GRID_STYLE

NONE

ΡΟΗ:

latest

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Έκτακτης...

. ...Διπλής Ιεράς Συνάξεως του Αγίου Όρους . . ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ - Η Έκτακτος Διπλή Ιερά Σύναξις (ΕΔΙΣ) του Αγίου Όρους συνήλθε στις Καρυές με αφο...

.
...Διπλής Ιεράς Συνάξεως του Αγίου Όρους
.
.ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ - Η Έκτακτος Διπλή Ιερά Σύναξις (ΕΔΙΣ) του Αγίου Όρους συνήλθε στις Καρυές με αφορμή τον ευρύτερο θόρυβο που προκαλεί στην κοινή γνώμη και στη ζωή του Αγίου Όρους ο συνεχής σχολιασμός και αναφορά των μέσων γενικής ενημερώσεως στο θέμα των εξ ανταλλαγής ακινήτων της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, με επέκτασι σε πάσης φύσε­ως άλλα, συναφή και μή, αγιορειτικά θέματα.
Μέσα σε κλίμα ευθύνης, ομονοίας και ελευθερίας έγιναν όλες οι εργασίες της Ιεράς Συνάξεως, ακούστηκαν όλες οι απόψεις και αποφασίσαμε ομόφωνα να απευθύνουμε λόγο υπεύθυνο και διαφωτιστικό στον αγωνιώντα λαό του Θεού:

1. Κατ’ αρχήν αισθανόμεθα την ανάγκη να ζητήσουμε συγγνώμη από τον ευσεβή Ελληνικό λαό για τον δημιουργηθέντα θόρυβο και θεωρούμε την κρίσι και κριτική όσων πονούν για το Άγιον Όρος ως απόδειξι γνησίου ενδιαφέροντος και αγάπης, για τη θερα­πεία των αδυναμιών μας, την επίγνωσι των σφαλμάτων και την παραμονή στις αρχές της μοναστικής παραδόσεως.

2. Όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα της ανταλλαγής ακινήτων μεταξύ Ι. Μονής Βατοπαιδίου και Ελληνικού Δημοσίου, τούτο εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Το Άγιον Όρος δέχεται τις διαδικασίες ελέγχου της νομιμότητος και απο­καταστάσεως κάθε παρατυπίας σχετικά με οικονομικές συναλλαγές, τη νομική και οποια­δήποτε άλλη πτυχή του θέματος. Παραλλήλως η Ι. Κοινότης ενεργεί τα δέοντα στο πλαί­σιο της καταστατικής της αρμοδιότητος.

3. Το Άγιον Όρος με ενότητα και ομοψυχία υπομένει και αυτή τη δοκιμασία. Η ΕΔΙΣ με πόνο ψυχής αφενός αδελφικά εκφράζει την οφειλομένη συμπάθεια σε καθένα που βρίσκεται σε αδόκητη δυσκολία αυτό τον καιρό, αφετέρου όμως επιθυμεί να διατρα­νώση προς κάθε κατεύθυνσι, ότι καταδικάζει εκ των προτέρων κάθε πράξι που τυχόν θα αποδει­κνυ­όταν αξιόμεμπτη και ότι εν πάση περιπτώσει δεν θεωρεί θεμιτή ή επιδιωκτέα οποιαν­δή­ποτε αδιαφανή σύμπραξι με την κοσμική εξουσία χάριν οικονομικών ή άλλων οφελών, αλ­λ’ αντιθέτως αποστασιοποιείται απεριφράστως και απορρίπτει παρόμοιες συμ­πε­ρι­φο­ρές.

4. Βεβαίως οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι δεν υπηρετεί την αλήθεια η γενική ισο­πέδωσις που παρατηρήθηκε στον πρόσφατο δημοσιογραφικό θόρυβο, με την απαράδεκτη γενίκευσι των ανωτέρω και στις περιπτώσεις διαφόρων Ιερών Μονών, οι οποίες εκπλη­ρώνουν το ιερό χρέος που ανέθεσε στους ώμους τους η ιστορία και η παράδοσις του έθνους μας για τη διαφύλαξι της πνευματικής και υλικής κληρονομίας τους.

5. Δεν έχει θέση επίσης η ισοπεδωτική γενίκευσις και προς την πλευρά κάθε συνερ­γασίας του Αγίου Όρους με την Ελληνική Πολιτεία. Η παρατήρησις της πραγμα­τικότη­τος των τελευταίων ετών στο Άγιον Όρος αναδεικνύει μίαν υποδειγματική και γόνι­μο συνερ­γα­σία μετά της Ελληνικής Πολιτείας.
Έχουμε άλλωστε χρησιμοποιήσει κονδύλια και εκ Κοινοτικών πόρων, βάσει μελετών, για συγκεκριμένα κτιριακά - αναστη­λωτικά ιδίως έργα και τους νομίμους ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Η πραγματικότης αυτή χαρακτη­ρί­ζει και εκφράζει γνησίως τις προθέσεις και τις πράξεις του Αγιωνύμου Όρους, ενώ πλή­θος ανθρώπων σε διάφορες θέσεις και διακονίες εκφράζουν την αγάπη τους για το έθνος, την Εκκλησία και το Άγιον Όρος, επιδεικνύοντας κατανόηση και πνεύμα συνεργασίας στα αγιορειτικά θέματα.

6. Εδώ οφείλουμε να υπογραμμίσουμε κάποιες βασικές αλήθειες για το Άγιον Όρος, που μοιάζει να λησμονούνται μέσα στη σύγχυση των ημερών:
α. Τα Ιερά Καθιδρύματα των Ιερών Μονών έχουν διατηρηθή στην υπερ­χιλιε­τή ιστορία τους με τις περιουσίες που τα επροίκισαν οι αείμνηστοι κτήτορές τους και με τις δω­ρεές των ευλαβών πιστών.
Τις περιουσίες αυτές που μας εκληροδότησε η ιστορία υποχρεούμεθα να διαχειρισθούμε, επί προφανεί ωφελεία των Ι. Μονών, όπως διαλαμ­βάνει ο νόμος. Βέβαια, όπως καταστήσαμε ήδη σαφές, τούτο δεν νομιμοποιεί τυχόν υιο­θέ­τησι επιχειρηματικών μεθόδων αντιθέτων προς τα μοναχικά ιδεώδη, παρά την ύπαρξι τεραστίων λειτουργικών και κτιριακών αναγκών για τέτοιου μεγέθους συγκροτήματα.
β. Αισθανόμεθα να αναβλύζη από τα βάθη της ψυχής μας η ανάγκη να διακη­ρύξουμε προς πάντας, εξ αιτίας του εγερθέντος θορύβου, την πραγματικότητα την οποία καθημερινώς βιώνουμε εδώ στο Αγιώνυμον Όρος, ότι δηλαδή οι οικήτορες Αυτού Μονα­χοί, και ακτήμονες τυγχάνουν και τον αγώνα προς επίτευξι της αρετής και καταπολέμησι των ποικίλων παθών της ψυχής μετά πολλού κόπου και μόχθου μετέρχονται.
Οι μοναχοί αγωνίζονται με την προσωπική τους διακονία, τη νηστεία, την αγρυπνία, την αυταπάρνη­ση και την προσευχή. Τούτο αβιάστως, για κάθε καλοπροαίρετο, συμπεραίνεται από την εμ­πει­ρία και μαρτυρία των χιλιάδων ευλαβών προσκυνητών που προσέρχονται όλες τις περιόδους του έτους και φιλοξενούνται, πάνω από 300.000 ετησίως, συνδιαιτώμενοι και συναναστρεφόμενοι με τους μοναχούς.
γ. Το Άγιον Όρος, όπως προσφυώς ελέχθη, αποτελεί κοιτίδα του πολιτι­σμού και της πίστεώς μας, την πνευματική παρακαταθήκη του σύμπαντος κόσμου. Και οφείλου­με να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού. Αυτό το πνεύμα του ιερού χρέους διακατέχει όλους που έχουμε την τιμή και την ευλογία να συνεχίζουμε την μακραίωνα αγιορειτική παράδοσι της ασκήσεως και λειτουργικής ζωής, όπου καθημερινώς προσφέ­ρεται η αναί­μα­κτος θυσία υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας.
Όπου καίει άσβηστο το κανδήλι της ορθοδόξου πίστεως και ευλαβείας. Όπου τόσες ψυχές αφανών μοναχών αγωνίζονται, προσεύχονται, δέχονται τη Χάρι και η ύπαρξί τους αποτελεί για όλους εστία πνευματικής χαράς και παρακλήσεως.
δ. Έχουμε την ευλογία να ζη το Άγιον Όρος. Να λειτουργούν κανονικώς όλες οι Μονές, Σκήτες, Κελλία, Ησυχαστήρια. Να παρουσιάζεται και κατά την εποχή μας άνθη­σι του αγιορειτικού μοναχισμού.
Να έχουμε αγαστή συνεργασία, κατανόησι και συμ­πα­ράστασι εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας. Ως προς αυτό το Όρος, το Άγιον, την πίστι, τη ζωή, την αποστολή του και όλα τα προνόμια που του δόθηκαν δια των αιώνων από τους εκάστοτε ευσεβείς άρχοντες της Πολιτείας και της Εκκλησίας, μένουμε ανυπο­χώ­ρητοι.
Δεν έχουμε δικαίωμα ούτε διάθεσι να θυσιάσουμε το ελάχιστο από την ακρίβεια της πίστεως, την υπακοή στη μοναχική παράδοση και τα προνόμια που απέκτησε το Άγιον Όρος και του εξασφάλισαν τη δυνατότητα να ζη αδιάκοπα πάνω από χίλια χρόνια, περνώντας μέσα από κοσμογονικές ανακατατάξεις και αλλαγές ξένων κατοχών και καθεστώτων.
Αυτή δε η εμμονή της πίστεως και η θυσία της ζωής μας υπαγορεύεται από την πλησμονή της χάριτος που απολαμβάνουμε μέσα στην αγιορειτική άσκησι και ησυχία.

7. Μέχρι την μικρασιατική καταστροφή (1922), το Άγιον Όρος εξεπλήρωνε την απο­στολή του με πόρους από τον προσωπικό κόπο των μοναχών και από την καλλιέργεια των μετοχιακών αγροτικών εκτάσεων, που κατ’ εξοχήν ευρίσκοντο στην Βόρειο Ελλάδα.
Στις δυσχερείς τότε στιγμές του Έθνους, το Άγιον Όρος με αίσθημα ευθύνης και αλλη­λεγ­­γύης παρεχώρησε 1.200.000 στρέμματα γης για την αποκατάστασι των ακτημό­νων και προσφύγων, γεγονός το οποίο ούτε μνημονεύεται ούτε αποτιμάται όσο θα έπρεπε· αντι­θέ­τως αποσιωπάται και παραθεωρείται.

8. Τελικά δι’ ολίγων θέλουμε να πούμε τα εξής:
Δεν ζητούμε την ειδική μεταχείρισι και επιείκεια κανενός.
Δεν διαπραγματευόμεθα ως Άγιον Όρος έναντι ουδενός τιμήματος ό,τι παρελά­βα­με από τους αγίους Πατέρες της πίστεώς μας και τους κτήτορες των ιερών καθι­δρυ­μά­των μας.
Και όλο αυτό από την αίσθηση της μοναδικής αξίας της ορθοδόξου πίστεως και λειτουργικής θεολογίας, που αποτελεί την ελπίδα πάντων των περάτων της γής.
Καλούμε τον πιστό λαό και κάθε καλοπροαίρετο πολίτη να δείξη το απαιτούμενο μέτρο και την υπομονή για την άρσι αυτής της δοκιμασίας.
Τέλος καλούμε την Ελληνική Πολιτεία, έστω και υπ’ αυτές τις συνθήκες, να κατα­νοήση και να προστατεύση την ιδιαιτερότητα του Αγίου Όρους, να αναγνωρίση την εργώδη προσπάθεια των μοναχών του Αγίου Όρους για τη φροντίδα και προστασία του Τόπου τους, να ενθαρρύνη τις πρωτοβουλίες των Αγιορειτικών Αρχών σε μία γόνιμη συνεργασία με τους αρμοδίους για τη διευθέτησι των εκκρεμοτήτων και να ακούση τα δίκαια αιτήματά τους.
Το αποτέλεσμα θα είναι εφάμιλλο και αντάξιο της ιστορίας και της διαχρονικής σημασίας του ονόματος του Αγίου Όρους.
Ευχή του Σώματος της ΕΔΙΣ και όλων των Αγιορειτών είναι, με την βοήθεια της Εφόρου και Προστάτιδος του Αγίου Όρους Υπεραγίας Θεοτόκου, να συνεχίση το Άγιον Όρος να αποτελή, όπως διαχρονικά ήταν και είναι, Τόπο καταλλαγής, ελπί­δος και σωτηρίας, παρά τις δυσκολίες και τους πειρασμούς.

Άπαντες οι εν τη Εκτάκτω Διπλή Ιερά Συνάξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι τών Κ΄ Ιερών και Ευαγών Μονών του Αγίου Όρους Άθω.
------------------------------------------------

14 σχόλια

  1. Ουτε και κοίταξα να δω τι γραφουν οι χειρότεροι των όντων φαρα που ξεπεσε στον πλανητη μας κατα τα 13,3 δις χρόνια απο την εναρξη του συμπαντος...
    Για να καταλαβετε τι εστι ΜΟΝΑΧΟΙ διαβαστε το βιβλιο ΛΙΒΑΝΙΟΣ εκδόσεις ΘΥΡΑΘΕΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στην φώτο το γωνιακό μαγαζί όπου περπατάει ο Μοναχός,είναι του Εφραίμ!!!Πουλάει τα dvd με τον Ρουσόπουλο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για'κεινες τις βίζιτες του Αντρέα και της Μιμής στην Παναγία του Σουμελά δεν ακούω τίποτα!

    Είναι και μαλάκες οι ΝΔίτες και δε ψάχνουν να βρούνε τίποτε υλικό της εποχής να γελάσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η μονή της λαύρας είναι έξαλλη με τον εφραιμ αφού με τις μαλακίες του κατάφερε να αποδυναμώσει την άθλια ιστορία πυο μεθόδευαν οι καλόγεροι σχετικά με τις ανεμογεννήτριες της σκύρου.

    Κυνηγήστε τα, τα χλιδάτα κοράκια, όπου τα βρείτε!

    μαμμωνόδουλοι, είναι όλοι τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βοήθησε η Παναγία του Βατοπεδίου, και ξεχάστηκε η SIEMENS!

    Αδικο έχουν που είναι θρήσκοι οι πολιτικοί μας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "1.200.000 στρέμματα γης" ποθεν εσχες ; και που τα βρηκατα τοσα στρεμματα; συγα μη σας πουμε και ευχαριστω!
    πολεμισαται για αυτο τον τοπο... τι κανατε τι προσφεραται εκτος πο τα χωραφια που υποτιθεται δωσαται ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Δεν διαπραγματευόμεθα ως Άγιον Όρος έναντι ουδενός τιμήματος ό,τι παρελά­βα­με από τους αγίους Πατέρες της πίστεώς μας και τους κτήτορες των ιερών καθι­δρυ­μά­των μας".

    Στη Μεγάλη Θεολογική Εγκυκλοπαίδεια αυτός θα έπρεπε να είναι ο περιεκτικός ορισμός του φαρισαϊσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΟΧΙ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ της ΑΘΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑΣ
    ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΠΙΣΝΕΣ ΣΑΣ
    ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ.
    ΜΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΑΤΕ ΜΑΣ ΥΠΟΚΛΕΨΑΤΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΑΣ
    ΕΙΝΑΙ ΟΝΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ
    ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΑ ΚΟΣΜΟΝ ΚΟΥΤΣΟΥ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΟΥ.
    ΕΠΟΜΕΝΩΣ ή τον ΚΑΘΑΙΡΕΙΤΕ ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΝΑ ΔΙΚΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΑΣΕΙ ΟΣΑ ΔΙΕΠΡΑΞΕ ή ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΥΠΟΘΑΛΠΟΝΤΕΣ ΤΙΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ.
    ή ειστε με το λαο του ΑΚΤΗΜΟΝΟΣ ΙΗΣΟΥ ή προσκυνάτε το χρυσίον.
    ΑΥΤΑ ΤΑ ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ
    ΜΑΣ ΕΞΟΡΓΙΖΟΥΝ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗ ΧΛΙΔΑΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΛΟΓΕΡΩΝ ΣΤΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι παπάδες και οι καλόγεροι πάντα έκλεβαν, πάντα εκμεταλλεύονταν τον κόσμο, πάντα τα έκαναν πλακάκια με την εξουσία, όποια εξουσία κι αν επιβαλλόταν. Ούτε που έχουν σχέση με αυτά που διακηρύσσουν, ούτε πιστεύουν σε θεούς και παναγίες, το χρήμα με καθησιό τους ενδιαφέρει.

    Έχω ένα φίλο Κύπριο και, όποιος τον ρωτάει, τι γίνεται με τους Κύπριους του Εφραίμ, κάνει τον παλαβό, δεν ασχολούμαι λέει με τίποτα, διαβάζω τα παιδιά για το σχολείο. Ντρέπεται να λέει ότι είναι Κύπριος, λόγω των απατεώνων από εκεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. H Μονή Βατοπεδίου και οι όμοιές της κατέστησαν το Άγιο Όρος πεδίο διαφθοράς της πολιτικής τάξης και των θρησκευτικών λειτουργών του και κατέδειξε ότι η αναγνώριση ειδικού καθεστώτος προνομιακής αυτοδιοίκησης διαμόρφωσε θεσμικά τείχη σε κάθε προσπάθεια ελέγχου των παράνομων πράξεων που συστηματικά συντελούνται και επιμελώς αποκρύβονται. Το ύφος και το ήθος της ανακοίνωσης προσβάλλει κάθε έννοια ήθους, ορθολογισμού και πνευματικότητας και ζητά με θρασύτητα την ανοχή της οργισμένης ελληνικής κοινωνίας. Η διάσωση της ταυτότητας του Αγίου Όρους απαιτεί την άμεση και πλήρη εκκένωσή του από τους άθλιους που το ταλανίζουν και την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος του στην επόμενη συνταγματική αναθεώρηση. Στους συντάκτες της ανακοίνωσης αξίζει η απόλυτη περιφρόνηση του ελληνικού λαού.
    Θάνος Παναγιωτόπουλος
    thanospanagyiotopoulos.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  11. Ποιος θα διαβάσει αυτές τις πολυλογίες;
    Μια ερώτηση απλή: Για τις παραχωρήσεις των σουλτάνων χωρίς να αντισταθούν, για τις επιστολές στον Χίτλερ, γράφουν τίποτα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. «Ως προς αυτό το Όρος, το Άγιον, την πίστη, τη ζωή, την αποστολή του και όλα τα προνόμια που του δόθηκαν δια των αιώνων από τους εκάστοτε ευσεβείς άρχοντες της Πολιτείας και της Εκκλησίας, μένουμε ανυπο­χώ­ρητοι.»

    Εδώ λοιπόν δεν έχουμε να κάνουμε με έναν «παραβάτη» ηγούμενο, αλλά με ολόκληρο το «Άγιο» Όρος, το οποίο τον καλύπτει και μοιάζει να ενδιαφέρεται μόνο για τη διατήρηση των προνομίων του.
    Δε μας λένε βέβαια αν στους «εκάστοτε ευσεβείς άρχοντες της Πολιτείας» συμπεριλαμβάνονται και οι Οθωμανοί Σουλτάνοι, τις «παραχωρήσεις» των οποίων επικαλούνται για να στηρίξουν αυτά τα «προνόμια».

    «Στις δυσχερείς τότε στιγμές του Έθνους, το Άγιον Όρος με αίσθημα ευθύνης και αλλη­λεγ­­γύης παρεχώρησε 1.200.000 στρέμματα γης για την αποκατάστασι των ακτημό­νων και προσφύγων, γεγονός το οποίο ούτε μνημονεύεται ούτε αποτιμάται όσο θα έπρεπε· αντι­θέ­τως αποσιωπάται και παραθεωρείται.»

    Αυτό κι αν είναι θράσος!!! Η παραποίηση της ιστορίας σε όλο της το μεγαλείο. Τα κτήματα στα οποία αναφέρονται ΔΕΝ τα παραχώρησαν, τους τα ΔΗΜΕΥΣΕ ο Βενιζέλος, για τη στέγαση των προσφύγων. Και φυσικά η Εκκλησία και το «Άγιο» (ο Θεός να το κάνει) Όρος αντέδρασαν τότε με το γνωστό «ανέθεμα κατά του Βενιζέλου»...

    Είναι εξοργιστικό το θράσος, η πλεονεξία και η φιλαργυρία των κατοίκων του «Αγίου» Όρους. Καλά τα είπε ο Παπανδρέου για φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αλλά δεν αρκεί. Η λύση θα ήταν μόνο η ΔΗΜΕΥΣΗ όλης της τεράστιας αυτής περιουσίας και η χρήση της προς όφελος της Πολιτείας. Ας το τολμήσει, εμείς θα τον στηρίξουμε. Επιτέλους, ας τελειώνουμε με αυτό το υπερχιλιετές καρκίνωμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η ΓΑΓΡΑΙΝΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

    ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΤΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΛΗΓΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ. ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΟΛΩΝ ΜΟΝΟ ΑΗΔΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΟΙΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΔΩ.

    ΗΛΕΙΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το site. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση