάβετε μάλιστα πώς δουλεύει το σύστημα και το ακροαριστερό απόστημα που μας έχει κάτσει στο σβέρκο, ο “Ιός” που αποτελείται από τους δημοσιογράφους της πλέον καθεστωτικής “μεγάλης” εφημερίδας, της “Ελευθεροτυπίας”, πλέκει το εγκώμιο του δήθεν… “αντιεξουσιαστικού” Indymedia, αρκεί να πούμε ότι το χαρακτηρίζει ως ένα από τα πλέον έγκυρα site!…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση